Godt trick med at bytte boardingpass med min far, så ser han ud som om at have "diamant" status og kan tage sin sønner med. Jeg tror også at 1. vil være meget realistisk, men hvis det ikke lykkedes har man mistet muligheden for at bruge 2. som bør være mere sikker
Sidder i LH Senator Lounge i Berlin den næste halve times tid.. første gang jeg benytter den og den bærer designmæssigt lidt præg af TXL lidt triste konstruktion.. der der er ok med plads dog☺
Øjebliksrapport fra Guldstuen, den svenske mand der fylder buffeten op, siger at det flæsk, så jeg vælger at tro det er pulled pork. Hvis det er rigtigt (kan ikke smage om det er pga marinaden ) undrer det mig, da SAS plejer at servere noget alle religioner kan spise. Det sunde på tallerkenen til venstre er ok, der er nemlig masser af pesto til at tage den grimme smag ☺nu håber jeg på ebd courtesy Mikkeller på 319'ren
Jeg fløj hjem fra London i dag med SAS (LHR terminal 2). Vi gik derfor, som vi altid gør, i LH Senator lounge. I terminal 2 findes der også en United og en Air Canada og en Singapore Airlines lounge. Jeg fik af vide at det ville tage ca. 20 min at gå fra en af disse lounge til SAS gaten (A25) og vi droppede derfor besøget. Men, hvad er Jeres erfaring, er der en af disse 3 lounges der fortjener et besøg?
At det er nogle røv lækre lounges. I SQ's får man frisklavet Singapore slings og en fin buffet med koldt og varmt asiatisk mad. United loungen er One off a Kind. Kæmpe buffet med flere varme retter og en masse lækre salater med diverse olier at blande i. Og en monster betjent bar uden det amerikanske drikkepenge hysteri vel at mærke. Man tror det er løgn for en United lounge som ellers står for en trist standard i deres hjemland. I marts bestilte jeg en Dry Martini, den søde dame spurgte: "with Vodka or Gin Sir?" Jeg svarede benovet "Gin, please". Og så røg jeg på røven ved næste spørgsmål: "Shaken or stirred??" Gisp, gisp, er sgu aldrig blevet spurgt om det i alvor før! Min 007 selvopfattelse fra jeg var lille fik et boost. Air Canada har jeg ikke prøvet. Og ja, det tager noget tid at traske ud til B gates'ne.
Det kom så meget bag på mig, at der røg en god håndfuld øøh'er af inden jeg pippede "shaken" - hvis James kan i så mange år, så kan jeg vel også. Er Stirred vejen at gå hvis man vil være mere end et filmcitat?
@HrKrogh Så det kan betale sig at tage turen hvis man har god tid det tager i øvrigt ikke 20 mins, snarere 10 mins, og man kan være heldig at komme på en lille "shuttle/el-bil" der kører mellem bygningerne, så går det meget stærkt
Er i LH Senator Lounge og spiser røræg og bacon. Desværre ingen billeder, Gisela fortalte at fotografering er verboten, så i må tro på mig.
Så fik jeg været igennem de 2 lounges jeg manglede i HKG (SQ/UA). Jeg glæder mig til næste uge, hvor jeg har en aften afgang så jeg kan få set hvor gode de er til drinks der. Det lignede at det kune blive til en fin old fashioned! Det udvalg var heller ikke så ringe i united club. Croissanterne var varme i SQ, men større i united. Der manglede udsigten fra SQ, så til en morgen afgang ville jeg nok ikke bruge ekstra tid på at komme til SQ igen når jeg ikke skal udnytte baren.. Men det er bestemt ikke fordi nogen af dem ikke er et besøg værd!
@tbh - så United Loungen er renoveret færdig igen, kan du fortælle (hvis du har været der før?), hvad de har ordnet?
Jeg har ikke været der før, men så vidt jeg har læst er det blot stole, tæpper og sådan noget der er blevet skiftet.
Jeg var i United loungen i efteråret, det lignede ikke umiddelbart en lounge som havde behov for renovering (måske var den renoveret?). Stor, lys, fint udvalg af mad/drikke og fin udsigt:
Min søster var der d. 23 maj, hvilket var 2 dage efter renoveringen endte, men umiddelbart ikke nogen vild renovering
Business lounge CPH i morgen torsdag 7:15 - 8:00 anyone?? (Efter ugens tur til Milano mangler jeg 13.000 siden 1/3 for at være "bounset" tilbage i guldklubben.... Og har 1 x BRU og 1 x HEL før det er tid til sommerferie - såååååå deeeeeet må være blikket rettet mod EBD med 25% guldbonus på de bestilte NRT og MIA i nov - dec)