Fredag var rejsedag. Der blev prioriteret og hhv. smidt væk og proppet i kufferterne. Det lykkedes!
Så var det ellers bare at køre til lufthavnen og få afleveret bilen. Som sagt, så gjort. Og i samme øjeblik som jeg slukker bilen, kommer jeg i tanke om, at jeg ikke har fået tanket. Argh, for helvede! Nå, men der var ikke til at finde nogen Hertz-ansatte, så jeg kunne heller ikke fortælle om det lille stenslag, som bilen havde fået. Jeg måtte hen til det lille 'guld-kontor' for fine mennesker som mig
Jeg undskyldte mange gange for det med benzinen, men det var jo ikke noget problem - jeg måtte bare betale. Tanken var 3/8-dele fyldt, og det endte med 90 USD ekstra. Dyr forglemmelse.
Hen til Delta og få printet
bag tag på automaten. Det gik fint nok, og undervejs blev jeg spurgt, om jeg ville ændre fly. Jeg prøvede, for måske kunne jeg nå en tidligere afgang. Det var dog fyldt, men jeg kunne komme på standby. Jeg kunne ikke lige gennemskue, hvad det ville betyde for min eksisterende afgang, så jeg undlod at ændre noget. Kufferten blev afleveret og vejede heldigvis ikke for meget.
Deltas app kunne fortælle mig stort set alt. Der kom en notifikation, da kufferten kom på flyet. Der blev orienteret om gates. Jeg kunne se, hvor mit fly var - på vej fra Florida. Jeg kunne tilkøbe wi-fi. Det er nok den bedste fly-app, jeg har oplevet. Det eneste jeg manglede, var information om servering. Der måtte jeg ind på hjemmesiden i stedet. Og da der kun blev serveret 'snacks' på den 3,5 timer lange tur, måtte jeg have noget mad. Det blev ikke hos Chick-fil-A, som jeg ikke handler hos, da de er ekstremt kristne og holder lukket søndag - og denne fredag, åbenbart.
View attachment 22106
Mundbind er der ikke krav om længere, men 20-25 procent har dem stadig på. Jeg tog selv et på, da området begyndte at blive fyldt.
Selve turen gik fint. Af sted til tiden. Skærm med film, serier og live-tv. Ikke-alkoholiske drikke var gratis. De måtte dog stoppe servering over 'The Rockies', hvilket blev annonceret i god tid. Og der var en god grund til det. Forholdsvis voldsom turbulens, hvor hende ved siden af mig valgte at folde hænderne i bede-stilling. Jeg blev mest overrasket et par gange, hvor vi blev slynget til højre og venstre - synes mest det plejer at være op og ned.
View attachment 22107
Vi landede før tid men måtte vente før der var adgang til gate. Af sted til toget in dtil terminalbygningen. Videre til bagagen. Pust-støn... Nå ja, det er Vegas. Der er langt til alt!
View attachment 22108
Jeg har været i Vegas nogle gange før, men jeg synes godt nok der er skruet op for brugen af storskærme.
View attachment 22110
Det gik heldigvis hurtigt med at finde bussen til Hertz, men igen - der er langt til alt. Hold da op, vi kørte længe. Men hos Hertz var det bare at finde en bil under 'Five Star' og vise kørekort ved udgangen. Dejlig let! Men på vej til hotellet kører jeg forbi en CVS og ser så, at bilen virkelig ikke er i god stand. Noget der ligner en nøgleskraber på siden og flere andre skrammer. Dem lagde jeg ikke mærke til i det mørke parkeringshus, hvor jeg hentede den. Jeg skyndte mig at tage billeder som dokumentation.
View attachment 22111
Jeg tjekkede ind hos
Tru by Hilton Las Vegas Airport omkring klokken 18 og faldt i søvn stort set med det samme.
View attachment 22112
Jeg har booket otte nætter hos Tru by Hilton Las Vegas Airport for 1.109,61 USD. Hotellet er ikke noget særligt og ligger syd for lufthavnen og The Strip. Jeg har været i Vegas før og behøver ikke alt ståhejen fra de fancy hoteller. Desuden er hotellet røgfrit og har ikke noget resort fee!
Click to expand...