Ny enhancement på vej?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af T4L, 13/11/21.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Og samtidig siger de i dag at de vil enhance customer experience, men jeg tror at Stockholm har en anden opfattelse af ordet enhancement baseret på tidligere tiltag. Meget mærkeligt firma!
     
    Henrik Olsen, Henry, NielsC og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det er da Danmark der bliver forfordelt, men derudover viser det vel meget godt den slingrekurs SAS har vist de sidste år..
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, Norge og Sverige har fordelene.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Igen!! det er noget der virkeligt irretere en at de konstant pleaser Nordmændende og især svenskerne!

    Godt at et nyt år med Diamond og Forever Gold netop er kommet i hus.
     
    Offlyer, NielsC, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Det er super skidt for os, der benytter Travel Pass (som jo er C-klasse). Indtil nu giver det 1250 for guldmedlemmer pr tur mellem AAR og CPH - det falder nu til 900-1000 point pr tur...
     
    NielsC, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Øv da - jeg har stadig en del rejser på mit klippekort.

    Men helt ærligt: Jeg har betalt 750 kroner for et fuldt fleksibelt klip, som giver 1250 Eurobonus point. Det har måske også enten været for billigt eller givet for mange point.
     
    Nielspg, NielsC og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Hvis ikke compagniet er kollapset inden, så fortsætter mit Diamant fra 01aug, jeg har billetterne + mc premium point så jeg ryger over 90.000 point, og om ca. 9 mndr udløses mit Lifetime gold.
     
    Kenneth K, NielsC og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Er dette bekræftet at C klasserne falder i DK? Jeg kiggede på et par destinationer udfen for DK dog, og de ser ud til at holde eller stige..
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Det vil også blive vanskeligere at nå 200.000 grænsen på MC premium kortet, samt færre optjente point til bonus billetter.
    - Det er en devaluering over hele linjen.
     
    Henrik Olsen, NielsC og Henry "Synes godt om dette"
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Hvad er den samlede liste over den seneste tids devalueringer og forbedringer? Jeg tænker vi kunne få lavet dette som en "status efter COVID"...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Ligger på 176.000 point seneste 12 mdr, med kun 4 rejser i skandinavien, så det er muligt..
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Forbedringerne har jeg svært ved at få øje på, måske de drukner i de mange forringelserne og devalueringer af Eurobonus programmet de seneste år?

    De forringelser jeg umiddelbart har kunne finde er:

    • Diamond Goodie-bag: Muligheden for som diamond at vælge en gave fra “Goodie-bag” forsvandt pludseligt. (04/20)
    • Betalingskort gebyr: Fuld pris for MC Premium for Diamond medlemmer (før 1/2 pris. (06/20)
    • Sædevalg: Kun mulighed for, at vælge standard sæder gratis på langruterne, som Guld medlem. (01/21)
    • Højere priser for *A award rejser. (01/21)
    • Ændrede baggage regler: Ingen inkluderet håndbagage i SAS Go Light og kun 1 stk. indchecket baggage på SAS Plus Smart - dog ikke relateret til eurobonus. (12/21)
    • Point ved opgradering: Ny markant lavere pointsats ved opgradering og kun point ved betaling med kontanter. (02/22)
    • Nye mulige lavere optjeningssatser fra DK? (03/22)

    Den seneste forringelse jeg har opdaget er Customer Care’s åbningstider; Før kunne guld/diamond ringe 24/7, dette er erstattet af nye begrænsede åbningstider.

    Hvis ikke det var fordi jeg var 1 år fra Life Time Gold og netop havde indtjent endnu et år som diamond medlem, synes jeg nok efterhånden det er svært at finde en grund til ligefrem, at tilvælge SAS. Særligt de nye pointoptjeninger ved opgraderinger rammer min egen optjening hårdt og betyder jeg fremover med garanti ikke komme til, at vælge at flyve med SK på langruter.
    Alternativt skal der ihverfald ske en del forbedringer, men vi kan vel efterhånden håbe, vi har noget positivt til gode... :)
     
    Senest redigeret: 22/2/22
    Erwin Lansing, jespersm, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nu giver det norske amex elite også næsten dobbelt point per fobrug i forhold til det danske MC premium... Hvis der var dobbelt point hver dag var det nok noget nemmere :) For mig er grænsen på 200k dog meget passende.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jeg har skam helt alm. dansk mc premium.
    Det var ikke sådan lige til at få mig et norsk Amex, så den plan droppede jeg..
     
    Henry, PENSIONISTEN og Kenneth K "Synes godt om dette"
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Dyrt optjente point, hvis du bruger det i Norge
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Jeg bliver mere og mere glad for mit medlemskab i BAEC, men jeg bruger sådan set også kun bonusprogrammet til flyrejser og billeje.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ikke for en gammel pensionist - jeg nåede alle årene de 200.000 i kraft af point fra mine billetter.
     
    Erwin Lansing, NielsC, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. SimonTopp2

    SimonTopp2 Aktivt medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    121
    Point:
    33
    Jeg sad tilfældigvis og kiggede på SAS hjemmeside, og på deres Eurobonus-fordele.
    Det ligner, at de har tilføjet den højere indtjening af basispoint for sølvmedlemmer, for nyligt. Det kan dog virke meningsløst at tjene 10 procent mere, hvis man primært rejser på billetter, som giver 1000 point for en retur.
    upload_2022-3-7_10-15-52.png
    Jeg husker, at der engang var muligheden for at bruge lounge/og eller fast track om lørdagen, samt i ferier. Den sidste kan selvfølgelig komme tilbage...
     
    Henrik Olsen, Jeblin, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Den er ikke ny - har været der længe.
    Sølv er ikke supermeget værd - men check-in på Biz og et ekstra stykke bagage er nok der hvor der er mest at hente.

    Det med ekstra bagage, kan dog blive helt absurd. Vi er fire til SFO om 12 dage på Plus. Vi er en Diamant, en Guld og en Sølv. Det giver bagage på 8*8kg i kabinen og 13*23kg indchecket. Det er altså ret meget bagage.
     
    SimonTopp2, Jeblin, JackB og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Det betyder reelt, at du skal have knap "10% færre point" på rene SAS rejser for at genoptjene sølvstatus og også for at optjene guldstatus. Men da du også får sølvkort for 5 returrejser med SAS, så er det vel ikke så svært at optjene sølvstatus.

    Noget helt andet er selvfølgelig, at 10% af næsten ingenting = næsten ingenting. Og du får dermed ikke mange flere point til at købe bonusbilletter.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side