SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Mit siger også 2022-04-30. Der er heller ikke overført points til SAS endnu. Tror bare de tager det i klumper, så det skal nok være på plads inden for de næste par dage.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Jeg ringede for et par dage siden for at opsige mit Eurobonus Mastercard Premium. Der blev ikke gjort nogen forsøg på at få mig til at beholde kortet eller til måske at downgrade til det almindelige Eurobonus Mastercard. Der blev heller ikke spurgt om hvorfor jeg vil opsige mit kort. Det var bare: Tak for denne gang. Det undrede mig faktisk lidt. Er det normalt?
     
    NielsC, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg har aldrig prøvet det. Men jeg har da på andre produkter oplevet, at der spørges ind til, hvorfor jeg opsiger abonnementet. Jeg har dog aldrig oplevet, at man forsøger at beholde mig i folden (måske fordi min opsigelsesgrund var så indlysende at der ikke var grund til at sælge).
     
    NielsC, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det er i hvert fald den modsatte oplevelse af f.eks. American Express, den er dog også i en anden prisklasse. Der kommer der altid et tilbud om ekstra point og/eller rabat på prisen. Faktisk så meget, at der er en hel tråd på det hollandske forum om folk, der hvert år ringer et par uger inden udløb og "truer" med at sige op :)
     
    NielsC, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Nu skal man jo aldrig true med noget, man ikke vil gøre. Du kan jo risikere, at kortudsteder siger: Det er noteret.
     
    NielsC, Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Der var en grund til, at der var paranteser rundt om ordet ;)

    Jeg ringede selv for nogle måneder siden, og sagde, at kortet har mest værdi når jeg rejser, og eftersom jeg ikke har brugt det i lang tid og udsigterne også er længe, så er det ret dyrt at bibeholde kortet. Hvad han mente, der var af muligheder og hvad andre gjorde i samme situation? Forslag var beholde Platinum kortet, få nogle tusinde point gratis og rabat på abonnementet i et halvt år, eller nedgradere til Gold, vist også med en håndfuld points, for så at kunne opgradere igen, når flyene kom i luften igen. En fin samtale, og begge fik jo noget ud af det. De beholdte en kunde og jeg fik noget ud af de fordele, som jeg ellers ikke bruger for tiden.

    Kald det en trussel. Kald det, at fremlægge reelt overvejelser, som kunne ende med noget, som forbliver usagt. Eller kald det et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til? :rolleyes:

    Men om ikke andet, når det virkelig er en Premium kunde (med stort P, både i forståelsen af, en god kunde, som lægger penge i kassen, og meningen af en kunde, som forventer en premium service) så lader man ham ikke bare lige slippe.
     
    NielsC, PilgrimofScandinavia, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Så ærgerligt at vi ikke har adgang til AMEX i Danmark.
     
    T4L, NielsC, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    På de norske IF søstersider var der i marts og april diskussioner om xtra EB point fra 10k og nedad i lighed med hvad vi fik i DK for et års tid siden ... Men i Norge har MC jo konkurrence fra Amexco.
    Indlægene står under : MULIGHET FOR NYE 10K BONUSPOENG FRA SAS MC PREMIUM.
     
    NielsC, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Jeg ringede til dem sidste år og spurgte dem netop ind til hvad de mente jeg fik for mit kontingent når man ikke kan flyve. Og da fik jeg de 5000 point i "kompensation", og jeg valgte så at forblive medlem. Jeg havde egentlig tænkt at gøre det samme i år, men måske der er mindre at hente i år og så må man jo vurdere om produktet stadig er pengene værd (det tror jeg stadig det er for mig).
     
    NielsC, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Husk: De har nedsat grænserne for FlyPremium status til det halve. Måske vil de argumentere med det?
     
    Jeblin og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Korrekt, i år har de rent faktisk gjort noget. Så min klage er også mindre presserende i år, specielt eftersom jeg nok forbliver kunde under alle omstændigheder.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Ja, hvad skal vi dog gøre for at få AMEX til DK? Med Resurs’ BA MC kort der ophører denne måned er det hele blevet endnu mere trist. Jeg overvejer at skrive til IKANO om de ikke vil gå ind i markedet for kort knyttet til loyalitetsprogrammer for at italesætte et stærkt ønske
     
    NielsC, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Mit gæt er, at det hele skyldes den manglende indtjening på kortene. Hvis der var et godt forretningsgrundlag, så var jeg sikker på, at der ville være flere kort på markedet.
     
    NielsC, Kenneth K, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Det er jo utroligt hvis ikke der er et godt forretningsgrundlag på de internationale kort, hvor dankortet flere steder er på vej ud, og der kun kan bruges internationale kort. De første der skippede dankortet var vist McDonalds og Sunset Boulevard, men jeg husker ikke lige hvem de andre er.
    Man så længe de danske kortudstedere kan undgå at kriges så har de det jo bedre. I Norge er der flere fordele på kortene - så selv Danske Bank i Norge har måtet lave et Mastercard med en række fordele - jeg tror det er benævnt "365". Jeg har været i dialog med Danske Bank i Danmark, men de er ikke meget for at forholde sig til de dårligere betingelser i Danmark.
     
    Kenneth K og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Enig i dine betragtninger. Min vurdering var mere: Er der volume nok i produktet, til at det kan betale sig for en bank, at gå ind i det marked?
     
    Kenneth K, NielsC og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  16. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Kunne Entercard der bl.a. udsteder Remember kortet være en mulighed, hvis ikke IKANO er med på den ? Remember har så vidt jeg kan se igen åben for nye kunder efter at have haft lukket for tilgang i lang tid. De har jo i forvejen aftaler med en række biludlejningsselskaber, mens de indenfor luftfat vist kun har aftale med Lufthansa og Emirates om 1,5 % rabat på flybilletter, og iøvrigt er deres aftaler baseret på nethandel, så vidt jeg ved. Men det er jo et Mastercard uden årsgebyr, så nopget må de vel tjene på brugen.
     
    Kenneth K, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  17. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Nyt kort ankom i går og hvad tænker jeg så om det...
    1. Ak... mit skrøbelige ego! :eek:
      Det er ikke decideret grimt, men engang betød farverne noget.
      Blå (Basic), Sølv, Guld og så videre. Nu er kortet enten blåt eller sølvfarvet og jeg har fået en visuel nedgradering. #Snobsmerte :p

    2. Al info er trykt på bagsiden og ikke præget.
      Fred være med det, men placeringen er ikke standard og alle de "smarte" apps, der tilbyder at læse info fra kortet kan ikke se tallene, fordi placeringen er forkert. #Besværligt :rolleyes:

    3. Bare for at skamride det helt og aldeles (i tillæg til "nu kan vi nøjes med at sende et kort hver 4. år"), står der på bagsiden "This card is made from recycled material". Det har bare at være plastik fra en fin Evian flaske #Snobbentalerigen :D
    upload_2021-5-12_12-27-45.png
     
    copenhagenboy, isolCBflyer, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Der er en ganske betragtelig værdi i snobeffekten i det visuelle design af ens kreditkort, den effekt tror jeg SEB og SAS totalt har ignoreret.
    Jeg overvejer fortsat om de forsat skal have æren af at ligge i min pung eller om de bliver dumpet.
     
    copenhagenboy, HenrikM og Henry "Synes godt om dette"
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Hotellerne har meget anonyme nøglekort. De bliver aktiveret i receptionen. Ingen snobværdi. I princippet kunne SEB jo bare have de anonyme kort liggende på borgerservice. Og så kunne vi jo gå derhen og hente et anonymt kort, der bare skulle aktiveres. Ligesom hotellets nøglekort bliver det i receptionen.
     
    copenhagenboy og HenrikM "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Hvordan laver jeg en frivillig indbetaling til Mastercard?
    Sidder og er ved at booke hoteller til rundrejse i November og er løbet tør for kredit, så skulle gerne ha bragt beløbet lidt ned..
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side