Enig - men det var nok rart for en del at få det bekræftet, da de har været "afhængig" af det for at få status. Så nu ved de hvordan de skal forholde sig.
Må være MEEEGA surt for dem der lige troede de kunne købe sig til nogle billige aktionærfordele, som flere medier så flittigt skrev om
De samme medier "glemte" så at skrive at kravet var at man skulle eje aktierne i 12 måneder før kontrolmåneden som er her til oktober. Så uanset kunne de ikke få fordele af det.... det er da endnu mere træls....
Vi må skynde os til Paris så længe vi stadigvæk har adgang! https://onemileatatime.com/news/star-alliance-lounges-paris/
Ja det ser lækkert ud, men desværre så er det i non-schengen - så glæden er størst hvis man f.eks. flyver videre med SQ, UA osv. ;-)
Ja, man kan også vælge at starte en rejse til USA i business med SAS i Paris. Til New York for eksempel er det hurtigt 6.000 dkk billigere end at starte i København. Så kan man samtidig opleve lidt af Paris ved siden af. Det er da ikke en helt tosset plan.
Apollo giver ikke op endnu. De må være overbevist om at SAS kan blive en god forretning......https://www.reuters.com/business/ae...ne-sas-investor-consortium-source-2023-10-13/
Jeg er vild med ideen, man kan aldrig få nok af Paris Dog vil en tur med SAS fra CDG til EWR via CPH ikke give dig adgang til non schengen, men til gengæld får du en super billig Biz-billet sammen med opholdet i Paris
Ja, det har du nok ret i! Jeg glemte helt at man først flyver til København . Men måske kan man alligvel komme ind i loungen. Lige som man i København kan komme i Eventyrloungen uden at man flyver Non-Schengen, bare man oplyser man vil gå igennem tolden for at gå i loungen. Sådan plejede det i hvert fald at være. Hvem er næste mand i CDG som kan teste om det kan lade sig gøre?
Jeg har adskillige gange været i den gamle *A-lounge i Paris, som også lå/ligger? i non-schengen. Har bare vist mit pas og sagt, at jeg skulle i loungen, og så var det i orden. Det betød desværre også, at man skulle vise pas for at komme ud igen, og bagefter over i satelitten til security, så man skulle sikre sig, at man havde god tid.
Gældende fra i morgen (og for afrejse fra 23/10) koster sædevalg nu på alle bookingklasser på SK flyvninger i Skandinavien, Europa og oversøisk. Stadig gratis for Gold, Diamond, Pandion, SAS Travel Pass og grupper. Og stadig gratis når online check-in åbner 30 timer før afgang. Med denne manøvre stiller SK rejsende ringere end når de rejser med AF eller KL (her koster seating også, men ikke på de dyreste klasser). Læs mere her: https://sassalesinfo.com/travel-extras/seating/pre-reserved-seat
Absurd at man føler sig nødsaget til at vride de sidste kroner ud af en billet på Plus og Business Det er lige præcis sådan noget, der har afholdt mig fra at købe en oversøisk Premium Economy billet hos Lufthansa. Mit LTG kan jeg frygte bliver devalueret senere hen, for at "forbedre" EBD status
How low can you go, det er eddermaneme langt ude af selskab der i følge deres CEO ikke er et low cost selskab (han siger dog ikke at det et premium selskab). Enig med @HenrikM at det er helt absurd at på den dyreste billet der kan kost 2-3000 kr for en times flyvning skal betale for sædevalg. Selv på Norwegians dyereste billet er det inkluderet. Der er nok laang vej før de tjener penge hvis dette tiltag er nødvendigt.
Helt og 100% enig Det er for absurd. Du købet en Biz billet til DKK 25.000, og så skal du betale for sædevalg. Patetisk. Men OK Lufthansa gør det også. Men deres Biz produkt og Premium Economy produkt er så tilgengæld klasser under SAS.
Er der nogen, der har et bud på, hvem de nye regler rammer? Og hvor mange, der reelt er tale om? Mit gæt er, at det primært er vennepar og familier, som gerne vil sidde sammen - og hvor man ikke har status. Og specielt folk, der flyver på ruter med høj belægning.
Tror du er spot on med det rammer vennerne og familierne der rejser uden status Spørgsmålet er så om de gør sædevalget billigere, og derved øger salget ? Husker tydeligt min første rejse med Ryanair og hvor irriterende det var at blive splittet ad i atomer under ens rejse med gutterne, fordi vi ikke gad betale 28-30 kroner pr. sæde
Det er jo det typiske spørgsmål for økonomer, der diskuterer fastlæggelsen af priser. Hvis man eksempelvis kan sælge 30 sædereservationer på et fly til den nuværende pris. Kan man så tjene mere ved at sætte prisen ned med 20 kroner? For nedsættelsen på 20 kroner gælder jo også for de allerede solgte 30 sæder til den nuværende pris. Det eneste helt sikre er, at du allerede har mistet 600 kroner. Men når sædet nu koster 50 kroner efter nedsættelsen, kan du så sælge mindst 12 sæder mere (og dermed hente de 600 kroner hjem)?
TROR ikke det er der det rammer. Hvis du er på samme booking så har du normalt mulighed for at sidde sammen ved check-in. Forudsat du laver on-line check-in. Det er mig bekendt kun Ryanair der er så svinske at de bevidst splitter familier. Tror mere det er den enkelte rejsende der ikke vil have et midtersæde på Plus eller vil have et vinduessæde på biz.
Ser hverken ud til at det er rullet ud på Skandinavien eller Europa endnu, men på den dyreste C-klasse billet til NYC eller SFO skal du nu betale dkr. 849 hver vej for pre-seating (mere value for money på SFO ).