Indløsningstråden!

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af jakobv84, 19/11/14.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    1 nat på Hilton @ NRT; 8.000 HHonors points & 4.151 Yen, mod 20.000 point /~11.050 Yen med USOC.
     
    clager, Henry, alexanderln og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Bestilt via App og med VISA? ;)
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Kan man andet?? Jeg gjorde det, men egentlig uden at være sikker på der virker for points and cash?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det tæller også på award-stays. Måske kræver det dog at du har en udgift på værelset (room service, restaurant etc.). Du optjener nemlig ikke points på cash-delen af værelsesprisen hos Hilton, men er der bare 1 kr's udgift på hotellet som er pointgivende og betalt med VISA, så tigger der 5.000 pts ind.
     
    Henry, clager, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Ved AA og Lifemiles, der kan man evt. købe en sang på itunes for 1usd og så få 1,5 år ekstra løbetid. Det giver selvfølgelig kun mening, hvis man tænkt sig at bruge programmet aktivt igen på et senere tidspunkt.
     
    Nicki Lolk Sørensen, Henry og jakobv84 "Synes godt om dette"
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    180.000 topbonus-point på TXL-HKG t/r med Cathay Pacific (A350 begge veje!)—skal have brændt lidt af i disse usikre tider inden AB konker :eek: skatter og afgifter €295, selv om de tog røven på mig for det skal kun koste €180 iflg ITA Matrix. Fik "talt" dem ned fra €445 og så må vi se om jeg orker at slås for de sidste €115. Cathay er et af sweet spots her netop fordi deres YQ er meget lav, men tror en AB-flyvning på 1. segment trigger de ekstra €115.

    Dertil 135.000 IHG-point på 3 nætter på Indigo Hong Kong i Wan Chai. Ikke allerbedste værdi på papiret men gad ikke betale HK$1800 pr nat og det ligger godt i forhold til det jeg skal...

    :D:D:cool::D
     
    THammer, Henry, Michaelolesen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,274
    "Synes godt om" modtaget:
    6,772
    Point:
    113
    25.000 IHG-point for fem nætter på Intercontinental Real Santo Domingo (Dominikanske Republik) i IHG's Point Breaks. De samme nætter ville have kostet 8.800 kroner.

    Jeg skal egentlig til Punta Cana, men med den værdi, jeg får for pointene, kan det godt betale sig at køre til Santo Domingo.
     
    SophieHendriksen, Henry, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Godt at høre at du fik værdi ud af denne PointsBreaks. Da jeg skrev om det syntes jeg ogsånder var ret god værdi at hente flere steder. Dog ikke lige kigget på den Dominikanske Republik :)

    Men værdien er super god :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hilton Garden Inn Vienna South
    2 nætter for 4.000 pts + 31€ nat. Bor på Hilton i centrum de andre nætter jeg er der, men de dage kostede hotellerne i centrum 150-200 €/nat, så vi går lidt i budget i stedet. Fin pris dog, når man også får gratis morgenmad.

    Har booket via app, så er spændt på om jeg får 500 pts + 2000 pts for de kampagner der kører :) Nogle gange kræver det at der er incidental charges, så kan være jeg køber en cola i deres kiosk og ser hvad der sker ;)
     
    Senest redigeret: 15/2/17
    asf, Henry, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    17.000 Miles and More miles på one way med Looofthansa Krakow->Sofia. Skatter og afgifter 298 kr.

    Er det god værdi? Tjahhhh normalt ikke, men...

    - Kontantprisen for denne billet er 4.300kr. (havde jeg aldrig betalt alligevel!)
    - Kontantprisen for den billigste alternative billet er 1.800kr. (havde nok beholdt min gamle billet i stedet, se næste)
    - Købte fordi min billet med Airberlin blev flyttet til nogle skodtidspunkter inkl 7 timers layover. Denne kostede 1.400kr som bliver fuldt refunderet.
    - Det er 17.000 "vand"-miles fra CPH taxfree, som reelt kostede 170kr i indkøb og som udløber til sommer

    Så synes faktisk det er god værdi. Har helt konkret fået 1100kr i hånden som svarer til 6,5 øre pr mile. Ikke prangende men heller ikke ringe, og når de alligevel udløber snart og er købt billigt... :)
     
    MaleneChristensen, clager, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Netop indløst for en kammerat som ellers aldrig får brugt sine miles ;)

    100.000 Miles+Bonus (Aegean) miles one way Lufthansa Föörst(tm) Hong Kong-Frankfurt-New York. Skatter, gebyrer og brændstof €315. 5 timer layover i FRA.

    Kontantprisen er stille og rolige 79.000kr... :eek:
     
    jtraveler, PENSIONISTEN, miri90 og 12 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det var dælme en fin konvertering fra miles til kontanter. Det er jo netop det som vi stræber efter :)

    Er det kammeraten og dig der rejser?
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  13. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det er kun min kammerat, han skal flytte fra Hong Kong til New York så det var en oplagt mulighed da han ikke havde bestilt billet endnu—har holdt øje med tilgængeligheden de sidste par uger og denne dukkede op netop nu ca. en uge før afgang :)

    Jeg må vente til en anden gang, selv om det er fristende at "hente" ham i Frankfurt på vejen :D
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  14. jacobb

    jacobb Medlem

    Beskeder:
    99
    "Synes godt om" modtaget:
    98
    Point:
    18
    Hvordan lykkes det dig at slippe så billigt på gebyrerne? Fordi du køber via Aegean?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    tror det har noget med ex-HKG at gøre.
    Ud af HKG er det begrænset hvor meget YQ der må kræves, ud af Philipinerne & Brasilien er det 0. Der er vist noget om at det er blevet ændret i Brasilien... Måske.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Har booket SAS one way AAL-CPH-SFO for 108.000 eurobonuspoints i GO for 2 voksne og 2 børn + skatter og afgifter på i alt 1.332 kr.

    Har booket SAS one way HKG-ARN-CPH-AAL for 108.000 eurobonuspoints i GO for 2 voksne og 2 børn + skatter ag afgifter på i alt 1.374 kr.

    Er lidt ked af at bløde 60% af bonusprisen for en returbillet for at flyve one way, men er omvendt glad for 50% rabat for børn :)
     
    Senest redigeret: 5/4/17
    jtraveler, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det' jo egentlig også en ret attraktiv ordning for børn. Fuldt antal point ved optjening men kun 50 % ved bookning af bonusrejser :)
     
    PENSIONISTEN, jtraveler, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Mon jeres Bonus billetter ville være billigere i point, hvis I kunne have bygget den op som en retur billet med open jaw (surface) SFO-HKG i stedet for 2 one way.

    Man kan jo f.eks. konstruere en normal returbillet på hjemmesiden med open jaw, også kaldet "hjem fra anden by" på sas´s hjemmeside, således at rejsen ikke rent pengemæssigt betragtes som 2 one way billetter, men som en retur billet.
     
    Nielspg, klausbm, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Ja, det ville være skønt, men blev desværre afvist af SAS, fordi der var tale om hjemrejse fra en andet kontinent :(

    Hvis det var ud til SFO og hjem fra LAX ville det være muligt, men der er åbenbart grænser for, hvor meget en "open jaw" må gabe ;)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Lige præcis. Det brændstoftillæg (YQ) der blev opkrævet var for FRA-JFK, hvilket vil sige at gebyrerne kun ville være en smule lavere hvis jeg kun havde booket FRA-JFK i stedet for HKG-FRA-JFK.

    Et fint trick til arsenalet—især brugbart hvis man skal til eller via HKG, så kan det typisk betale sig med 2x oneway billetter.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side