Det tæller også på award-stays. Måske kræver det dog at du har en udgift på værelset (room service, restaurant etc.). Du optjener nemlig ikke points på cash-delen af værelsesprisen hos Hilton, men er der bare 1 kr's udgift på hotellet som er pointgivende og betalt med VISA, så tigger der 5.000 pts ind.
Ved AA og Lifemiles, der kan man evt. købe en sang på itunes for 1usd og så få 1,5 år ekstra løbetid. Det giver selvfølgelig kun mening, hvis man tænkt sig at bruge programmet aktivt igen på et senere tidspunkt.
180.000 topbonus-point på TXL-HKG t/r med Cathay Pacific (A350 begge veje!)—skal have brændt lidt af i disse usikre tider inden AB konker skatter og afgifter €295, selv om de tog røven på mig for det skal kun koste €180 iflg ITA Matrix. Fik "talt" dem ned fra €445 og så må vi se om jeg orker at slås for de sidste €115. Cathay er et af sweet spots her netop fordi deres YQ er meget lav, men tror en AB-flyvning på 1. segment trigger de ekstra €115. Dertil 135.000 IHG-point på 3 nætter på Indigo Hong Kong i Wan Chai. Ikke allerbedste værdi på papiret men gad ikke betale HK$1800 pr nat og det ligger godt i forhold til det jeg skal...
25.000 IHG-point for fem nætter på Intercontinental Real Santo Domingo (Dominikanske Republik) i IHG's Point Breaks. De samme nætter ville have kostet 8.800 kroner. Jeg skal egentlig til Punta Cana, men med den værdi, jeg får for pointene, kan det godt betale sig at køre til Santo Domingo.
Godt at høre at du fik værdi ud af denne PointsBreaks. Da jeg skrev om det syntes jeg ogsånder var ret god værdi at hente flere steder. Dog ikke lige kigget på den Dominikanske Republik Men værdien er super god
Hilton Garden Inn Vienna South 2 nætter for 4.000 pts + 31€ nat. Bor på Hilton i centrum de andre nætter jeg er der, men de dage kostede hotellerne i centrum 150-200 €/nat, så vi går lidt i budget i stedet. Fin pris dog, når man også får gratis morgenmad. Har booket via app, så er spændt på om jeg får 500 pts + 2000 pts for de kampagner der kører Nogle gange kræver det at der er incidental charges, så kan være jeg køber en cola i deres kiosk og ser hvad der sker
17.000 Miles and More miles på one way med Looofthansa Krakow->Sofia. Skatter og afgifter 298 kr. Er det god værdi? Tjahhhh normalt ikke, men... - Kontantprisen for denne billet er 4.300kr. (havde jeg aldrig betalt alligevel!) - Kontantprisen for den billigste alternative billet er 1.800kr. (havde nok beholdt min gamle billet i stedet, se næste) - Købte fordi min billet med Airberlin blev flyttet til nogle skodtidspunkter inkl 7 timers layover. Denne kostede 1.400kr som bliver fuldt refunderet. - Det er 17.000 "vand"-miles fra CPH taxfree, som reelt kostede 170kr i indkøb og som udløber til sommer Så synes faktisk det er god værdi. Har helt konkret fået 1100kr i hånden som svarer til 6,5 øre pr mile. Ikke prangende men heller ikke ringe, og når de alligevel udløber snart og er købt billigt...
Netop indløst for en kammerat som ellers aldrig får brugt sine miles 100.000 Miles+Bonus (Aegean) miles one way Lufthansa Föörst(tm) Hong Kong-Frankfurt-New York. Skatter, gebyrer og brændstof €315. 5 timer layover i FRA. Kontantprisen er stille og rolige 79.000kr...
Det var dælme en fin konvertering fra miles til kontanter. Det er jo netop det som vi stræber efter Er det kammeraten og dig der rejser?
Det er kun min kammerat, han skal flytte fra Hong Kong til New York så det var en oplagt mulighed da han ikke havde bestilt billet endnu—har holdt øje med tilgængeligheden de sidste par uger og denne dukkede op netop nu ca. en uge før afgang Jeg må vente til en anden gang, selv om det er fristende at "hente" ham i Frankfurt på vejen
tror det har noget med ex-HKG at gøre. Ud af HKG er det begrænset hvor meget YQ der må kræves, ud af Philipinerne & Brasilien er det 0. Der er vist noget om at det er blevet ændret i Brasilien... Måske.
Har booket SAS one way AAL-CPH-SFO for 108.000 eurobonuspoints i GO for 2 voksne og 2 børn + skatter og afgifter på i alt 1.332 kr. Har booket SAS one way HKG-ARN-CPH-AAL for 108.000 eurobonuspoints i GO for 2 voksne og 2 børn + skatter ag afgifter på i alt 1.374 kr. Er lidt ked af at bløde 60% af bonusprisen for en returbillet for at flyve one way, men er omvendt glad for 50% rabat for børn
Det' jo egentlig også en ret attraktiv ordning for børn. Fuldt antal point ved optjening men kun 50 % ved bookning af bonusrejser
Mon jeres Bonus billetter ville være billigere i point, hvis I kunne have bygget den op som en retur billet med open jaw (surface) SFO-HKG i stedet for 2 one way. Man kan jo f.eks. konstruere en normal returbillet på hjemmesiden med open jaw, også kaldet "hjem fra anden by" på sas´s hjemmeside, således at rejsen ikke rent pengemæssigt betragtes som 2 one way billetter, men som en retur billet.
Ja, det ville være skønt, men blev desværre afvist af SAS, fordi der var tale om hjemrejse fra en andet kontinent Hvis det var ud til SFO og hjem fra LAX ville det være muligt, men der er åbenbart grænser for, hvor meget en "open jaw" må gabe
Lige præcis. Det brændstoftillæg (YQ) der blev opkrævet var for FRA-JFK, hvilket vil sige at gebyrerne kun ville være en smule lavere hvis jeg kun havde booket FRA-JFK i stedet for HKG-FRA-JFK. Et fint trick til arsenalet—især brugbart hvis man skal til eller via HKG, så kan det typisk betale sig med 2x oneway billetter.