Os der skal med Turkish Airlines til Seychellerne

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 22/8/20.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Okay, så 9 mdr er en mulighed (eller var) tror jeg vil forsøge mig noget lignende, da resten af dette år er booket op med andre rejser og gøremål.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Også fået mail her, dog kun at mit fly fra Istanbul til Seychelles er rykket fra 23/6 til 25/6. Tænkte lige at vente et par dage og se om der ikke kommer flere mails før jeg ringer til dem.

    hører gerne hvad andre får ændret efter at have snakket med Turkish.
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  3. mifira

    mifira Aktivt medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    107
    Point:
    33
    Jeg talte med Turkish forleden efter at jeg havde modtaget aflysninger. En lettere forvirret men meget sød medarbejder, sagde at ombookning var mulig til nye datoer resten af året uden yderligere omkostninger. Det var dog et krav om, at det var samme antal dage med et stop i Istanbul (som på original bookingen). Generelt ret god service synes jeg.
    Så jeg vil lige selv se hvornår det passer i kalenderen og ringe tilbage til dem.
     
    Henrik Olsen, miri90, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Turkish rykkede vores rejse ud i juli måned med et par dage og rejsen hjem med med et par dage, hvilket pludseligt gav en uge mindre på rejsemålet :oops:

    Derudover var det alene IST-SEZ som blev rykket og ikke CPH-IST :eek:

    Ringede og fik uden problemer flyttet det hele til datoer som passede os og som endte med at give os et par dage mere på Seychellerne :)
     
    Senest redigeret: 28/3/21
    Beaglen, miri90, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Muligt det står længere oppe i trådem, men hvilket nummer ringede folk til for at få flyttet deres rejse og var der frit slag, for hvilke datoer i kunne flytte rejsen til?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Ringede på dette nummer: +45 33 14 40 55

    Skulle alene have flyttet med et par dage ift. det oprindelige, så fandt ikke ud af evt. grænser for flytning.

    Mens jeg havde agenten i røret, kunne jeg også få reseveret pladser på flyene, så alt i alt en fin service :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. mifira

    mifira Aktivt medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    107
    Point:
    33
    Jeg har lige fået flyttet min tur til start november. Ud fra min første samtale med deres kundeservice, tror jeg minimum det kan rykkes til udgangen af året.
    På kvitteringen jeg har fået pr. mail står billetterne til at koster 23.000 :eek:
     
    Henrik Olsen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Okay. Mit problem er at vi er 2 voksne og en baby, som efter 21 januar fylder 2. Så er jo interesseret i at komme afsted, før vi behøver en ekstra billet :)
     
    Beaglen, miri90, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Så fik vi rykket vores, dog blot en enkel dag frem. Ligesom Nj4220 har vi en bagkant med en “baby” som meget snart bliver dyr at have med på tur.

    Ringede også til hotels.com for at flytte hotel. Super flink engelsktalende herre siger det ikke er noget problem og jeg vil endda for ca 300kr retur. Vi gennemgår detaljer og er enige om at alt matcher. Efter han har ændret det ig sendt bekræftelse på mail bliver han selv opmærksom på at den nye booking kun inkluderer morgenmad (original var halfboard). Skulle han lave det om til halfboard igen kostede det 4500kr. Det gav en times ventetid i røret mens han snakkede med supervisor frem og tilbage. Endte med de tilbød at jeg selv skulle betale halfboard ved ankomst og sende kvittering efterfølgende til hotels.com som så vil refundere. Lidt bøvlet, men sagde ja. Har fået en mail der bekræfter den aftale. Var jeg for flink?

    iøvrigt nogen der har haft held til at booke række 1 på nogle af deres legs? Nu er det 3. gang vi har flytte disse billetter og stadig til gode at kunne få 2 sæder ved siden af hinanden på række 1 på noget som helst leg.
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg syntes ikke du var for flink - tænker mere at du tilpasser dig situationen. Men jeg ville nok gerne have sikret mig det via skrift så du har det når du skal have pengene retur - blot for en sikkerhedsskyld, da der nemt kan gå lidt tid og personerne ikke er de samme.
     
    NielsC, Erwin Lansing, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    jeg bad om og fik en skriftlig mail der bekræfter aftalen samt et case nummer. Alt sammen mens jeg havde personen i røret.
    Så jeg stoler på det nok skal gå i orden.

    har du flyttet din booking endnu?
     
    NielsC, Erwin Lansing, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg prøver i kommende uge at få den flyttet til efteråret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Snakkede med dem idag og hvis det skal rykkes mere end 30 dage, skulle man betale differencen, hvordan slap du uden om den eller hva var differencen?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg vil blot prøve at ringe igen og få fat i en anden. Havde lignende da vi første gang skulle flytte vores. Prøvede dagen efter og der fik jeg en anden person som uden problemer ville flytte den længere frem.
     
    NielsC, mifira, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Status på 1. kald om at flytte bookingerne er at call centeret kunne se availability i oktober i samme klasse, men kunne ikke flytte og bekræfte bookingen. Så rådet var at skrive en mail og bede om re-issue på de datoer.
    Den får lige lov at ligge en dag og så prøver jeg igen.
     
    NielsC, miri90, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Fik du en mail at skrive til specifikt til ombooking?
     
    Henrik Olsen, mifira og Henry "Synes godt om dette"
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Ikke en mail - men fik at vide at det skulle gøres via deres feedback form (øverst til højre på deres hjemmeside). Men brugte den ikke endnu.
    Har nu haft gang i 3. person og der er fremskridt. Min billet er ændret, men han kunne ikke få ændret fruen og sønnen af en eller anden grund. Så den er sendt til "help desk". Så nu venter jeg - så det betaler sig at ringe op igen og så håbe på man får en ny.

    Opkald nummer to var meget morsomt....
    Kort fortalt er vores fly annulleret og vi er kommet på en afgang to dage senere. Kundeservice agenten mente ikke det var en annuller, men en flytning, så derfor kunne vi kune flytte afgang 30 dage frem og 7 dage tilbage. Så vi fik os en god snak om hvad en annullering betød og vi var ikke enige. Hun holdte fast i at det bare var vores afgang som er flyttet fordi den havde samme flynummer.... Så jeg sagde pænt farvel og ringe op igen til nummer tre.

    Opkald nummer tre var god og en hjælpsom og klar gut. Han fik hurtigt ændret min billet, men efter 45 min i telefonen og flere der hjalp, måtte han give op og sende den til help desk. Så det venter jeg nu på hvad svaret bliver. Lige nu er min billet flyttet og fruens og sønnens et sted i limbo og med nyt PNR faktisk - så det kan blive fugl eller fisk, men han forsikrede mig om at jeg fik en mail inden for 24 timer på at det var flyttet og opdateret.
     
    Nielspg, NielsC, miri90 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Hvornår endte du med at få den flyttet til så :)?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Altså lige nu er en trediedel flyttet :) Men afgang 18. oktober og hjem igen 1. november. Jeg håber TK i løbet af i dag får samlet og endelig bekræftet bookingerne for os alle 3. Forsat har jeg den oprindelige PNR der er bekræftet, men fruen og sønnen er på en anden PNR, der ikke er bekræftet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Det kan hurtig blive en en lang og kompliceret diskussion, dog kan kun have ét udfald. Selv hvis det betragtes som en flytning, så er der grænser for, hvor mange timer den kan rykkes uden at give kunden lov til at sige ellers tak. Det er helt klart en ommer. Eller i fagsproget: HUCA ;)
     
    Nielspg, NielsC, miri90 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side