Ny enhancement på vej?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af T4L, 13/11/21.

  1. SimonTopp2

    SimonTopp2 Aktivt medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    121
    Point:
    33
    Det med antallet af rejser var også min første tanke. Men hvis man ligger lige på vippen til guld, så kan det selvfølgelig være belejligt med de 10 procent i bonus. Tvivler på, at der er mange som har optjent sølv via point og ikke via flyvninger. Medmindre man flyver premium-kabiner hver gang selvfølgelig.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    875
    "Synes godt om" modtaget:
    2,584
    Point:
    93
    Jeg giver dig ret - men jeg er nok en undtagelse, da mit første sølvkort blev optjent på en economy billet til Australian med Singapore Airlines, som (ved en fejl) var opgivet til at give 20.200 point.
    Mit første guldkort kom i stand via 25% ekstra point som guldkort (som jeg havde "fået af en ven"). Her havde 10% ikke været nok.
     
    Henrik Olsen, SimonTopp2, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Enig - og specielt hvis du har en del rejser med andre *A selskaber, så kan det naturligvis hjælpe med de 10% bonus hos SAS. Husk i øvrigt på, at du også kan købe basispoint, hvis du mangler lidt på kontoen.
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Da jeg blev medlem af EuroBonus for mange år siden, kom jeg kun op på guldkortet ved en kombination af:
    • Omkring 10 årlige rejser på økonomi fra Aarhus via København til et af de baltiske lande eller Polen (indenrigsturen gav 600 basispoint for hver flyvning, mens udenrigsturen fra København gav 1200 point hver vej)
    • Et par overnatninger på SAS Radisson hoteller (som gav 500 point)
    • Et par rejser til København for en forening, jeg var aktiv i
    • Og hvis der stadig manglede lidt point (hvilket oftest var tilfældet), så måtte jeg tage en privat rejse.
    Senere fik jeg andre rejsemål (og også mulighed for at rejse på business, hvis billetterne ikke var for dyre). Der måtte jeg hver gang tjekke forskellen i priser (og point) på Lufthansa og SAS rejser på økonomi/business (senere go/plus - og endnu senere de forskellige klasser på go) og alternative rejseruter.

    4x kampagnen har sikret mig diamantkortet endnu et år - men med min nuværende rejsemønster kan det blive ret svært at beholde det. Især når min månedlige returrejse med Turkish kun giver 1.824 point. Her vil ikke engang de ekstra 12.000 statuspoint fra MasterCardet hjælpe.
     
    NielsC, Henrik Olsen, SimonTopp2 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,193
    "Synes godt om" modtaget:
    6,487
    Point:
    113
    Der slår du mit rekord. Et FlyingBlue Platinum og to Silver i longhaul business gav 9*32kg rumbagage. Det er altså mange par svømmebukser til Thailand ;-)
     
    NielsC, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,008
    Point:
    113
    :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    194
    "Synes godt om" modtaget:
    752
    Point:
    93
    Ironien kan så optimeres yderligere, hvis man rejser til en destination kun med nudist-strande :D
     
    Henrik Olsen og Nielspg "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,564
    "Synes godt om" modtaget:
    6,736
    Point:
    113
    Jeg har haft en lille korrespondance med SAS (Diamant mail + Headquarter i STO vedr køb af point.

    Uddrag 1.
    ------------
    Quote
    Kære SAS, ref. køb af SAS Eurobonus XTRA point.
    - Jeg forsøgte at købe xtra point på SAS´s hjemmeside, altså et SAS produkt. Desværre blev jeg erklæret NOT eligible for køb af xtra point !!! Jeg tillader mig at anmode SAS om at undersøge mine data - der må foreligge en fejl. Unquote

    Uddrag 2.
    ------------
    Quote fra Diamant mailen
    Hej Birgitte, tak for din mail.
    At du ikke kan købe ekstra point skyldes desværre en nylig ændring i vores regler. Med den nye ændring må man kun købe eller overføre point 5 gange om året, og da du allerede har købt point 5 gange i år, får du ikke længere mulighed for at købe point. Jeg beklager. Unquote

    Uddrag 3.
    ------------
    Quote fra mig til Diamanten
    Jeg er målløs. Hverken SAS FAQ eller Eurobonus shoppen oplyser kunderne om den ændrede regel 5 år. Der står meget tydeligt max 100.000 point pr. år samt max 60.000 point pr. køb. - En kunde købte 50.000 point i weekenden, men jeg var udelukket pga max 5 gange pr år med betydeligt mindre antal point. Det giver ingen mening. - Jeg tænker, hvor er jeg naiv : for at støtte SAS har jeg (en gammel pensionist) bl. a. købt 4 stk returbilletter til ZRH, de dyreste, ca. 4000,- kr pr stk = ialt 15.706,- kr (afrejse 24nov/30nov/29/jan/05feb). Og så oplever jeg at blive udelukket fra at købe EB point.

    SAS juridiske vilkår og bestemmelser § 6.5
    --------------------------------------------------------
    Vi forbeholder os ret til at ændre EB-vilkår og -betingelser. VI VIL I SÅ FALD KOMMUNIKERE DE KOMMENDE ÆNDRINGER UD I GOD TID OG TYDELIGT.
    Det er ikke så flatterende, kære SAS, ikke at efterleve egne juridiske bestemmelser Unquote

    *** Svar fra SAS i Stockholm indløb langt, langt mindre end et døgn efter ***

    Uddrag 4
    ------------

    Quote fra SAS Headoffice
    Hej Birgitte
    Så roligt att du använder vår möjlighet at köpa Extrapoäg. Jag är produktägare för servicen och anledningen till at vi har ett maxantal transaktioner är främst för at stå emot fraud då vi haft problem med att personer köper poäng med stulna kreditkort. Det är en regel vi haft i systemet sedan vi införde köp av poäng og det är ingen ny regel vi inför nu. De allra flesta medlemmer köper en eller två gånger per år, så säkerhetsgränsen fungerer fint. Det er ytterst sällan någon genom för köp mer ofta än så, men jag förstår att du är en av den. Vi vill även helst at medlemmar skall göra lite större transaktioner och inte gennomföra flera små köp på 3000, 5000 poäng flere dagar i rad. Färre tranaktioner innebär mindre administration.
    Men jag skall åtgärda och höja gränsen till 10 transaktioner per år och se hur det går säkerhetsmässigt. Og jag ger dig helt rätt att informationen skall vara klar i samband med köpet så jag kommer lägga till en upplysning på siten " Vanliga frågor & svar i SAS Eurobonus shop " så at man får kunskap om at man kan köpa och overföra poäng 10 ggr per kalenderår.
    Unquote
     
    jespersm, asf, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Det giver jo rigtig god mening, hvis ens kunder primært er kriminelle kreditkort svindlere. Men i alle andre situationer, er det jo det rene vrøvl, Der er mange andre måder, man kan sikre sig på.
     
    Jeblin og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Man skulle synes at en årlig grænse var et dårligt middel mod den slags svindel. Der tænker jeg Max 1 transaktion pr uge ville være mere effektiv.
     
    Nielspg, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side