Os der skal med Turkish Airlines til Seychellerne

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 22/8/20.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Sidste nyt fra Seychellerne (fra en god ven som delte det):

    Seychelles on Thursday re-opened its doors to visitors from anywhere in the world as long as they have taken both doses of the COVID-19 vaccination, said a top tourism official.

    og fra marts er det ikke længere nødvendigt, hvis jeg læser det rigtigt:

    By mid-March visitors to the islands will only need to produce a negative PCR test as the country would have vaccinated 70 percent of its local population, achieving herd immunity.

    Link: http://m.seychellesnewsagency.com/a...44Oc5T3FYcVaVcUvSTFYKUjft8aeQFFbV3q4E0LQoMGLE

    Så mangler vi bare at TK begynder at flyve på ruten også :)
     
    Senest redigeret: 19/1/21
    Kenneth K, Nielspg, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    super nyhed, mon ikke TK åbner op inden længe med dette i mente. Jeg tror på min afgang sidst i juni nu :)
     
    Nielspg, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Altså om det passer hvad der står i dette, så tror jeg også på vores tur i maj.... Lad os krydse fingre for dette og håbe at hele verden forsætter med trenden i den rigtige corona retning :)
     
    Nielspg, Beaglen, miri90 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
  5. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Hilton MANGO er nu åben for reservationer, men prisen ligger på omkring 1.000 Euro pr nat, hvilket desværre ikke er interessant for min familie ... :(

    Men hvis der er nogen som ligger inde med en del Hilton Honors points kan det måske give mening: https://onemileatatime.com/mango-house-seychelles-lxr/
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Har du overvejet at benytte dig af Hilton kampagnerne, hvor du kan købe 80k point og få yderligere 80k for 800$, som med dagens kurs er omkring 5.000kr
    Man kan købe én gang årligt pr. Medlem, men man kan poole point, så hvis fruen gjorde det samme ville i kunne købe ialt 320.000 point for 10.000kr, hvilket kun er 60k fra at kunne betale jer til 5nætter på Mango.

    5 nætter vil, hvis du køber point under kampagne koste ialt ca. 11.875kr
     
    Nielspg, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg kan ikke booke via hjemmesiden:

    upload_2021-1-21_21-42-39.png
     
    Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ahh - de har bare ikke åbent i maj måned desværre.
     
    Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  9. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Ja, det er bestemt en bedre deal end at købe overnatning direkte på hjemmesiden, men med 2 halvstore børn som også skal have et værelse, er det desværre kun en dejlig drøm :rolleyes:
     
    Senest redigeret: 21/1/21
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    MANGO house ser ud til at først være åben for bookinger fra 1. juli 2021.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Det er hvertfald det der står på Onemile. En skam, da vi rejser derned kun 3 uger før :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Ja det er korrekt - sådan skriver de på deres hjemmeside: upload_2021-1-22_8-52-28.png
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Læs og forstå siger jeg til mig selv :)
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Flyagain

    Flyagain Medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    43
    Point:
    13
    Constante Hotels, som driver Constante Lemuria på Praslin, har tilsyneladende et godt tilbud i perioden, hvor jeg forstår, at en del af jer skal afsted. Discovery Travel oplyser på deres hjemmeside, at de giver 65% i rabat, hvis bookes i denne weekend. På Constantes egen hjemmeside er rabatten tilsyneladende mindre. Fruen og jeg har boet en lille uge på Lemuria. Virkelig et lækkert sted. Bl.a,. oplevede vi (vi var der ultimo jan) diverse skildpadder på stranden lige nede for vores værelse. Herunder en tidlig morgen hvor en skildpadde kom ind, gravede et dybt hul, og leverede et par hundrede æg. En oplevelse vi aldrig glemmer. Kom ikke med på Turkish tilbuddet denne gang, men glæder mig over, at I nåede at booke. God weekend til jer.
     
    Nielspg, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    @Flyagain - har du et direkte link til det?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Flyagain

    Flyagain Medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    43
    Point:
    13
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Dette er grunden til at jeg tror på vores rejse til Seychellerne medio maj måned:

    Vaccinated Visitors:
    To be recognized as “vaccinated”, visitors must be able to show that they have taken the complete dose of the vaccine i.e., two doses plus 2 weeks after the second dose for the four vaccines currently receiving heavy media exposure. Visitors need to submit an authentic certificate from their national health authority as proof of COVID-19 vaccination alongside a negative COVID-19 PCR certificate, obtained less than 72 hours prior to travel.

    Non-Vaccinated Visitors:
    All visitors currently permitted entry (Category 1 and 2, private jet passengers) will now need to show a negative PCR test obtained less than 72 hours prior to travel. Prior to the 14th of January, 2021, Category 2 had required a test less than 48 hours.

    Visitors that are not vaccinated or not coming from a Category 1 or 2 countries or travelling by private jet, are still unable to enter. This will be in force until mid-March once Seychelles has vaccinated a large majority of its adult population.

    Mid- March Onwards
    Once the majority of the adult population in Seychelles is vaccinated, the country will open up to all visitors, vaccinated or not. At that point, visitors will only need a negative PCR obtained less than 72 hours prior to travel.


    Irrespective of the above, visitors are to abide to the existing health measures (e.g. wearing of face masks, social distancing, etc…) which remain applicable as per the travel advisory published on the Department of Tourism Website- tourism.gov.sc. Similarly, all tourism operators will still be required to follow their existing COVID-19 standard operating procedure and protocol.

    More details about the new measures will be published in the Seychelles Travel Advisory in the coming days and can be accessed on tourism.gov.sc.

    Kilde: https://tourism.gov.sc/2021/01/22/seychelles-makes-itself-more-accessible-for-visitors/
     
    Nielspg, miri90 og Henry "Synes godt om dette"
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Seychellerne er ganske langt fremme i deres vaccinationsprogram:

    upload_2021-2-20_22-44-31.png

    Med "kun" 100.000 beboere på øerne, så går det også hurtigt. Så er det bare at håbe at de er over de 65% i marts måned som deres forecast er lige nu.

    As of Friday 29th January 2021, almost 30,000 people in Seychelles have been vaccinated. With an approximate population of 100,000 people (excluding the foreign workforce), the Seychelles government is aiming to vaccinate 65% of the population and achieve herd immunity by middle of March 2021.

    Link: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
    Link: http://www.mfa.gov.sc/static.php?content_id=36&news_id=2188
     
    Nielspg, miri90 og Henry "Synes godt om dette"
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Henrik, hvordan løser du problematikken omkring rejseforsikring, hvis Seychellerne byder dig velkommen, men Danmark fortsat fraråder rejser dertil.
     
    Nielspg, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - det er så næste udfordring - lige nu tager jeg en ting ad gangen. Først adgangen til Seychellerne, Så Turkish Airlines skal flyve, og så om "vi må" :)

    Jeg har jo en rejseforsikring allerede nu og havde den da jeg købte rejsen - så den må vel dække hvis jeg ikke kan flytte rejsen med Turkish Airlines. Ellers vil jeg prøve at finde en der dækker rejser. En ting er sikkert - jeg rejser ikke uden forsikring :)
     
    Henry og Luxury_Globetrotter "Synes godt om" dette.

Del denne side