NEW 2017 SAS "Enhancements" for Lounges and Fasttrack..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 16/12/16.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Har nu også fået et ring fra SAS om, at ting er på plads med fasttrack i Billund :) Det gjorde I faktisk OK, SAS - og ja, det mener jeg :)
     
    Calle77, obs, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    SAS har nu svaret på mit indlæg fra "enhancements" side 6.

    Quote :

    Kære Birgitte,
    Tak for din feedback ang. ophøret af fast track i GVA.

    På SAS´ vegne beklager jeg selvfølgelig, at det berører dig så meget, og jeg forstår godt din utilfredshed hermed, når du så ofte rejser til denne destination.

    Situationen taget i betragtning vil jeg derfor gøre, hvad jeg kan, for at rette vedkommende får mulighed for at læse dine synspunkter og konstruktive perspektiver herom.

    Dit input er bestemt værdsat, og vi vil gerne sige dig mange tak, fordi du tog dig tid til at skrive til os.

    Jeg ønsker dig en god dag, og vi håber trods alt at kunne byde dig velkommen om bord hos SAS igen.

    Med venlig hilsen
    xxx

    Unquote


    Alle facts samt PNR numre i mit indlæg på side 6 kan SAS jo selv kontrollere på mine EB sider - måske er de en lille smule rystede over, at nutidens og fremtidens pensionister kan blive lidt af en guldgrube, som de ikke blot bør overlade til lavpris selskaber.
     
    Henry, clager, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    De er ligeglade, det her er en spareøvelse, men som du selv er inde på, der er ikke så meget råderum, det her er bare gjort "bag et skrivebord" og det kan være dyrt ikke, at kende sinde kunder... - meget endda..

    Det er fint du fik svar og fint du gav dig tid til at skrive, men jeg tror ikke der er så meget, at gøre ved det, men klart en forringelse af deres produkt..
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tror såmænd ikke personalet 'i linien' er ligeglade,tværtimod er de formentlig glade når kunderne reagere på noget de måske selv er lidt utilfredse med. Ikke mindst når reaktionen er et venligt brev og ikke ubehøvlet råberi.

    Men ja, beslutningen er formentlig taget bag et Excel-ark på et sted,hvorfra man ikke kan se de pokkers besværlige kunder - livet var meget lettere uden dem!:confused:
    Og tro mig, det er ikke kun i SAS, den slags opleves.:(:(
     
    Flyvefisken, PENSIONISTEN, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det tror jeg at du har ret. Jeg har ved et par lejligheder talt med SAS kundeservice, og her har personalet også givet udtryk for at være enige i mine betragtninger omkring blandt andet SAS og IT og den manglende motivation til at booke med SAS i lyset af de stadigt pågående forringelser.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Og nu har BLL også opdateret deres hjemmeside hvor der nu står:
    Men hvad er Star Plus Card for et kort?
     
    isolCBflyer, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Tænker, det er her, hvor interne termer møder en webmaster - mon ikke, der mener Plus billetter eller star gold+ (højere end Gold)
     
    Henry og obs "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hvis man har brug for Fasttrack når man flyver med SAS og de er strøget på listen fra første post/side og man er StarGold eller derover, er der in liste fra Staralliance her:http://www.staralliance.com/en/gold-track-airports-overview

    Hvis man ser listen igennem er der, efterhånden, ret mange med StarAlliance Gold Fasttrack... - så der udbydes Fasttrack på følgende destinationer, der blev ophævet med SAS Fasttrack:

    BCN,
    FCO,
    GVA,
    MXP,
    RIX,
    POZ,
    PRG,
    DME,
    WRO

    Som jeg vil mene ville være ok, at kunne bruge når man fløj med SAS!

    Man kunne have reddet lidt af æren ved, at melde ud, der var Fasttrack for StarGold i de ovenstående steder... anyway, jeg sidder jo ikke med deres Marketing...
     
    Claus Heine, THammer, miri90 og 7 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Som så ofte oplevet med SAS aner den ene hånd ikke hvad den anden laver.
     
    clager, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jamen @Kristian, så giver SAS´s udmeldinger overhovedet ikke mening (som så ofte før), for de vil jo netop ikke betale for fasttrack i GVA. - Nu må det være nok, nu går jeg i krig .....
     
    THammer, Kenneth K, Peter F. og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Ser frem til reportagerne fra fronten
     
    THammer, clager, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Og nu kan jeg se komikken :

    1. Hvis jeg checker in på lufthavnens automater i GVA, som dækker alle selskaber, altså også alle star-selskaberne incl SAS, så har jeg indtil videre kunnet passere Priority Lane uhindret med dette b/p. Man kan formode, at *Star har overruled SAS.

    ...men...

    2. Når jeg checker in hos SAS´s handling agent D´Nata, så kan jeg ikke passere Priority Lane, jeg har gjort vrøvl, hvorefter agenterne har påført b/p en lille scannings mærkat. Mon SAS har forsøgt at snige sig udenom *Star reglerne ....
     
    THammer, obs, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Pga. ophørt Lounge aftaler verden rundt, har jeg skrevet til SAS Customer Care d. 10 jan for min Plus billet ( CPH - PVG - CPH ) til april. Jeg har lige fået svaret fra SAS, som kompensation, kan jeg få 5000 points efter rejsen.

    Jeg håber det vil hjælpe de andre som blev påvirket. I skal bare kontakte SAS.
     

    Attached Files:

    • SAS.JPG
      SAS.JPG
      File size:
      44.7 KB
      Vist:
      11
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Jeg har også haft fat i Kundeservice og fundet ud af det samme, nemlig at *A Gold har adgang. Med udmeldingen om "Enhancements" ville det have været en mildere pille at sluge, havde man oplyst om statusmedlemmers fortsatte brug af *A privilegier. Men kommunikation er en vanskelig ting - misinformation er ofte nemmere :cool:
     
    PENSIONISTEN, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    @Kristian

    -Til trods for ovenstående liste er Fast Track i GVA efter 01.02.2017 for SAS Plus, EBP,EBD,EBG et stort rungende nej fra SAS Customer Care.

    -På Star Alliance Gold Track listen står SAS klart og tydeligt opført i GVA !!

    -Det er bedrøveligt, at SAS ikke ajourfører så vigtige informationer, således at de stemmer overens med deres egen virkelighed.

    Mange tror måske, at det er unikt at være én af SAS´s frekvent travelers ... ak nej den slags er tilsyneladende en ganske almindelig hverdags oplevelse hos andre selskaber, for tænk engang et regulært lavpris selskab som Easyjet tilbyder køb af et Easyjet Plus Card, pris 199 euro årligt. Med dette kort har man
    1)free seat allocation 2)dedicated bagdrop desks 3) fast track 4) additional cabin bag 5) priority boarding. - Lounge adgang kan købes med 10% rabat.

    Men summasumarum : Star Alliance Gold Track listen kan man ikke som SAS rejsende regne med uanset status iflg Customer Care ... wov siger jeg bare.
     
    jtraveler, Claus Heine, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det er simpelthen indbegrebet af utrolig dårlig service leveret af SK.
    Der ville være dejligt, om nogen kunne bringe det videre op på et højere niveau hos SK. Evt spørge dem om de er et fuldt medlem af *A eller blot et discount medlem. Det ville være passende at SK retter henvendelse til *A og beder om at få indført en note, i listen over StarAlliance Gold Track, at de ikke er i stand til at tilbyde denne service til deres bedste kunder og at de kunder defor bør vælge et andet selskab.
     
    PENSIONISTEN, phoenixcnnj og Henry "Synes godt om dette"
  17. SKDAAP

    SKDAAP Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    57
    Point:
    13
    Du og jeg og alle andre kan selv bringe det op på et højere niveau hver gang vi booker en rejse. Ingenting bliver hørt på toppen, som når indtjeningen falder.

    Selv er jeg stoppet med at flyve SAS på de ruter hvor der findes et alternativ. Heller en mellemlanding med et full service selskab, end at flyve med lavpris-SAS.
     
    PENSIONISTEN, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  18. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Er der nogen, der rent faktisk er blevet afvist i en *gold fasttrack med et *gold+ kort og en sas billet?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Men selvom Customer Care siger "nej", så gælder de almindelige regler for Gold Track - så der ER mulighed for folk med EBG eller højere at bruge Fast Track i GVA.

    Og ja - er overrasket over hvor skidt dette her er kommunikeret - også internt i SAS. Jeg har brugt en del tid med SAS i DK for at gøre det helt klart hvad der var op og ned.
     
    PENSIONISTEN, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det er supert. Så skal de bare have det kommunikeret klart og tydeligt ned gennem de forskellige lag, ellers begynder det jo at ligene situationen fra Asterix og Obelix indtager Rom, hvor de skal hente attest nummer 117!
     
    PENSIONISTEN, Kristian og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side