Forbedringerne har jeg svært ved at få øje på, måske de drukner i de mange forringelserne og devalueringer af Eurobonus programmet de seneste år?
De forringelser jeg umiddelbart har kunne finde er:
- Diamond Goodie-bag: Muligheden for som diamond at vælge en gave fra “Goodie-bag” forsvandt pludseligt. (04/20)
- Betalingskort gebyr: Fuld pris for MC Premium for Diamond medlemmer (før 1/2 pris. (06/20)
- Sædevalg: Kun mulighed for, at vælge standard sæder gratis på langruterne, som Guld medlem. (01/21)
- Højere priser for *A award rejser. (01/21)
- Ændrede baggage regler: Ingen inkluderet håndbagage i SAS Go Light og kun 1 stk. indchecket baggage på SAS Plus Smart - dog ikke relateret til eurobonus. (12/21)
- Point ved opgradering: Ny markant lavere pointsats ved opgradering og kun point ved betaling med kontanter. (02/22)
- Nye mulige lavere optjeningssatser fra DK? (03/22)
Den seneste forringelse jeg har opdaget er Customer Care’s åbningstider; Før kunne guld/diamond ringe 24/7, dette er erstattet af nye begrænsede åbningstider.
Hvis ikke det var fordi jeg var 1 år fra Life Time Gold og netop havde indtjent endnu et år som diamond medlem, synes jeg nok efterhånden det er svært at finde en grund til ligefrem, at tilvælge SAS. Særligt de nye pointoptjeninger ved opgraderinger rammer min egen optjening hårdt og betyder jeg fremover med garanti ikke komme til, at vælge at flyve med SK på langruter.
Alternativt skal der ihverfald ske en del forbedringer, men vi kan vel efterhånden håbe, vi har noget positivt til gode...
Senest redigeret: 22/2/22
Erwin Lansing, jespersm, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.