Norwegian skærer til..

Poster i 'NORWEGIAN | NORWEGIAN REWARD' oprettet af SebastianBruun, 16/1/19.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,647
    "Synes godt om" modtaget:
    26,800
    Point:
    113
    Har skrevet om det her:

    https://insideflyer.dk/forums/threa...-københavn-i-vinterprogrammet-2019-2020.4609/

    Her kan vi diskutere vinterprogrammet og fremtiden for Norwegians USA ruter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,784
    Point:
    93
    Det er godt nok nogle meget lave kampagnepriser, Norwegian kører med nu, jfr. forsideartiklen
    https://insideflyer.dk/norwegian-rekordbillige-flyrejser/
    Det er længe siden, at der er set kampagner med lave priser til de europæiske destinationer, så vidt jeg husker de sidste år eller mere... Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det bunder i et akut behov for at få lidt kapital i kassen ovenpå nogle vintermåneder med mange artikler i diverse medier med spørgsmål til selskabets levedygtighed, og om det har fået nogle kunder til at se tiden an. Citatet i artiklen kunne antyde det:
    "Sammenlignet med tidligere år har flere danskere i år ventet med at bestille flybilletter til sommerferien."

    Spørgsmålet er, om det gør det til en god forretning...?
    (eller det er som at t.... i bukserne).
     
    Henry, Offlyer og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,265
    "Synes godt om" modtaget:
    4,188
    Point:
    113
    Har netop tænkt sådan tidligere - og "turde" faktisk ikke booke med dem til efteråret, selv om det var det bedste direkte alternativ til BUD (om end alt andet en billigt).
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Jeg tænker også på det.
    Overvejer en tur til Tel Aviv i september med dem, men holder mig lidt tilbage med at bestille.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
  6. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,784
    Point:
    93
    Har snuppet dette klip fra et norsk forum, til deling her:
    [​IMG]
    (Røde søjler = ruter, som er besluttet lukket)

    Jeg var af den (naive?) opfattelse, at Norwegian's massive satsning på Gatwick skyldtes, at hér var der penge at tjene. I det lys er ovenstående temmelig chokerende, synes jeg. Ikke engang JFK formår de at tjene på.

    Bekymringen øger... ref.:
    https://insideflyer.dk/forums/threads/vil-du-turde-at-bestille-med-norwegian.4644/
     
    Bekgaard, Ulrik, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,559
    "Synes godt om" modtaget:
    13,124
    Point:
    113
    Nogen, der har et bud på, hvorfor de taber penge på alle ruter?
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  8. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Problemet med Norwegian er vel nok bare at de ikke kan udbyde de dyre businessbilletter og det er jo dem som netværksselskaberne tjener sin penge på traditionelt.
     
    Ulrik, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,559
    "Synes godt om" modtaget:
    13,124
    Point:
    113
    Nu har jeg ikke regnet på det fornyligt - men for en del år siden analyserede jeg billetpriserne på et russisk selskab, der fløj fra Moskva til Krasnodar. Min konklusion dengang var, at flyselskabet faktisk ikke tjente meget mere på business billetterne, fordi et business sæde faktisk fyldte lige så meget som 4 sæder på økonomi.

    Nu kan vestlige selskaber jo prissætte anderledes i dag end det russiske selskab gjorde for 20 år siden. Og med den priskrig, der er mellem selskaberne er det sandsynligt, at der tjenes mere på business delen af kabinen.

    Nogen, der har regnet på det for nyligt?
     
    Ulrik, Bekgaard og THammer "Synes godt om dette"
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,565
    "Synes godt om" modtaget:
    5,655
    Point:
    113
    Det er stadig business delen der tjener pengene.
    Der er endu hårdere priskamp på Eco biletterne. Vi har jo flere gang set Eco billetter fra DK til NYC til omkring 1500kr t/r.
    Nogle af de billigste Biz billetter vi har set på samme rute, har vel lagt omkring 8500kr t/r.
    I dette tilfælde ville de 4 Eco billetter stadig tjene mindre end én Biz billet.
    Det er naturligvis et tænkt eksempel.
     
    Senest redigeret: 29/7/19
    Ulrik, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  11. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,294
    Point:
    93
    Det er vel nærmest umuligt at regne(/gætte) på.

    Hvad koster ground handling pr passager ?
    Hvad koster fasttrack/lounge adgang for business passagerer (dem uden guldkort, som har adgang alligevel) ?
    Hvad er der af lufthavns/stats afgifter pr. passager ?
    Hvor meget mere last kan man have med, da en business passager har mindre bagage med end 4 økonomi ?
    Hvor meget koster den ekstra manning forrest i flyet ?

    Det er vel bare nogle få af de poster, der er svære at beregne.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  12. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,616
    "Synes godt om" modtaget:
    4,647
    Point:
    113
  14. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Forstår godt at de lukker ruten til Aqaba. Jeg var med den sidste år, hvor vi var 10 pax. De næste to uger blev den ugentlige afgang helt aflyst. Derfor måtte Norwegian betale to dyre billetter hjem med Royal Jordanian.
    I fremtiden bliver det svært at komme til Aqaba fra cph uden to skift undervejs, så øv.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,240
    "Synes godt om" modtaget:
    6,659
    Point:
    113
    Ulrik, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  16. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Erwin Lansing, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Bekgaard, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  18. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,294
    Point:
    93
    Nu er jeg ikke så god til norsk.
    Men står der ikke mellem linierne, at Norwegian sælger ud af sølvtøjet, for at kunne financiere det evige underskud på flyvningerne ?
    I så fald stiger aktierne vel kun fordi, der så går lidt længere inden en mulig konkurs?
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. Tristaniel

    Tristaniel Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    13
    De skal i hvert fald bruge den nye kapital på at betale et lån i december. Spørgsmålet er, hvad det betyder for Norwegian VISA...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Den banale og rent tekniske årsag til at Norwegian stiger er, at aktierne sælges til en højere kurs end markedkursen og derfor giver en 'præmie'(det kalder man det faktisk) på godt 15%.
    Det vil sige, at indtægten ved salget er ca. 15% højere, end beholdningen har vægtet i Norwegians balance. Og derfor skal kursen stige.
     
    Senest redigeret: 19/8/19
    Kristian, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side