Det er korrekt at det er samme sæder, men SAS har bestilt at siddepuden er tykkere. Det er let at mærke når man så sammenligner med fx. Lufthansas version af samme sæde. SAS har gjort det godt med det sæde. Det bliver aldrig super, men der er plads til knæene og sædet vipper på en måde som ikke giver "ødelagte knæ" for dem bagved.
De sidste par gange, hvor jeg har fløjet med SAS A321, har skærmene heller ikke været i brug, og istedet fik vi den klassiske stewardesse pantomime. Måske de er slidt op, og det er for dyr en installation i dagens marked i forhold til, om der er nogen gevinst at hente.. Mon @Henrik Olsen fik noget at vide om dette (fravalg) ved præsentationen?
Da jeg var i Paris forleden med A321 spurgte jeg purseren hvorfor de ikke bliver brugt mere svarede han man havde fået at vide at folk (passagerer) ikke fulgte med og derfor en klassisk demonstration. Men du har nok ret i din antagelse.
Hvor mange har prøvet den nye SAS Airbus A320neo efterhånden? Og hvad er jeres vurdering? Jeg er forsat glad for den efter endnu en tur i SAS Go for nogle dage siden. Støjen er meget lavere og sæderne bedre end mange andre selskabers (ikke så hårde).
Jeg var med den til Stockholm i går. Lydsvagt og lækre farver i kabinen. Et flot, elegant, støvet blåt gardin i stedet for det hæslige uldne røde gardin foran køkkenet. Lysshow i loftet. Synes også at sæderne forekommer en smule bredere og bedre, og dejligt med USB-stik. Men én ting undrede mig: at der i 2016 bliver lavet nye fly med 'no smoking'-skilt. Andre nyere fly har som regel et 'no electronics'-skilt i stedet for ?
Efter Samsung Galaxy Note 7 selvantændte, gik de tilbage til "No smoking" Det må være et valg ved bestilling, for de eksisterende A320 (ex-Kingfisher), har da "No electronics" skilte.
Kunne det tænkes at vurderingen går på alle de der nye e-cigaretter tingeste og ikke på det "gammeldags rygeri"?
Næste bette NEO i luften: https://fr24.com/AIB01DH/b9c9279 Omend forældet foto på Flightradar24, skulle den være go nok, en SAS maskine på vej.
Så rører de på sig igen - flyet fra posten ovenfor (LN-RGM) er taget sydpå: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/f-wwdh/#bae7202 Og LN-RGN har været lidt rundt over Nordtyskland: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-axak
Airbus har også en stor afdeling i Toulouse hvor de blandt andet færdigsamler deres fly. Så mon ikke de skal lave noget på den, de ikke kan klare i Hamburg. http://www.airbus.com/company/worldwide-presence/airbus-in-france/
Flyet til Arlanda her til formiddag var sat op til "A320 sharklets ", men det viste sig at være en almindelig A320 , så noget må være galt siden man så sætter et CPH baseret fly ind, så vidt jeg ved er A320neo indtil videre stationeret i Arlanda . Spændt på hvilken flytype jeg får på vej hjem her 18:50. Den står også som sharklets .
Er der ikke forskel på antallet af rækker i A320 og A320neo? Så burde det kunne tjekkes på ExpertFlyer