Os der skal med Turkish Airlines til Seychellerne

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 22/8/20.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Tak for info - men det lyder som om der er sket forbedringer siden vi læste om sidste tur fra @miri90 :)
     
    Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  2. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Tak for anmeldelsen.

    Jeg er tyrkisk gift…. troede simpelthen ikke det var teknisk og kulturelt muligt med et turkish airlines fly uden yoghurt
     
    mifira, Nielspg, Jørgen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    HÆ! :p De tilbød faktisk en Ayran til min datter som spurgte, men det syntes hun alligevel lød for eksotisk! ;)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    86
    "Synes godt om" modtaget:
    268
    Point:
    53
    Har I stadig planer om at bo på Hilton Labriz?

    Man kan ofte finde prisen en anelse lavere på andre sites (booking/priceline eller lign) og derved udnytte Hiltons prisgaranti. Vi skal 7 nætter afsted til oktober og skal af med ca. kr. 1.700 pr. nat efter prisgaranti (i stedet for lidt over kr. 3.000 pr. nat før prisgaranti).
     
    Henrik Olsen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Har du tidligere haft succes med at bruge prisgarantien? Jeg har hørt om andre hoteller, hvor de altid finder en forskel på reservationerner - og derfor hævder, at prisgarantien ikke gælder.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Er dette noget du allerede har booket?
    Har selv forsøgt mig tidligere, hvor den ikke gik pga. eks. Afbestillingspolitikken ikke var ens. ALT skal være 1 til 1 præcis det samme.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Nemlig. Jeg har hørt om folk, der har fået afvist deres krav, fordi OTA prisen var hentet på et andet tidspunkt (noget senere end reservationen). Mener også, at der skal være helt samme forhold for tillægsydelser (morgenmad), værelsestype og afbestillingsregler (som @Nj4220 nævner). Jeg er ret sikker på, at det er ret svært at udløse prisgarantien. Nogen, som har haft held med det?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    86
    "Synes godt om" modtaget:
    268
    Point:
    53
    Jeg har tidligere haft problemer med, at de ikke ville anerkende den lavere pris, men på det seneste er de blevet bedre. I mine seneste 3 ophold på Hilton har jeg brugt prisgarantien (2 gange alene i sidste uge). Nogle gange har det krævet, at jeg har fremsendt et screenshot efterfølgende, men det sidste halve års tid har det ikke været nødvendigt, og den er typisk blevet godkendt inden for få timer. Jeg har ligeledes brugt den på Mango House (også på Seychellerne), og flere gange på Hilton Labriz (da vi har skiftet datoer nogle gange).

    Og ja, vi har allerede booket til oktober. Vi overvejede at blive en nat mere og lavede en ny booking med 8 nætter, og den blev også godkendt inden for få timer. Man skal dog ganske rigtigt være opmærksom på, at betingelserne skal være præcist de samme - dette er ofte tilfældet på Booking/Expedia/Hotels, og lidt sjældnere på Priceline og lign.
     
    Henrik Olsen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  9. Thor Hartz

    Thor Hartz Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    95
    Point:
    18
    Har snart ferie og spekulerer på hvor man skal tage hen. Her kunne Seychellerne måske være en mulighed, men hvad er reglerne for indrejse her under Covid, og hvordan når man skal retur til DK.

    Ved I hvilken rejseforsikring som dækker selvom landet er orange?

    vh
    Thor
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Og hertil kommer flyselskabets regler & de regler, der gælder for det land, hvor du skal mellemlande: Kan du rejse tilbage til Danmark, hvis du skulle blive smittet? Eller skal du vente, indtil du har en negativ test? Og hvad med børn og andre rejseledsagere, hvis én i gruppen bliver smittet?
     
    Thor Hartz og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Da vi rejste til Seychellerne for 4 uger siden var kravet for indrejse en negativ PCR test max 72 ved afrejse samt forudgående udfyldelse af ansøgningsskema med oplysninger om blandt andet flyafgang, overnatningssteder, forsikring med videre.
     
    Senest redigeret: 16/8/21
    Thor Hartz, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Thor Hartz

    Thor Hartz Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    95
    Point:
    18
    Tak for svar. Vi er færdigvaccineret så med en negativ pcr test burde det være muligt.

    Selvfølgelig skal man have med i overvejelserne hvad man gør ved evt smitte på destinationen.
    Det bliver dejligt når det forhåbentlig på et tidspunkt bliver mere normalt igen det hele.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    86
    "Synes godt om" modtaget:
    268
    Point:
    53
    Så vidt jeg ved, så kræver Seychellerne dokumentation for, at man har en rejseforsikring, som også dækker COVID19-relateret sygdom. Vores almindelige rejseforsikring dækker ikke dette, da Seychellerne pt. er orange. Hvad har I andre gjort?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Jeg har købt en årsrejseforsikring hos Gjensidige, som dækker covid, trods jeg har rejseforsikring både i Tryg og ved kreditkort.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Trawick International kan du købe for den periode du ønsker.
     
    PENSIONISTEN, Nielspg, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Med over 15 rejser i 2021 kunne andet end en årsrejseforsikring ikke andet end at svare sig, for mig.
    Selvom andre lande ikke nødvendigvis kræver dokumentation for forsikring, kunne jeg jo blive smittet og derfor skulle isolere mig på hotel i op til 14 dage.
    En rejseforsikring, som har dækket mig/os på samtlige rejser til ca. 1.100 for husstanden for et år, synes jeg derfor er billigt sluppet, hvis uheldet skulle være ude.
     
    PENSIONISTEN, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  17. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    86
    "Synes godt om" modtaget:
    268
    Point:
    53
    Super anbefaling - markant billigere end hvad vi ellers havde kigget på. Ca. 250 kr. for os begge for 10 dage er ganske fornuftigt.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Helt enig, havde kun lige den enkelte som skulle dækkes og der var et billigste alternativ umiddelbart, hvor man samtidig er fuldt dækket.
     
    PENSIONISTEN, Henry og OIB "Synes godt om dette"
  19. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Efter første langdistance tur i 1,5 år kan jeg rapportere at Turkish Business Class til Seychellerne er tæt på pre-COVID service niveau (bortset fra selvfølgelig maske pligt). Kun mangelende pre-departure drinks og at alkohol er begrænset til vin/øl i IST loungen. Godt fyldt op på flyene og i IST.

    Papirarbejdet er stadig negativ PCR (Max 72h) ved udrejse og ingen krav til test for hjemrejse for vaccinerede. Seychellernes online Travel Authorisation Form er velfungerende og check-in i CPH samt indrejse/paskontrol var nemt.

    Nu til 7 dage på Hiltons Mango House LXR. Startet med en upgrade fra billigste rum på point til Beachfront Suite, så det lover godt.
     
    Nielspg, Nj4220, CHIP og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Vi tager afsted om 15 dage - glæder os efter "års venten og 3 gange ombooking" :)

    Godt at høre at det er nemt at komme afsted og at service etc. er tæt på toppen.

    Med hensyn til Mango House, så vil jeg så gerne se nogle billeder derfra og vildt fedt med den upgrade - det lyder til at blive 7 gode dage :)
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side