Ryan Air - Når svindel bliver en kunstform...

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Schwert, 25/8/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    …..eller historien om hvorfor hvor jeg kun har fløjet Ryan Air 3 gange i mit liv: Første, sidste og eneste gang!

    I denne weekend havde jeg (endnu engang) en diskussion med en god ven, der vanen tro ønskede at udfordre min kompromisløse holdning til diverse lavprisselskaber, han mener jo generelt jeg ”er godt tosset” når jeg benytter netværksselskaberne, særligt når mine rejser blot er fra A til B. På trods af at vi er jyder, er han gået så lang som til at påstå at jeg ”rutter med pengene”. Hidtil har ALT prellet af på ham, men denne gang fik jeg alligevel ”skovlen under ham”, da han med ordene: ”Du får nøjagtigt hvad du betaler for med Ryan, hverken mere eller mindre” fik minderne om en tur fra BLL til BUD til at vælte frem (en tur jeg ellers havde prøvet at glemme alt om, en tur der gjorde, at jeg fremover planlægger ALLE flyvningerne i min kortklub)

    I vores kortklub, er vi 6 gutter der rejser på ”øl oplevelser” en gang om året, sidste år gik turen til Budapest. På grund af ekstrem travlhed, var jeg for en gang skyld ikke det fjerneste inde over rejse arrangementet, og stor var min bestyrtelse, da jeg erfarede at den "ansvarlige" havde booket os med Ryan Air… ”Ro på” fik jeg at vide, det er billigt, og vi får det vi betaler for, hverken mere eller mindre. Ok tænkte jeg, lad os nu bare prøve, og knap 800,- pr. person med betalt prioritets boarding, det VAR en skarp pris! Vel ankommen til BLL i god tid, fik vi os installeret i cafeteriet for at tage hul på dagens første fad (vel akkompagneret af en kop kaffe, det var jo trods alt morgen) 10 min. senere fik jeg så første gang på denne tur kaffen galt i halsen, på infotavlen skiftede FR status til DELAYED, allerede i første hug på mærkværdig vis med 1 time og 50 min, blot 10 minutter fra de kritiske 2 timer, hvilket dog et held for Ryan Air. Faktum er dog, at 2½ time senere stod vi fortsat i vores prioritets boarding kø, med en just ankommet maskine, afgang 3 timer og 15 min. efter planen, hvilket man jo har været helt klar over fra start, men så kunne man jo risikerer at ”nogen” kom og bad om mad kuponer m.m. Nå – som rejsearrangøren sagde ”shit happens” og afsted kom vi til 3 dage i silende regn i Budapest (nej nej DET giver jeg trods alt ikke Ryan Air skylden for o_Oo_Oo_O) MEN som flittigt rejsende føler jeg mig altså ikke helt tryg, når kabinepersonalet rent faktisk ikke er i stand til at gøre sig forståelige på engelsk, det er trods alt et UK flyselskab jeg har sat mig ind i, selv kabinepersonalet på Aeroflot taler bedre engelsk end det jeg oplevede her.

    Det var dog først på hjemturen at jeg for alvor fik punkteret påstanden om at ”man får det man betaler for, og ikke mere” hos Ryan Air – NEJ det gør man ikke – vores selskab havde betalt for prioritetsboarding, men igen på hjemturen var flyet forsinket, og samtlige 189 passagerer blev linet op UDE PÅ FORPLADSEN (stadig i silende regn) samtidig med at maskinen trillede ind, og da de havde fået den tømt, åbnede de for alle, så vi der rent faktisk stod i ”prioritets båsen” endte med at komme noget nær sidst ombord, spredt ud over hvad der var tilbage af sæder – og DRIV VÅDE. På dette tidspunkt var mit kogepunkt for længst passeret, og det hjalp ikke på det, at personalet (meget belejligt) fortsat ikke forstod et ord engelsk. Behøver jeg sige at dette ikke var den bedste luftfartsoplevelse jeg har haft i mit liv, og jeg er sikker på at jeg for sidste gang har hørt den plade der siger: ”Du får nøjagtigt hvad du betaler for hos lavprisselskaberne” fra min ellers meget gode ven.
    Derudover har det altid bekymret mig at FR kun opfylder minimumskravet til antal flyvetimer, før piloterne kan skifte fra højre til venstre sæde. Når alt går som planlagt fra A – B er det helt fint, men den dag der opstår et problem (eller man skal lande i CPH under Bodil, som jeg prøvede kort efter) vil jeg altså gerne have en erfaren kaptajn oppe forrest i bussen. Det har dog ikke noget med det faktum at gøre, at jeg betragter O’Leary og hans kumpaner som en flok Irske landevejsrøvere, der gør hvad de kan for at snyde folk. På et eller andet tidspunkt må det vel gå op for folk at:

    ”Du kan narre alle folk noget af tiden, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk hele tiden.”

    /Schwert (den evige gnavpot ;);) )
     
    Jeblin, obs, jakobv84 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har fløjet Ryanair en gang (BRA-LGW or retur) og det var såmænd kun fordi de var de eneste hvor jeg kunne undgå en mellemlanding. Nå men det gik nu helt ærligt uden problemer i begge retninger og jeg vil gerne høre hvad du skulle drøfte med kabinepersonalet? Jeg går udfra det koster penge at stille et spørgsmål og de har intet at tilbyde... Nå men mit forbehold er mere at jeg gør sgu hvad jeg kan for ikke at køre i bus på landjorden og Ryanair er jo som at køre i bus bare i luften -- og med en uddannelse der givetvis matcher en HT chaufførs... Selv Spirit Airlines i USA var bedre!
     
    jefi99 og Schwert "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg skal såmænd ikke tale med dem, men det kunne være RIGTIGT skønt at kunne forstå dem hvis de havde noget vigtigt at sige ;-))
     
    jefi99 og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Schwert - dine bønner er hørt :) :eek::rolleyes::p

    "Ryanair Business Plus indebærer, at det bliver muligt at ændre sin billet, ligesom der tilbydes 20 kg fribagage. I udvalgte lufthavne vil der være adgang til fast-track, ligesom der tilbydes priority boarding samt adgang til de mest attraktive sæder ombord på flyet, hvilket vil sige på de forreste rækker samt ved nødudgangene."

    http://www.check-in.dk/ryanair-lancerer-businessplus#.U_7lx_l_uqY

    Ingen undskyldning for ikke at rejse med dem mere...

    PS, gider ikke tale FCK idag...:(
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Fra CPH er vi Gud ske lov forskånet fra MOL og hans dubiøse flyselskab, og blandt andet, men ikke kun derfor, har jeg aldrig fløjet Ryanair. Jeg er altid meget selektiv med hvem jeg flyver med, og køber langt fra altid den prisbilligste billet fra A til B.
     
    Schwert og obs "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ikke det?? Hvad så hvis jeg vil............. :mad::mad::mad:;););)
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men det vil du ikke.. - vejret er også fint idag :)
     
    Schwert og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :eek::eek: Det regner på Fredensvang :confused::confused:
    (AGF's hjemmebane - for Kjøwenhawner snuder)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side