Oplevelser i Rio de Janeiro

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af DanielBahn, 19/6/18.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Nogle gode tips og tricks til hvad man skal opleve dernede i august med en 20 måneder gammel dreng?

    Vi har booket hotel på Windsor Leme til 12.300 kr for en exec suite, hvilket virker til at være en god pris på et godt hotel.

    Derudover har vi booket bord på restaurant Oro, men ellers er der frit slag.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Så kan jeg også lige spørge videre - hvis man ikke gider være specielt kulturel men mere vil have bade- og afslapningsferie kan man også det? Nogen hotelanbefalinger direkte på stranden såfremt sådan noget findes?

    Og hvad er prisniveau?

    Jeg er helt blank (jaja kom med vittighederne!) på Brazil og Rio men overvejer at bestille nogle billetter i nat hvis der stadigvæk er.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Jeg har lige været i Rio i en uge og synes byen er fantastisk! Jeg boede på Othon Palace hotel ved Copacabana stranden. Stranden er lækker men strømmen er stærk og bølgerne høje så vil ikke anbefale det til børn (måske afhængig af sæson)
    Byen er nem at færdes i og jeg følte mig ikke usikker på nogen måde - jeg tog nærmest alt det offentlige, uber osv men kun i dagtimerne.
    Eneste ulempe er at de er utrolig dårlige til engelsk. Prisniveau er ok men ikke billigt.
     
  4. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Ipanema stranden er osse lækker men prisniveau får lige et nøk opad
     
    Henrik Olsen, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak for godt overblik. Mht. prisniveau så ved jeg jo ikke helt hvad du sammenligner med, så jeg bruger selv mit burger-index - hvad koster en god burger på restaurant? :) Ikke fastfood kæder mm. men rigtig restaurant.
     
    Henrik Olsen, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"
  6. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Haha ok - Du skal nok regne med ca 25% billigere
     
    Henrik Olsen, Henry, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    I lufthavnen er priserne i USD (TAX FREE butik) og selvom du betaler i brasilianske så får du USD tilbage i en sikkert dårlig kurs
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    burger på rigtig restaurant - er det ikke en kontradiktion:eek:?
    (duk og hurtigt væk :oops: )
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Så lyder du som en, der aldrig har prøvet en rigtig kvalitetsburger :)
     
    clager, Henrik Olsen, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,861
    Point:
    113
    Hvis du på nogen måde har tid til det, så flyv en tur til Iguazu Falls. Med lidt god vilje kan du nå frem og tilbage på en dag.

    Hvis du har set Niagara Falls, så gang med 10. Det er ubeskriveligt...

    https://www.google.com/search?tbm=i...ac.1.64.img..3.4.806.0..35i39k1.0.Ng6bz6xQXsk

    Book en sejltur - man kan komme helt tæt på.

    Mine egne billeder: https://www.facebook.com/nickilolk/media_set?set=a.10153875518792092.1073741860.564507091&type=3

    De sidste er fra en fuglepark tæt på vandfaldene.
     
    Henrik Olsen, Henry, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Er gået igang med at planlægge en tur dertil - med LATAM direkte ud om morgenen og hjem dagen efter, om eftermiddagen. Nogen forslag til hoteller? Gerne med udsigt ud over vandfaldet hvis det er muligt
     
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,861
    Point:
    113
    Jeg boede her: https://www.hotelsanmartin.com.br/en/

    Beliggenheden er i top, og jeg gik dertil fra lufthavnen, selv om det var en smule langt i varmen. Husker ikke så meget om selve hotellet - men hvis det var noget lort, ville jeg kunne huske det. Så det var nok helt ok :)

    Der er ikke udsigt ud over vandfald - det koster nok noget mere.
     
    PENSIONISTEN, THammer, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Så blev der bestilt flybiletter (LATAM direkte*) og overnatning på Hotel San Martin.
    Vi har ikke booket bådtur, da sønnike ikke må komme med (man skal være over 12 år) og kæresten har problemer med nakken, hvilket også skulle være Nogo.. så vi må opleve det fra siden i stedet :)

    Tak til @Nicki Lolk Sørensen for lige at gøre opmærksom på det og hjælpe :)

    * LATAM er jo en del af OneWorld, så tænkte man burde kunne bestille med vores Avios og spare lidt på pengepungen. Kunne ikke finde noget online, så ringede til BAs CSS og fik fat i en venlig mand som brugte lang tid på, at finde en pris fra GIG til IGU med LATAM.. I starten var han afvisende, men fandt dog til sidst 2 ledige awards billetter til på samme afgange som vi har bestilt.. pris pr. billet 12.200 Avios og knap £220 i skatter og afgifter i alt.. Sønnike tog krav på de £60.. Valgte at bestille dem selv, til 400 eur alt inkl..
     
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,861
    Point:
    113
    Hmmm... Jeg måtte lige rode dybt i arkiverne. Jeg gav 9000 Avios plus 150 norske kroner for en enkelt retur - ganske vist fra Sao Paolo, men alligevel en stor forskel.

    Rigtig god tur alligevel :)
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  16. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Okay, så Avios passede måske meget godt - turen er lidt længere fra Rio.. det er mere skatterne/afgifterne der gjorde det skørt ifht at betale 1000 kr mere og beholde de 24500 Avios..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Næsten lige kommet tilbage fra Iguaçu-vandfaldet. Besøgte den brasilianske del igår, inkl en bådtur op af floden og hen til et af vandfaldene - en sjov oplevelse med en god guide. Kom også ud på platformen til Devil’s throat, og må indrømme at selvom det da var flot, så var jeg lidt skuffet. Har besøgt niagara falls to gange, og synes ikke rigtigt at det her kunne måle sig med de to besøg... men vi besøgte så den argentinske del i dag, og hold da op - niagara bliver virkelig gjort til skamme! En fed oplevelse.

    Hvis man kommer på de kanter, så vil jeg helt sikkert anbefale en tur.
     
    asf, Henrik Olsen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Er der nogen opdateret råd til Rio? Hvad SKAL man opleve og hvad skal man passe på med som Brasilien-rookie? Flyver afsted i morgen på en 9 dages tur. Booket de første nætter på Grand Hyatt derefter kører vi til Cabo Frio området nogle dage og slutter på et hotel ved Copacabana inden hjemrejse.
    Fokus er på afslapning, lidt oplevelser og måske en smule shopping - kan se det er et outlet lidt uden for byen. Nogen som har testet det?

    En tur til Ilha Grande - er det en feriedag værd?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Rio er helt sikkert en spændende by. Turen op til og udsigten fra Kristusfiguren er fantastisk.
    (Og hvis tiden tillader det, så overvej et par dage i Salvador da Bahia. Godt nok pænt langt fra Rio, men det er en utroligt spændende og noget mere autentisk by med masser af brasilianske rytmer, gadefest og caipirinhas)
     
    Henry og miri90 "Synes godt om" dette.

Del denne side