Ny enhancement på vej?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af T4L, 13/11/21.

  1. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Ikke nødvendigvis og derfor står fare family plus, Pro og flex ikke i boksene på dit billede, men kun bookingklasser - i modsætning til go boksene, hvor light og smart fremgår. Det er i hvert fald min tanke.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Ny "enhancement": Der serveres ikke længere den lille æske med tre lækre chokolader på Plus. Hvis man vil have noget sødt, kan man få en havregrynskugle, en Marabou med vallepulver og sojalecithin, eller en langtidsholdbar muffin. Øv, altså!
     
    Kenneth K, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    82
    "Synes godt om" modtaget:
    245
    Point:
    33
    Det må være helt nyt. Jeg har modtaget på de sidste mange rejser - senest den 26. november. Er det en oplevelse fra i dag?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. kegnaes

    kegnaes Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    29
    Point:
    13
    Jeg har spiste en havregrynskugle i går! :) Folk på plus kunne gratis vælge ting fra Snack menukortet og hvor ikke-plus skulle betale. På min ene flyvning fik folk på plus også ekstra en kold ret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Oplevede det både den 5/12 (London) og 6/12 (Bruxelles)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    270
    Point:
    53

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  7. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    82
    "Synes godt om" modtaget:
    245
    Point:
    33
    Det må være gratis for guld-medlemmer. Det er muligt at tilføje et stykke håndbagage for kr. 95 (på CPH-BRU i hvert fald), men hvis man logger ind som guld-medlem, er dette ikke længere muligt - der kan kun tilføjes indtjekket bagage. Håndbagagen må derfor være gratis for guld-medlemmer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Og det bliver solgt på denne måde i nyhedsmailen fra SAS (som jeg lige har modtaget):

    Rejs let til vores laveste pris
    Her er et tip til dig, der vil rejse let til vores laveste pris. Hvis du booker en SAS Go Light billet, indgår en lille taske i størrelsen 40x30x15 cm, der kan lægges under sædet. Hvis du har brug for mere bagage, kan du selvfølgelig tilkøbe en ekstra håndbagage eller indchecket bagage.
     
  9. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    270
    Point:
    53
    Ahh, det giver mening. Har kun undersøgt det, da jeg var logget ind.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Nogle som kan linke til posten omkring 4 x sas point, kan ikke lige finde den
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  12. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Kan se, at der under Diamant-fordele nu står:

    Adgang til SAS Gold Lounge ved afgang og ankomst. Hvordan bliver jeg EuroBonus Diamant-medlem? | SAS

    Er dette ikke nyt? Jeg har ihvertfald oplevet flere gange at blive afvist at komme ind i lounge, når jeg ankommer med et fly og først skal videre næste dag.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg har flere gange fløjet fra Aarhus til København - og kommet alt for tidligt til et møde (der er jo ikke timedrift på indenrigsfly;)). Jeg er altid gået i loungen, for at bruge tiden fornuftigt inden mødet. Men jeg skal da indrømme, at jeg også har skullet tilbage til Aarhus om aftenen. Så det kan jo også være, at mit lounge besøg om morgenen er blevet betragtet som et besøg før aftenens afgang.
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  14. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Nej det er ikke nyt, jeg har benyttet mig af det i mange år
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Hmm, så sent som i forrige uge blev jeg afvist i loungen fordi jeg ikke havde en returrejse samme dag. Ert I helt sikre på, at dette ikke har været tilfældet, når I har benyttet lounge ved ankomst?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Nope! Det har jeg gjort mange gange helt uden problemer -i hvert fald i CPH
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Nu ligger svaret måske i detaljen. Så blot for at være helt sikker, får du lige mine oplysninger:

    EuroBonus status: Diamant
    Rejseklasse: Plus
    Ankommer fra: Aarhus eller Europa
    Rejser med: SAS

    Jeg er helt sikker, at jeg er kommet ind i loungen i CPH, selvom jeg ikke skulle rejser videre (eller retur) fra København samme dag. Men det har været før Covid.
     
  18. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg rigtig mange gange benyttet mig af lounge ved ankomsten til CPH fra forskellige destinationer, også i december ´21. Da jeg er så priviligeret at bo på Djævleøen er jeg ikke i transit, dvs ingen afgange samme dag.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    DEVALUERING af SAS point optjening.
    Jeg har modtaget flg fra Diamant mailen :

    Quote Kære xxx.. Der bliver en opdatering af optjening af point for rejser efter 1.marts 2022. Nogle ruter bliver sat op og nogle bliver reduceret. Hjemmesiden vil blive opdateret snarest, men de har allerede opdateret ved booking af rejser. Ønsker en god dag. Unquote

    -- Norge og Sverige har fordelen. Jeg har stået på hovedet i SAS booking systemer for at finde lidt fornuft i priser versa point, men nix. Hvis rejsen udgår fra Norge el. Sverige kan man finde billigere billetter (lavere krone kurser) og højere point optjening !!
    - Selvom rejsen udgår fra DK op via osl el. arn, så optjener man færre point på de fleste ruter og afgange.
    - Jeg har 8 rejser købt for længe siden - det er allerede indgåede kontrakter mellem mig og selskabet, så de kan vove at reducere point´ene på disse rejser.
    - Point optjeningen varierer enormt på Plus. Hvordan havde SAS tænkt sig at administrere disse point ved ombookinger af rejser ?

    Først 4x point optjening i fire måneder, således at hele status konceptet bliver fladet ud. Priority udslettes nærmest -- herefter et slag oven i hovedet for SAS´s Europa frequent flyers med mange, mange års loyalitet overfor selskabet.
     
    Senest redigeret: 22/2/22
    T4L, NielsC, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Det virker da som noget rod.
     
    NielsC og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side