revolut.com

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Søren G, 5/7/17.

  1. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Cool.

    Følgende burde være de danske numre 18, 19, 20
     
    Henry og Christianbp17 "Synes godt om" dette.
  2. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Der var RevRally i København igår. Hvis man sammenligner med sidste RevRally var det denne gang mindre. Der var ikke de samme personligheder fra Revolut. Men et par Business Developers. Det virkede ikke til at de var helt opdateret på hvad er i pipeline.

    Her er et par hoved emner der blevet snakket om:
    • Debit kort. Det er noget som de har planer om. Men ikke noget konkret. Det kræver de får forhandlet nye kontrakter med VISA og MasterCard. Desværre lange udsigter.
    • Perks. Forhåbentligt lanceres det globalt inden for en måned.
    • Lokal DKK konto. De "kæmper" om udviklingstid. De håbede på inden årets udgang.
    • Apple Pay. Kommer snart. Undskyldningen her var også udviklingstid. Men svaret fra Apple Pay's API har ændret sig fra "Udbyderen" ikke er genkendt, til at ens kort ikke er "Understøttet". Virker til at være tæt på. Men ingen konkret dato.
    • Google Pay. Ingen dato for hvornår det lanceres til alle.
    • Familie konto. Ikke noget konkret. Andet end at man kan have flere kort tilknyttet samme konto og give et af disse til ens barn eller lign.
    • Metal. Stor efterspørgelse.
    Gerne ret mig til hvis jeg har glemt noget.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Hvad menes der med debit kort? Det er vel udelukkende debit kort revolut tilbyder i dag?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Revolut tilbyder Prepaid Debit Kort. De har nogle begrænsninger. Fx. så accepterer de fleste biludlejnings steder dem ikke. De kan ikke fungere med offline terminaler fx. på et fly (der er undtagelser til denne) eller toll boder i Spanien.

    Personligt har jeg ikke været ude for at Prepaid delen skulle være et problem for mig. Fx. man kan ofte gå ind og betale for benzin etc.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Korrekt - jeg fik afvist kortet på en benzinstation.

    Jeg er overrasket over det er prepaid. Jeg troede prepaid var et kort på fx 100 USD du købet i Wal-Mart. Når de 100 USD er brugt smider du det ud.

    Tak for info
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Ja, dog kan Prepaid kort ofte gen oplades. Forskellen her er at du bare får adgang til saldoen.
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  7. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    I tilfælde af der stadig er få tilbage der ikke har oprettet sig, så kan man med http://revolut.com/?p=HenrikGR få et gratis kort inkl. gratis fragt. Det er dog vigtigt man siden og indtaster sit nummer for at modtage en sms med download først!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Revolut har i dag fået banklicens i Lithauen og kan nu kalde sig en rigtig bank, hvilket også betyder at indeståender op til EUR 100.000 dækkes i tilfælde af der skulle ske noget skidt med banken.
    Der skulle være mellem 8 og 10.000 der åbner en konto hos dem, i døgnet
     
    DanielBahn, henrikbjorn, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Det er super fedt. Desværre kan det tage op til 6 måneder før de kan begynde at "Passport" deres license rundt til de andre EU lande.

    En anden interessant ting, er de nu også er pålagt strengere regulativer og skal implementere ting som PSD2.

    En anden god nyhed, er at de er igang med private beta tests af NOK lokale konto nummerer samt at den bank de samarbejder med, også kommer til at være den de bruger i resten af de nordiske lande (så kan man selv få lov til at gætte hvem det er)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg er lige kommet hjem fra Marokko hvor jeg brugte Revolut for første gang. Meget positivt overrasket!! Hævede bare små beløb af gangen uden gebyr, og tankede op efter behov. Mere eller mindre problemfrit, og dejligt ikke at skulle have 2000 liggende i kontanter på mit hostel :)
     
    MortenS, henrikbjorn, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Igen er der lidt nyt fra Revolut. De har nu implementeret LoungeKey i deres app. Så hvis man ikke har adgang via ens program, så kan man bruge det som alternativ. Prisen er som man kender det fra LoungeKey, dog er første besøg gratis hvis man har Metal.

    https://www.revolut.com/en-DK/?p=HenrikGR
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  12. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    clager, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  14. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg kan ikke gennemskue om det koster mig penge, at lave en bank overførsel fra min revolut konto til min danske bank.

    Det ser ud til at de laver SWIFT overførsler, og som jeg ser det, så tager min bank 50 kr for at modtage sådanne. Kan det virkelig passe?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Det er rigtigt nok, indtil de har mulighed for at lave nationale overførelser.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Hvordan får man så penge ud af kortet igen uden gebyr?
    Btw. kostede det mig ikke noget gebyr at sætte penge ind på kortet med mit SAS MC Premium kort, men kan forstå, at det normalt bør koste gebyr at indbetale med MC - er det korrekt forstået?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Det kommer an på hvordan SEB ser på det. Hvis SEB ser det som Quasi Cash så vil der være et gebyr. Hvis de ser det som en alm. kort transaktion så vil der ikke være gebyr på.

    Du får pengene ud ved at bruge kortet, eller deres interne send penge funktion. Håber selv der snart kommer DKK lokale konto numre og muligheden for at lave nationale overførelser og ikke igennem SWIFT. Forhåbentlig kommer begge på samme tid når de er færdige med at implementere deres Dansk Bank partner skab. Indtil videre har de implementere Polske og Norske lokale konto numre med Danske Bank som partner
     
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Super, tak for svaret.
    Ift. ovenstående mente jeg egentlig, at Revolut ikke tog gebyr for overførslen, hvilket de ellers skriver, at de gør - altså tager gebyr hvis man indbetaler med MC. SEB har ikke taget noget gebyr, og det antager jeg heller ikke at de bør gøre hvis det bare går under kategorien "online-køb", eller alternativt tilsvarende en mobile-pay overførsel. Hvis den kategoriseres som kontanthævning er det selvfølgelig en anden sag, men det er ikke tilfældet for har fået EB point for overførslen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Ahh

    Eneste tidspunkt hvor jeg ved Revolut tager gebyr for top-up er for kort der er markeret som Corporate i deres system.
     
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  20. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har lige haft held med at tilføje Revolut på Mobilepay, og sende de 3500 kr. jeg havde sat ind (uden gebyr) fra mit SAS MC Kort, til en som kunne sende dem tilbage til mig.

    Imellemtiden havde jeg dog overført 2 kr for at teste hastigheden af overførslen, men jeg kan nu forstå at det kommer til at koste mig 50 kr at have sendt så småt et beløb, fjollet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side