@Henrik Olsen - kunne du ikke prøve på at arrangere et dialogmøde med SAS? Tror der er mange fra os her på IF der ville være glade for, at få luft og få afløb... på den gode måde og feedback er vel også interessant for SAS...
Med PC´en på skødet foran tv for at følge Europa Tour´ens Dubai Desert Classic har jeg nu skrevet tilbage til SAS Customer Care med kopier til diamond-mailen og [email protected] og [email protected]. Jeg er fuldt ud klar over, at det ikke giver et positivt resultat, men jeg får en lille smule luft.
Ref: Lukning af Fast Track i GVA. Jeg har nu modtaget 1) en mail fra Diamond-mail i CPH samt 2) en mail fra SAS hovedkontor i Stockholm med kopi til Eivind Roald. 1) Quote. Hej Birgitte, Tak for din mail. Ja, det er for at sige det pænt meget lidt overskueligt. SAS har opsagt sin aftale med Fast Track i Geneva. Men du har et Diamond medlemskab = et guld medlemskab i Star Alliance, så du kan benytte Star Alliance Fast Track i Geneva. Unquote 2) Quote. Hej Birgitte! Jag vill börja med att be om ursäkt för att vi skapat förvirring för dig när det gäller stängning av Fast Track. Det är helt korrekt att Fast Track i Genève är en STAR Alliance Gold Track och du kommer även fortsättningsvis ha tillgång till den vid dina resor från Genève. Vi har de senaste åren satsat och investerat stort i våra egna SAS Lounger, och vi fortsätter även framöver at investera i SAS Lounger og Fast Track där flest av våra resenärer reser med oss. För at möjliggöra detta så kommer vi at avsluta samarbeten vi har haft med ett antal utvalda tredjepartslounger og Fast Tracks. I det här sammenhanget så har information kring stängning av Fast Track GVA figurerat, detta är alltså inte fallet utan GVA kommer även fortsättningsvis vara öppen för SAS resenärer. Har du ytterligare frågor eller synspunkter får du gärna kontakta mig ! Med vänlig hälsning xxx Head of Onground Products Customer Journey and Loyalty Unquote
Har gået alt igennem for SAS og skrevet til dem at for EBG+ så er der ikke 7 fast track der er lukket, men reelt kun 4, da de andre (fx. GVA) har Gold Track. Så kommunikationen har været meget skidt og de har ikke helt selv været klar i hvad der var op og ned...
Well - det rammer jo også mig som EBD'er at der ikke er styr på det. Så jeg tager bare en "for holdet"
Nu er den gal igen. Endnu engang en devaluering der bliver pakket ind som en "enhancement" -.- Særligt da de ikke opdaterer app'en til iPad længere!!! Men man har da lov til at håbe at man snart har adgang til Euroman på app'en man er vel optimist!
Jeg er altså ikke enig i at det er en devaluering. SAS har løst det problem med at Star A rejsende ikke kunne læse noget og nu kan alle med adgang til loungen læse aviser og magasiner. Jeg har en klar forventning om at der er flere aviser og magasiner til rådighed end i dag. Så i min verden afhænger det af hvad der er til rådighed.
Interessant - der er jeg dog ret uenig. Har dog lige noteret mig hvad der er af udvalg i appen i dag. Spændt på at se om det ændrer sig til det bedre i marts. Indtil videre er der ingen særlige danske magasiner/bøger at vælge imellem. Dog kan jeg se at der er kommer L'opinion som nyhedsmagasin, hvor det tidligere kun har været Le Figaro som kunne læses af franske nyheder men det er nok de færreste det glæder.
Men det kan umuligt være en ulempe at det bliver digitalt og alle har adgang til det. Det samme ser vi jo ved andre flyselskaber (fx. Air France) og hoteller (Scandic for et år siden i DK). Mit anke bliver hvis der ikke kommer ekstra indhold og det forbliver fattigt. Så er historien en anden. Der er jo heller ikke mange DK magasiner tilgængeligt i dag i loungen.
Kan så lige afslører at det IKKE gælder for magasinerne. Disse forbliver i fysisk form indtil videre.
*A rejsende med adgang til loungen kunne da fint læse udvalget i loungen, så de har løst et problem de har indført? eller hvor lå problemet før? Jeg mener også det er en devaluering, men måske en devaluering jeg til dels forstår. Jeg synes det kommer for tidligt i forhold til hvor mange fly (3-4 A320 NEO på shorthaul?) der har USB porte til opladning. Derudover brød jeg mig heller ikke så meget om at læse avisen på mobilen men det bliver man jo så bare nødt til...
Vil nu også mene det er en devaluering. Plejer at slæbe et par aviser med i flyet, også selvom der er mulighed for at læse dem på telefonen.