God sen eftermiddag fra LH senator, IAD. Venter på afgang på mit forsinkede SK926, dog kun en time, så det går nok alt sammen. De ville have USD 1195 eller 35000 point for upgrade Plus-> Business, så det bliver heller ikke denne gang jeg skal prøve SK Biz...
Torsdag skulle jeg hjem med den sidste SAS fra LHR til CPH og kom i god tid i lufthavnen. LH Senator i T2A var proppet til sidste plads, så jeg tog traveturen til T2B og SQ's Lounge. Dels var der dejligt stille, maden rigtig god og så var der disse "båse" som jeg fandt meget praktiske, når jeg skulle lave et par opkald og lige streame en TV-Avis efter maden. Hvis man ikke har noget imod gåturen tilbage og har tiden, så er det absolut en god oplevelse. (Den sidste TV-Avis blev i øvrigt live-streamet på SK med onboard wifi under start....det kørte bare.)
Godmorgen fra No. 1 loungen i LHR T3. Egg bowl med baked beans, champignon og pølser. Serveres dog normalt med tomat. Næste stop. Helsinki i AYs 350'er
God torsdag fra DB 1. Klasses lounge på Berlin Hauptbahnhof. Selv på billige 1. Klasses billetter er der adgang til loungen med kaffe, sandwiches, suppe, øl og vin. Om en times tid går det hjemad med ICE efter 5 dage i Prag og Berlin. Fint med en vinterferie med tog, men trænger dog snart til en flyvetur igen...
Torsdag 21/2 9:30 - 10:15 SALA VIP lounge AGP 15:30-16:00 SAS guldstuen i ARN Fredag 1/3 16:00 - 19:30 SAS guldstuen ARN
Torsdag 21 februar 19.00 - 23.00: CIP lounge, Ankara Fredag 22 februar 4.30 - 6.30: Turkish Airlines lounge, Istanbul 11.30 - 13.00: Senator Lounge, Frankfurt (tæt på gate for fly til Billund 14.00)
Desværre er jeg ikke i hverken AGP eller ARN de pågældende dage, kunne ellers godt bruge et ordentlig skud dårlig karma
Åh ja kom og find Forstadsfruen i UA Polaris i SFO fredag d. 22/2 inden dagens afgang ned Tante SAS #maxbegejstretalleredevedtanken
“Loungen” i SFJ indtil ca. 21.30 (indtil videre). Venter på indkomne passagerer fra nogle bygder med dårligt vejr. Planlagt afgang var kl ca 11.40 og ankomst CPH kl. 20.05. Nu er der så afgang klokken 22.00 med ankomst CPH kl. 06.00 i morgen tidligt. Cafeteriet er godt fyldt op og nu åbner udskænkningen, så kan forestille mig at der nok er lidt flere mennesker der trækker op her i Grønnebar. Fantastisk udsigt med sne, sol og en stor rød A330 holdende lige ude foran loungen samt 2 mindre Dash 8.
Øv, det er bare surt at sidde fast i SFJ, der kan godt blive ret proppet til sidst. Det ser ud til at der skal en gang seriøs de-icing når i engang kommer afsted. God tur.
Ja jeg ville da hellere have siddet på maskinen mod CPH end her i baren. På den anden side, så er der bare rigtig svært at være sur med sådan en udsigt og fantsktisk vejr. Ja den er ved at være godt hvid på ryggen, så vi skal nok lige have en skyller inden afgang.
I går fløj jeg hjem fra LHR til CPH med den sene SAS afgang 20.30. Da jeg kom i god tid, gik jeg den lange vej over til terminal 2B for at besøge Kris Loungen, hvor der både er mulighed for en singapore sling og lidt god mad. Da Heathrow først annoncer afgangsgaten 45 minutter før, gik jeg tilbage til Terminal 2A (hvorfra SAS normalt flyver) og satte mig ind i Lufthansa loungen. Da gaten endelig kom op på skærmen, viste det sig at jeg skulle flyve fra B36, altså gå hele den lange vej tilbage. Også SAS afgangene til Oslo og Stavanger var flyttet til 2B. Betyder det, at man kan være sikker på, at de sene SAS afgange er flyttet til 2B, hvor man roligt kan blive siddende i Kris og United loungerne ? Se forskellen på loungerne her https://insideflyer.dk/hvilken-lounge-skal-man-vaelge-heathrow-terminal-2-4/
Det er bare et udtryk for SAS's omsorg for passagerernes helbred: Ved at skifte gates lidt frem og tilbage sikrer de, at alle får brugt benene og derfor undgår problemer med kredsløbssygdomme. Med lidt kreativt brug af forudsætninger kan man sikkert lave en beregning der viser effekten af det mindre behov for hospitalsindlæggelser - SAS burde faktisk have belønning fra sundhedsministeriet for det innovative tiltag.
Et eller andet sted er der noget livsbekræftende i, at vi mennesker ikke kan styre alt og i bund og grund er afhængig af hvad humør moder natur er i. Og i at Grønlandsfly holder fast i at vente på de passagerer, der ligger vejrfast. Det ligger i dna'et, at vejret bestemmer - man møder lidt af det samme på Færøerne og i Island.