Os der skal med Turkish Airlines til Seychellerne

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 22/8/20.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    miri90, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Opdatering:
    Så fik jeg fruen og sønnen rettet til. Resultatet blev at de forsat er på egen reservation (PNR) og ikke mere på den samme, som da vi bestilte rejsen. Men det lykkes og alle er glade.

    Endnu en gang et bevis på at man ikke skal give op ved første opkald, hvis personen i den anden ende ikke kan hjælpe. Ring op igen og hold fast på hvad du ønsker (givet at du har ret til det). Men i denne sag var det om at flytte bookinger fordi flyvninger var annulleret på datoen og skubbet to dage frem. Så den var god nok :)

    Nu har jeg også booket halvdelen af hotellerne - 7 dage på Hilton Labriz og skal lige have fundet en løsning med første halvdel.
     
    miri90, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Har ikke mulighed for at komme afsted på min tur, nogen der ved om følgende er muligt:
    Ændre navn på 2 x voksne til min bror og hans kærestes navn og så annullere baby på billetten?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var godt nok ikke lige forventet, når de nu er så langt i deres vaccination. Det giver ikke nødvendigvis gode takter for andre destinationer at det ikke "dækker godt nok". Tænker på Thailand og Phuket som skulle være en rejseboble for turister når lokalbefolkningen var blevet vaccineret.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Vi er blevet forhindret i at rejse til Seychellerne pga. arbejde.

    Ved ikke om det er muligt, men hvis det er, så sælger jeg mine billetter til en af jer her på IF. 13k for 2 voksne og en baby på business (baby på skød)

    Køber må selv stå for omregistrering af navne og flytning til datoer som passer.

    Datoerne var oprindeligt 2-9 juni, men som så mange andre er der blevet ændret i øst og vest, hvilket gør at vi nu ikke kan rejse.

    Skriv til mig privat
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ej hvor er det træls :-( Har du undersøgt hvad navnændring koster?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Nej ikke undersøgt noget, jeg aflyser dem bare, hvis ingen vil give dem et forsøg, men det plejer vel at ligge i 150$ laget vil jeg tro.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Hej.
    Jeg kunne umiddelbart godt være interesseret.
    Hvilke datoer ligger de pt. på?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Okay, nu ringende jeg til dem for at spørge, om det var muligt og hva det i så fald ville koste at skifte navn på billetter.

    - Transfer of tickets not possible..
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  10. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93

    Ærgerligt. Men mener at huske at du kan få størstedelen af pengene retur, korrekt? Mener at huske da vi oprindeligt at de var refundable for et fee på ca 1500dkk
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Vores kære redaktør sagde jeg skulle forsøge og forsøge og forsøge.
    Jeg fik lidt tips og tricks til hvad jeg skulle sige og i 8 af tilfældene lykkedes det ikke..
    Men jeg ringede 9 gange og til sidst fik jeg fat i Omar, som kunne nogle tricks de andre ikke kunne eller ville.
    Har derfor lige modtaget nye billetter til 28 december - 8 Januar, ombooket kvit og frit.

    Tak for hjælpen @Henrik Olsen
     

    Attached Files:

    Erwin Lansing, danielstrandby, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    kan ikke finde oprindelig post, men dette var vel angående artikler på flere sites om vild smitte på Seychellerne.

    der er nok ikke clicks i en ny artikel om faldende smitte i Seychellerne, men hvis I følger Seychelles Tourism Board på Facebook har de idag skrevet et længere post, som oplyser at Corona tallene nu er lavere end før det spike de oplevede. De oplever pt ca 100 smittede per dag.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  13. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Vi er kommet hjem idag efter en dejlig tur til Seychellerne med TK. Hvis nogen har nogle spørgsmål, så skyd endelig. Kan dog ikke dele det vilde om oplevelser dernede, da det var ren badeferie fra vores side på to forskellige lokationer på Mahe.
     
    Beaglen, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Velkommen hjem :) Godt at høre at nogle endelig er kommet afsted på denne helt fantastiske gode pris for TK Business Class :)

    Jeg er lidt nysgerrig i første omgang på hvordan TK servicen er - er den helt tilbage til 2019 setup med onboard chef etc på den lange tur?

    Hvad med loungen i Istanbul?

    Er der nogen lounge i Mahe inden afgangen hjem, da den ligger rent sent?

    Takker og del gerne billeder om du har dette?
     
    Beaglen, Nielspg, miri90 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Del gerne et lille skriv, vi skal selv derned en tur og har ikke helt lagt os fast på hvor vi skal bo :)

    Billeder af flyveturen er også velkomne
     
    Beaglen, miri90, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Det er min første gang med TK så kan ikke sammenligne med pre-corona. Vi var lidt skuffet over maden generelt. Der er ikke noget onboard chef og maden bliver serveret på bakke med plastik over alt maden.
    På hjemturen fra SEZ fik vi ikke engang et menukort men blot det berygtede “chicken or fish”-spørgsmål. Mon ikke corona spiller en rolle stadig.
    Personalet dog rigtig flink og hjælpsomt hele vejen.

    Fin lounge i Istanbul og faktisk mange mennesker i den. Som jeg forstår det har de både en Biz lounge og en *A lounge, men kun den ene er åben (*A). Mad her dog også skuffende.

    ja der er en lounge i lufthavnen, hvor du får en voucher til ved check-in. Den var faktisk rigtig flot og meget mere fin end jeg havde forventet, da resten af lufthavnen er sørgelig og outdated.

    vedhæftet et par billeder fra Seychellerne, har vist ikke det store fra flyveturen desværre.
     

    Attached Files:

    Beaglen, klausbm, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Vi havde booket de første 5 nætter på Eden Island i en Maison via AirBnb. Det ligger ca 15 min fra lufthavnen. Fedt sted og vandet er absurd flot - når man ser det på billeder er man overbevist om at der er brugt diverse filtrer, men den er sgu god nok. Vi havde privat pool, men der er også strande og pools tilgængelige rundt omkring på øen. Man har privat buggy som man frit kan kører rundt i på hele øen.
    Der er lidt butikker, restauranter og en Spar-købmand på øen. Spar-købmand er absurd dyrt. Ca 20 min gang kan man nå et supermarked med bedre udvalg og almindelige priser.

    Sidste 5 nætter havde vi på Kempinski ca 45-60 min i bil fra Eden Island.
    Lækkert Resort. Det var med halvpension altså morgen- og aftensmad. Maden var god, god variation og noget for alle.
    Personalet er søde og hjælpsomme over hele linjen. Også en rigtig fin kids club hvis man som os rejser med små børn.
    I øvrigt stort og masser af plads.
     
    Beaglen, THammer, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Netop hjemvendt fra 3 dejlige uger på Seychellerne med det gode tilbud fra Turkish Airlines - og går allerede og pønser på at komme tilbage :p

    Oplevelsen med Turkish Airlines var generelt god, dog med lidt variation på serviceniveauet på de enkelte flyvninger - som gik fra fra "OK" til "rigtig god".

    Business Class Loungen i Istanbul var lukket, så man skulle bruge Miles & Smiles Loungen i stedet.

    På Seychellerne boede vi (familie på 4) i lejlighed / guest house med eget køkken. Vi boede på Mahe, Praslin og La Digue og gav ca. 2.000 DKK kr. pr overnatning. Man kan spare en del ved at kunne lave noget af maden selv, da prisniveauet for at spise ude generelt er omkring danske priser.

    Skriv endeligt, hvis der er nogen som har spørgsmål til noget vedrørende Seychellerne, så skal jeg forsøge at svare så godt jeg kan :)

    Jeg vedhæfter lidt billeder fra den fine lounge i SEZ.
     

    Attached Files:

    • 1.jpg
      1.jpg
      File size:
      435.3 KB
      Vist:
      25
    • 2.jpg
      2.jpg
      File size:
      717.7 KB
      Vist:
      27
    • 3.jpg
      3.jpg
      File size:
      611.7 KB
      Vist:
      26
    Senest redigeret: 14/8/21
    Kristian, Henrik Olsen, klausbm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God info - nu glæder jeg mig endnu mere til vores tur i oktober :)

    Hvordan med mad og drikke på TK turene?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Synes maden var fin uden at være prangende :) Der var valg mellem 3 forskellige hovedretter på det lange ben hjem ud fra menukort.

    Jeg sov forbi aftensmaden IST-SEZ, da klokken vel havde passeret 4 om morgenen, da den kom rundt :eek:

    Der var ingen "kok" i hvid hue, men det går nok også endda.

    Man kunne bestille hvad man ønskede at drikke, men af uransagelige grunde var der ikke cognac at opdrive, da jeg spurgte på hjemturen.

    Morgenmaden ud var nok det mest skuffende på turen, hvor der ikke var frisk juice, varme æg eller yougurt på programmet - på turen hjem var der dejlig friskpresset juice og en fin omelet ... men heller ikke noget yougurt.
     
    THammer, Erwin Lansing, PilgrimofScandinavia og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side