Misundelse og Jalousi

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af DanielBahn, 18/6/18.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Generelt enig i tråden, men man kan måske se diskussionen jeg lagde op til i den oprindelige tråd omkring billigt vs. mange penge. Og at fortælle man har brugt 35k på to flybilletter og gjort et KUP er svært for de fleste at forstå.

    De fleste (danskere) kæder mængden af penge sammen med ordene dyrt/billigt. 35k for flybilletter er mange penge og, især for folk der ikke rejser så meget som de fleste herinde gør, svært at omsætte til at det er billigt.

    Hvis det var mig, ville jeg nok fortælle man har booket en super lækker ferie til Sydamerika, at man glæder sig til at opleve hvordan det er at flyve som Lars Løkke (som regel sådan jeg siger det; det tilføjer lidt selvironi), at blive forkælet fra start til slut og opleve sydamerika. Og så kan man lade forstå at man synes man fik et rigtigt godt tilbud, evt. oplyse det samlede beløb for hele rejsen (lad os sige 50k) og sige man godt ved man har brugt rigtigt mange penge på rejsen.
     
    Peter F., Beaglen, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Først og fremmest - dejligt at være i blandt ligesindede herinde :)

    Det med økonomien tænkte vi nok ikke over, og det var egentlig mest for at retfærdiggøre, at vi har "fået" muligheden. Det har vi så efterhånden lært..
    Det handler jo om prioriteringer, at man har muligheden for at kunne springe på sådan en tur.
    Vi ved jo også godt, at det nok ikke lige bliver i år, der bliver råd til det nye dyre spisebord.

    Omkring det med venner, så er det kun 'offentligt' blandt den tætteste familie. Det var mere generelt. Er nu ret sikker på at vores venner ved at vi sætter pris på sådan noget, og at de vil være misundelige på den gode måde. Ligesom vi er på så mange andre ting :)

    Vi kommer til at nyde turen til fulde, og vi glæder os utroligt meget til både turene derned og hjem, og ikke mindst Rio.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg gider simpelthen ikke forsvare mine (hvad nogen mener er dyre) vaner. Folk må sg’ tage sig sammen :) Ja, jeg har også oplevet folk har fået ondt i røven men så har jeg egentlig bare sagt at nu jeg har råd til det, kan de så ikke være ligeglade?!

    Jeg går slet ikke ind i om det har været en god deal eller ej, hvis jeg har råd til fuld pris så kommer det ikke andre ved om det er dårligt brug af MINE penge!

    Men ingen tvivl om at de fleste blander dyrt/billigt sammen med mange penge. To forskellige ting :cool: jeg har ikke mødt megen forståelse for mig kæmpe kup af et par Jimmy Choo designede Hunter gummistøvler til tilbudsprisen på 1500 DKK :D men de kostede jo næsten 1000 DKK mere på Madison Av. end i Woodbury Commons!
     
    DanielBahn, Baadsgaard, Schwert og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Mine forældre prædikede altid "penge er ikke noget man taler om, det er noget man har", basta, sådan lukkede de munden på mig.
     
    Bekgaard, SophieHendriksen, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Tror også mere det handler om hvad man rejser for. For mange her inde er selveflyve turen jo også vigtig i en rejse. Tror for langt de fleste ude fra forumet, er flyet bare måden man komme frem på, og det kan være (næsten) lige så skod som DSB. Så længe man kommer nogenlunde frem til den rigtige pris. Så vil man hellere bruge pengene på en længere ferie eller et bedre ophold. Sådan ved jeg at mine forældre har det :).
     
    DanielBahn, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Folk er forskellige og har forskellige hobbyer og interesser. "Forskellen mellem drenge og mænd, er prisen på deres legetøj!". Den sætning gælder også for kvinder og uanset køn, så er der i hvert fald noget om snakken. Jeg har stadig min første long-haul rejse til gode og når det kommer dertil, håber jeg på at have råd til en business class billet, når nu det skal være (afhænger nok af destinationen). Jeg er typen, der heller vil bo på et billigt mellemklassehotel og så bruge mine penge på ting, jeg kan bruge eller nogle gode oplevelser - og gerne sammen med familie og venner.
     
    Frequie, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Det jyske sponsorbarn har det helt fint med det. Gode støvler er vigtige......på landet....;);)

    Derudover helt enig hele vejen igennem alle her. Når andre får ondt et vist sted, ved man jo at de har hørt efter hvad man sagde......:D
     
    tbh, Schwert, obs og 9 andre "Synes godt om" dette.
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er jer den er gal med.....

    Det er jer der har sådanne venner og familie :eek::D

    Har ikke hørt nogle ytringer imod mine rejsepræferencer, derimod kommer der hånlige kommentarer når vi poster billeder af for mange rygge, nu er de jo blevet forvent med at jeg tager billeder bagud med vulgære kommentarer :cool:
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Nu tilhører jeg nok den yngre generation herinde, og min oplevelse med samme er en ganske anden. Jeg bliver nærmere mødt med facination og nysgerrighed på produktet og interesserede spørgsmål om hvorvidt det egentlig er pengene værd af mine venner og bekendte.

    Jeg har aldrig oplevet forargelse, hvilket nok også hænger sammen med at jeg i samme stil respekterer at folk vælger at økonomisere for at rejse mest muligt, og dermed snupper en ryanair afgang når det er billigst. Gensidig respekt kommer man langt med, selvom jeg egentlig er sikker på at i alle har det overfor folks valg er rejseklasser :)

    Jeg nyder den ekstra luksus, og betragter det som en af højdepunkterne på min ferie. Andre disponerer pengene anderledes, og jeg er ikke i tvivl om at der er nogle derude der ikke fatter vores andres luksus-mani ;-)

    Når det er sagt, så hav en rigtig god tur til Rio!!! Det er en fed fed by :) Skal i have fifs og tricks, så bare skriv, jeg er selvudnævnt Brasilien-ekspert her på forum! Har i booket hotel, og hvor?
     
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Tak - vi glæder os til at se det.. Rio eller syd amerika har egentlig aldrig været en prioritet, men da vi læste om det, så passede tidspunktet super godt.

    Kom gerne med nogle gode tips og henvisninger - vi er stadigvæk lidt på bar bund. Hotellet er dog booket, Windsor Leme exec suite, så der er masser af plads, og udkig til vandet, hvilket begge ting var et must. Havde egentlig udset mig et Grand Hyatt og deres suite, men ud fra hvad vi kunne læse på nettet, så var området ret kedeligt.
     
    Senest redigeret: 19/6/18
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    SophieHendriksen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  12. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
  13. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Well. Min omgangskreds vil hellere have flere lommepenge til dyre drinks og mad ude på rejsen ( Det kan jeg synes er spild af penge :) )
    Jeg foretrækker business class på natflyvninger, både for komforten og jetlaget. First class har jeg endnu til gode at prøve.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Vi prioriterer alle forskelligt. Det er kun de færreste af os der har råd til de dyre sæder på flyene OG Michelin restauranterne OG de fede biler OG de store huse OG de gode vine OG designergarderoben OG hele hytten møbleret fra Brdr Friis OG B&O over det hele.

    Jeg kunne aldrig finde på at hælde en trillebør 100kr sedler efter et ur eller en bestemt flakse vin. Men synes det er fedt der nogle der gør det. Omvendt så ved jeg også der er nogle der undrer sig over vores/mine prioriteringer.

    Der hvor jeg synes kæden hoppe af det er ved misundelsen. Den misundelse findes desværre (blandt familie og kolleger, m.fl.) - så jeg brøler ikke højt om hvad jeg bruger af penge på hvad. I stedet nyder jeg (og familien) det vi betaler for. Jeg GIDER ikke have dårlig samvittighed over at bruge de penge jeg knokler r... ud af bukserne for at tjene og som jeg ovenikøbet betaler en superhøj skat af. :)
     
    Henrik Olsen, DanielBahn, Claus Heine og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side