tak. Ved godt det koster.. er bare forundret over at de vil have min e-mail for at tjekke min booking!!! //DSUK
Det var netop det jeg gjorde da jeg fløj med dem for mange mange år siden (lige efter de startede AAR-STN), nedlagde adressen efter turen. Jeg kan se på mailserveren at der stadig kommer spam på adresse, selvom adressen kun blev brugt én enkel gang hos Ryanair. Jeg kan næsten ikke konkludere andet end at de har solgt adressen og kan derfor varmt anbefale overstående råd!
Min lavprisselskabsmødom ryger her om under 2 uger når jeg skal med FR til STN. Nogle tips til hvornår man skal tjekke ind for at få sig et godt sæde uden at betale for det? Så sent som muligt?
På appen og nettet kan du tidligst checke 96 timer før afgang. Jeg har brugt appen og checket ind 72 timer før uden at betale for sæde. Er man 2 på samme billet bliver man ikke sat ved siden af hinanden men kan bytte ombord efter boarding er afsluttet. Mest sæder langt tilbage enten vindue eller gang hvilket er OK da bagudgangen altid bliver brugt hos FR.
Nu ved jeg ikke helt hvordan denne skal forstås. En frequent flyer kan vel nærmest kun være tvunget med at flyve med Ryanair eller hvis det handler om dødsfald i nærmeste familie og der er ingen andre muligheder end Ryanair. Så jeg forstår dit spørgsmål som... "hvordan kan jeg slippe for at flyve med Ryanair"? Har du en rejseforsikring... kan du ikke sørge for "forsinket fremmøde"? Hvis du fx sørger for at tage DSB mod lufthavnen så er der jo en vis risiko for at du kommer for sent og dit forsikrings-selskab skal ombooke dig til forhåbentligt et andet flyselskab
tænkte bare på om der var chance for at få et godt sæde ved at være den sidste person der tjekker ind på flyveren.. eller om det bare er helt tilfældigt, hvilket sæde man ender på Og desværre er det ikke mig der betaler for billetten, så kan desværre ikke rigtig brokke mig eller lave forsinket fremmøde
Sædetildelingen er helt tilfældig hvis der ikke bliver betalt ved kasse 1. Do not worry. Så slemt er det er det altså heller ikke at flyve lavpris fra CPH terminal F. FR har til London en bedre regularitet end SK, BA og DY/D8 og STN er som lufthavn helt OK hvis har har ændrinder i den østlige del af London og er ikke nær så slem som LTN der oprindelig blev brugt af FR.
Joooh det er nok rigtigt - eller også skal man være jyde med MEGA STORT J. DSGM og konen skal til Malaga i starten af September, og da jeg tjekkede hvad vi kunne få af billetter der passede os, var der en nærmest kriminel forskel på Ryanair og "de andre" selv når jeg valgte All Inkl. pakken (sæde, prioritets boarding og bagage) kostede FR kun1/3 af nærmest konkurrent (som var SN via Brussel med en layover der var lige så langt som den samlede rejsetid med Ryanair) Dette er jo også nærmest garanti for at give DSGM noget godt stof at skrive om på sin (slags) rejselog - ikke??? Så kom bare an og hån DSGM - hvis i tør!!!
I dit tilfælde må vi gøre en undtagelse fra hån - bare det at skulle læse om den tur på din rejselog er det hele værd Nu må du love at finde noget at brokke dig over? Ville være trist hvis du ligefrem ender med at rose Ryanair
Ryanair er fine nok at benytte på kortere ture hvis det skal gøres billigt, - ikke fordi deres standard er god, men fordi SAS og andre netværks-selskaber har sænket deres Eco produkt til deres niveau, - blot med væsentligt højere priser.. Du er dog på herrens mark hvis der opstår force majeure.
Som starter af denne tråd glæder det mig at flere får øjnene op for at FR har givet os priser der aldrig før er set på flybilleterne rundt i Europa. Og til dem der stadig tvivler læs nogen af de beskrivelser af FR flyvninger der ligger her på IF. jeg har skrevet flere.
Men det er jo bare ikke nær så morsomt, som at køre videre på rygterne Ej spøg til side, jeg synes det er rigtig fedt, at lavprisselskaberne er kommet til, så det ikke kun er for rige at rejse. Man får (som oftest) hvad man betaler for, så i min verden er det mere et spørgsmål om forventningsafstemning, og det giver en generelt højere fleksibilitet og udbud på hele markedet. Det kan man jo ikke klage over.
Jeg ser Ryanair som Movia på Lolland. Ikke ret komfortable busser med ingen benplads, dog relativt nye. Lav frekvens, ofte forsinket med få/ingen informationer om hvornår bussen dukker op. Tillgengel giver jeg kun 12kr om dagen for at benytte dem. Mht sædevalg, jeg fløj LTN-CPH med min fader for cirka 12 måneder siden, vi valgte ikke at købe sæder, men blev placeret ved siden af hinanden alligevel ved check-in. Jeg ville ikke have noget imod at anbefale Ryanair, jeg synes de lever et fint produkt til prisen. (Dog er dette kun baseret på 3 flyvninger med dem)
Det ser ud til at de før sommer ændrede "algoritment" der placerede folk. I hvert falde har der været mange klager over at folk er blevet placeret fra hinanden. "Bedste" eksempel jeg har læst om er en familie med et barn (på 2 mener jeg det var) som blev placeret 3 forskellige steder i flyet... Har fløjet med dem en gang for en del år siden. Syntes de var rigtig dygtige til at fortælle hvad der ikke var med i prisen (sådan cirka alt var ikke med) og hvor meget det ville koste i lufthavnen. Jeg ville ikke have noget problem med at flyve med dem igen, men ville alligevel fortrække andre.
Tja det er vel bare en måde for dem at tjene flere penge på. Har man ikke lyst til at spille sæde-roulette, kan man bare betale sig uden om. Ryanair må næsten være glade for sådanne historie, da det bare opfordre passengere til at bruge penge på sæde reservationer. Men træls må det være for familien.
dog vil jeg også forsvare RyanAir i den sammenhæng. At en familie er nærige og ikke gider ofre det det koster at sidde sammen, og at de så efterfølgende går til pressen og beklager sig er for langt ude.. Men der skal nok heller ikke meget til at få hr. og fru. curling-Danmarks pis i kog
Meget enig det kan man ikke forvente. Det er jo også præcis derfor at det som regel aldrig kan betale sig når jeg ser på billetter og familien skal på tur, vi er da pinligt bevidste om at vi selvfølgelig skal sidde sammen og derfor indregner jeg det altid i prisen.
Helt enig der!!! Vi er en nation af forkælede brokrøve Her selvfølgelig undtaget de der har noget at have deres brok i Vent bare at se hvad der sker hvis FR spreder os ud over kabinen når vi nu har betalt for forhånds reserveringer....... Min hidtil eneste tur med FR for mange år siden endte i kaos på en forplads i Budapest, hvor flyet var forsinket og på trods af at den ven der havde bestilt billetter HAVDE betalt for prioritets boarding, blev alle de vilde horder sluppet fri samtidig, hvilket resulterede i at DSGM sad på et midtersæde midt i flyet (helt alene) Det var den gang det var først til mølle i flyet for at få et sæde............. Tror faktisk jeg skrev et indlæg på Flyer Talk "When fraud becomes an artform" og det var det indlæg der fik en Hr. Olsen (HerrO) til at kontakte mig og reklamere for Bonusfeber (ja ja som tiden går) EDIT: Jo jo, og oversatte det da også her siden hen: https://insideflyer.dk/forums/threads/ryan-air-når-svindel-bliver-en-kunstform.619/ Den gang var man åbenbart kun en gnavpot.................