116.000 hhonors point for 2 nætter på Conrad London. cash price ville være 526£. nok ikke den bedste value, men et eller andet skal pointene jo bruges på......
Har lige brugt 114.000 Club Carlsom points på 2 nætter på Park Inn Nice. Hotellet var åbenbart lidt dyrt på de dage jeg skulle bruge og derfor god værdi. Dette er så også "enden" på mine Concierge dage i denne omgang, da jeg nu er tilbage på Guld og har tømt kontoen Men igen - det er så dejligt hver gang jeg får brugt mine point til noget jeg anser som god værdi i forhold til at betale kontanter for det
Er egentlig ude og backpacke, men har forkæler migselv med lidt business class: 45.000 EB + 500 krfor NRT-BKK-CMB med Thai a380 8000 avios + 750 kr for HKG-BKK med Cathay a350 For at være helt ærlig så skuffede Thai, både på lounge og fly fronten
2 x Award Tickets under 25 års eurobonus kampagne (10k t/r EU) t/r AAL-CPH-WAW. SK 1220 / SK 2752 Afrejse torsdag 18/5 kl. 20.15 - hjemrejse søndag 21/05 kl. 20.45 Point pris i alt: 20.000 Skatter og afgifter i alt: 838 kr - dyrt? Meget god value for points IMO. Det tog noget tid at finde en forlænget weekend der passede ind, men til sidst lykkedes det. Vi havde en fantastisk tur med rigtigt dejligt vejr herunder høj solskin og 28 grader. Og jeg fik talt fruen fra at investere i en Gucci taske når det alligevel ikke var billigere "dernede" God dag derude
Om det er dyrt er jo situationen. Kunne du have købt almindelige billetter til tæt på samme pris er det jo dyrt. Men ofte er det "billigst" at bruge point til ture i Europa hvor dagsprisen for billetten er meget dyr, eller billetter til USA eller Kina. Der får man mest for sine skatter og afgifter i forhold til rejsens pris i point.
Hej Henrik Det kan godt være, at det er det du svarer på.Men hvis man udelukkende fokuserer på skatter og afgifter er det så billigt, normalt eller dyrt? Jeg har ikke sat mig ind i hvordan det fungerer
Skatter og afgifter (til staten og lufthavnen mv) er altid det samme på både kontant- og point-billetter. På ITA Matrix får jeg 421kr som passer med dine 838 for 2 pers. SAS opkræver ikke "brændstof"tillæg på egne point-flyvninger såvidt jeg husker (ellers ser regnestykket anderledes ud). Så det giver ikke rigtig mening at tale om billigt eller dyrt i den forbindelse, det er samme pris
Tak for svar Er skatter og afgifter fastsat pr. lufthavn pr. passager pr. land (som flyet kommer fra) eller afhænger det af andre parametre?
Det er jeg ikke helt sikker på. Jeg tror det er fastsat pr land/lufthavn du "rammer", afhængig af om du afgår fra, ankommer til, eller foretager transfer. F.eks. har Storbritannien en uhyrlig skat kaldet Air Passenger Duty (APD), som afgående passagerer skal betale, medmindre der er tale om en transfer på under 24 timer (eller bare ankomst).
90.000 EBP + 1249 nok for 2 voksne + 2 børn OSL-AGP i påsken 2018 sas plus (Premium rabat). Ikke den mest eksotiske indløsning, men synes jeg svømmer i point, og cash prisen med sas lå på 20.000,- nok. Så må vi se om dem holder hjem
Netop bestilt 2 x business class med EVA AIR Cph-Cdg-Tpe-Dps i januar. Oneway indtil videre, 84.000 point + 1311kr x 2.
146.300 points brugt på en Plus Full Flex billet til San Francisco. Det giver lige 22.500 basis points retur
Synes der var brug for lidt modvægt til den pludseligt meget aktive "RYANAIR" tråd, så... 60.000 Aegean Miles+Bonus miles (AKA "grækerpoint") + €396 på one-way Berlin-Chicago via Frankfurt i Lufthansa F (eller Fööörst som de siger ovre på det tyske forum..) inkl godt med tid i FCT. De er godt nok ikke kede af det med det "brændstof"-tillæg!
Så er vinterferien booket uge 7 & 8 -- flyene blev cash via HEL (bedste rejsetider synes jeg): Hyatt Regency Hua Hin 30,000 points for 4 nætter points & cash 2 free night certifikater Club upgrade certifikat Hua Hin Marriott Resort & Spa 125,000 points for 6 nætter 1 free night certifikat