5.000 AirBerlin miles er lige blevet brugt på at købe den her Har aldrig nogensinde rejst med dem, og har ingen planer om at kreditere flere point til dem, da deres points er ubrugelige og award-billetter er dyrere end at købe billetterne på tilbud. Så kontoen blev tømt og brugt til noget ligegyldigt. Imponerende nok blev pakken leveret til døren af PostDK (som var med i point-prisen ). Havde i øvrigt fået AirBerlin-pointene ved noget sign-up, billeje, Hyatt-miles som udløb samt nogle anmeldelser, så føler ikke at det var nogle hårdttjente point..
følgende rute booket for 190.000 EB point + Companien ticket + 5200 nok afgifter for 2 personer. 13/1 - 18/1 OSL-FRA LH bis FRA-EWR LH bis - denne skulle gerne ændres til First når vi nærmer os JFK-ICN OZ first ICN-NRT OZ bis HND-ORD NH first ORD-ARN SK bis ARN-OSL SK plus
uuuuhhh - hvor ser den tur spændende ud og så lige en rigtig god værdi med de der companien tickets.... Bare vi får den mulighed i DK på et tidspunkt Håber vi får at se lidt fra turen når den kommer i gang
Det bliver en fed tur. Jeg synes det er interessant at lære hvor meget man kan optimere turen ifølge reglerne som efter min opfattelse ikke er helt gennemskuelige på sas' hjemmeside. Er destinationen Japan eller Korea, og resten af stoppene transfers på under 24 timer? Ret cool at du må vælge routing over USA?
der er egentlig ikke nogen destination som sådan målet med turen er at få fløjet så meget first som mulig, og få prøvet lidt forskellige selskaber. Vi har 21 timer i New York, 14 timer i Seoul, 22 timer i Tokyo og 12 timer i Chicago. Så det bliver hardcore
Radisson Blu Birmingham Bestilt 2 nætter for 88.000 point, så har nu kun 550 CC-points tilbage.. er så småt ved at gå væk fra programmet, da jeg synes at benefits er stærkt begrænset alle andre steder end i norden. Cashpris for værelset var 1950 kr/nat.. så ok value for et weekendophold
Residence Inn Salt Lake City Cottonwood 3 x King Studio Suites i 2 nætter bestilt for 90.000 Marriott points Normalpris var ≈ 200 USD/nat som jeg synes lød MEGET pepret, men så at hotellet kun kostede 15k Marriott-points/nat. SPG har pointkøbsbonus året ud, og da jeg havde 33k Marriott-points i forvejen, så behøvede kun 19.000 Starwood points, som kostede 432 USD med de 35 % rabat (og så nogle gode points ved 3 X SAS MC kampagne, som kan slikke sårene på den ellers dyre dollarpris). 19.000 Starwood-pts blev til 57.000 Marriott points og voila, så var der 90k klar til booking. Og så sparede man ca. 50% sammenlignet med cash-rate
23.250 avios og 627 kr i skatter i alt for 3 pax enkeltbilletter fra LHR til CPH i Club Europe. På en BA A321. Kontantprisen for billetterne som enkeltrejser var vist ca 13.000 kr så jeg anser det for en ok indløsning værdimæssigt.
12500 qmiles og 321 kr i skatter (matchede præcist ita matrix) for AAL - OSL med Sunair. En lille portion Qmiles som udløb til nytår og muligheden for at prøve et sjovt produkt. Kontantprisen var vist ca 1700kr så ret glad for det lykkedes. Indløsningsprocessen var noget af en bizar omgang og jeg kan skrive nærmere om det hvis jeg får tid og der er interesse for at læse det...
2200 avios og 354kr for OSL - AAL med Sunair. Kunne også have valgt 4000 avios mod ca 154kr. Kontantpris ca 1700kr. Bekræfter vel bare historien om at Avios er geniale på korte, direkte øko rejser
Et meget godt eksempel på hvordan man udnytter og vurdere point som en valuta for at reducere den samlede omkostning
Så blev der givet 1875 American Miles til velgørende formål. De stod ellers til at udløbe i morgen.. man skal jo aldrig lade sine miles gå til spilde
Har fornylig brugt: - 18000 Avios på en oneway DXB-DOH i First (reelt set kun biz, men med First Class chek in og lounge. - 2x35000 EuroBonus point på at opgradere fra Biz til First med SQ på strækningen DXB-SIN og SIN-DXB
Bare en lille hurtig update på denne, fik mail fra expertflyer kl 2.30 i nat om at der var lokaliseret 2 stk billetter i first award på vores afgang fra FRA-EWR. Så det var med stor spænding der blev ringet til bookingkontoret 09.00 for at få dem booket. Så nu er turen ved at være komplet