NEW 2017 SAS "Enhancements" for Lounges and Fasttrack..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 16/12/16.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Henry, klausbm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Meget uforstående over dette tiltag.
    Så kunne de lade være med at uddele EBG til højre og venstre hvis ikke de vil betale for lounges!! Glad for jeg stadig har mit Diners lidt endnu, men dette tiltag er til grin!
     
    Nicoschon, Michael Wahl, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ja, måske det er værd, at holde på Diners til 495kr....

    Plusbilletter i Asien og USA er intet værd uden status og samme gælder mange af de europæiske destinationer... - der er vist en stor spareøvelse igang, men lader til, at SAS bare vil have de billigste kunder, ikke loyale..
     
    Kenneth K, Michael Wahl, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Læser jeg det sådan at hvis man rejser Plus på oversøisk så har man ikke adgang til lounges mere? 1/1-17 Tokyo, 1/2 -17 Boston, Hong Kong, Beijing, Shanghai.

    Jeg rejser meget til Dublin, der fjerner de Fast Track'en, selv på Plus det er ræset mod bunden, og ja konkurrencen er hård, men SAS prøver at differentiere sig fra Low Cost, men reelt er der meget lidt forskel efterhånden.
     
    Henry og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Enig race mod bunden... - det er vl nok også derfor man smutter "billigere" Plus billetter ind, så man kan tage lidt af broden af det her...

    Mon nu ikke man kan bruge SQ, United, Thai, air China lounges?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Du kan jo fortsat bruge *A lounges, og du får jo også adgang til partnerlounges hvis du flyver med et andet *A selskab. Så problemet er os der flyver til europæiske destinationer uden *A lounge :(

    Men har selv haft mange t/r til MAN for 600 kr, med fasttrack og lounge begge steder og Mikkeller ombord - så er der ikke særligt meget til bundlinjen..
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Man kan jo altid diskutere disse Enhancements, men da ikke en forbedring for deres Frequent Travelers... - se statements fra Regnskabet tidligere på ugen..
    sasgroup.PNG
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Fra star alliance.com:

    All Star Alliance Gold Status holders are welcome to visit any lounge with a Star Alliance Gold sign at the entrance before your Star Alliance member airline flight. Even if you are not a Gold customer, you can still gain access to our lounges if you are travelling on a member airline in international First Class or Business Class.

    Men laver man så en søgning på en SAS billet fra BLL til CPH med guldkort, siger den at intet er fundet. Laver man den istedet med en billet til FRA, har man adgang
    Kan ikke huske, om der er et star gold logo i billund - ellers er det som @alexanderln skriver, godt, at der er et Diners kort

    Men plus med SAS bliver da godt nok en tynd kop kaffe.....men mindre, de så laver nogle af deres cafelounges i BLL og AAL?
     
    Michael Wahl, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Lidt ligesom familiekonto. Måske skulle man have et alternativ før man fjerner fordelen.. særligt i AAL/BLL

    \\Den sure unge mand
     
    Nicoschon, Henry, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jo, men det kræver du har status. Uden status kan jeg ikke se hvorfor man skulle vælge Plus i Europa - for Polarullen og maden?
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det her er en hurtig spareøvelse... - Der er mange "feriedestinationer" iblandt, så som Malaga, Split, Las Palmas... - så det bliver rene ferieflyvninger og dem der ville betale lidt mere vælger bare norwegian... - synes det er mere problematisk for forretningsdestinationer så som Dublin, Manchester, Rom, Milano, Zurich og tildels Venedig..

    Så strategien må være, behold Diners og få et Priority Pass kort...
     
    Michael Wahl, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Godt nok noget af en devaluering af status hos SAS - er der overhovedet nogen tredjepartslounger tilbage?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Der vil være mange som har købt en billet i god tro og nu står med en lang næse når de vil igennem fast track / i lounge. Både status medlemmer og folk på plusbilletter.
    Det lidt tragisk. Jeg havde egentligt ikke planer om at bruge diners vildt meget fra næste år og selv i år har jeg ikke optjent meget mere end 6-7 lounge besøg. Må nok indrømme at jeg ikke synes at priority pass besøg er pengene værd i de fleste tilfælde.

    Bliver spændende at se om det holder. Det kunne jo ende med at de finder ud af at for mange skifter, men på den anden side er det jo ikke så gode til at indse når de har lavet en fejl (hjemmeside, familiepooling, ...)
     
    Henry og klausbm "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    SAS spørger aldrig kunderne, de sidder i "elfenbenstårnet" og har en spareøvelse igang... - men som @alexanderln påpgede, en NoN eller ungdomsbillet til 600kr får man Fasttrack frem og tilbage, loungex2 og mikkeler øl... ikke en stjerne forretning...
     
    Henry, alexanderln, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg har besluttet at beholde mit DC kort selvom det som EBG bliver mod betaling.
    Var i OTP igår hvor loungedamen i Tarom business loungen sagde de blevet blevet opsagt per 1.1.17 men loungen er slet i nævnt på listen hos SK!
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  16. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Synes godt nok det er synd det her.... jeg vil så gerne kunne lide SAS, men de gør det bare så forbasket svært nogen gange. Må jo sige at en af goderne ved at man flyver meget med SAS og er loyal, er at man kan tage fruen med i gennem fast truck og ind i lounge når man er på tur sammen. Og det er som oftest til ferie destinationer og ofte i højsæson. Så skal man alligevel til en overfyldt lufthavn på Mallorca kan jeg fremover lige så godt vælge Norwegian som oftest er billigere og har wifi på flyet. Så kan jeg hellere købe fast track på OSL ved siden af......
    dette var meget skuffende i mine øjne :(
    og at man så vælger at komme med dette 2 uger før det indføres er jo ret og slet bare elendig håndtering......
     
    jefi99, Henry, CHA211 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  17. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Er ret ked af af den devaluering af mine vinterferiebilletter (1 voksen, 3 børn) til Malaga på Plus. Nu går vi glip af loungeadgang i både Billund og Malaga. Gad vide hvad SAS har tænkt sig at kompensere mig med i dette tilfælde, hvor jeg har betalt (godt nok ikke ret meget - børn for skatter) for et produkt jeg ikke får? Loungeadgang kan normalt tilkøbes for 3000 point (SAS lounges). Det er vel fair at bede om 6000 point pr person i dette tilfælde?
     
    Simon Hermansen, Michael Wahl og Henry "Synes godt om dette"
  18. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jep - blev lige ekstra glad for det PP der følger med mit Platinkort fra Handelsbanken!!!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det er korrekt det @alexanderln siger med ungdomsbilletten, men at købe et plus billet til f.eks Dublin eller Milano til mellem 2.500-5000 kr så er det en væsentlig forringelse uden Fast Track og lounge adgang selvom de 3.parts lounger ofte er ringe.
     
    Michael Wahl, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  20. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    MEN - du risikerer Bulgarske "chauffører" der ikke har HELT styr på procedurerne :confused::eek::confused::eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side