Apropos har SAS denne artikel fra januar 18 med titlen “genbrug af gamle fly” https://scandinaviantraveler.com/dk/fly/genbrug-af-gamle-fly
C tjek er vel også rimelig seriøst. Min forståelse på området er nok rimelig begrænset, men nogle af de estimater jeg har læst siger at D tjek tager over dobbelt tid af c tjek, hvis alt et "normalt", og så er der åbenbart C1-C4 tjek og det kan deles op og gøres med mindre tjek... Og tid er selvfølgeligt relativt hvis de har nok mand at komme på opgaven..
Enig - jeg mislæste det du skrev - jeg troede at du ikke mente det var et C eller D check. Så helt enig at 2 uger ikke er nok til D check. Det er sat til mindst 50-60 dage og over 50.000 timers arbejde. C check tager netop 1-2 uger og "kun" 6.000 timers arbejde
SK998/28FEB18 PVG-CPH cancelledUpdated on 28 February 2018 at 10:04 SK 998/28FEB18 PVG-CPH cancelled due technical reasons. Passengers will be rebooked by SAS. Så kommer RKP forsat på arbejde.
Den flyver vel østpå, når den skal hjem igen? (duk og væk) Minder om den gamle vits: "I 1847 åbnede Danmarks første jernbane fra København til Roskilde. Efter et par år åbnede man det andet spor. Da holdt der 345 lokomotiver i Roskilde".. ..undskyld..
Den var også fornyeligt i Shanghai. Men som det ses er den mest i USA. Men man kan aldrig vide sig sikker... og netop det er det forbandet af det hele :-(
Landede i HKG den 9/3 (ikke med LAN-maskinen!) og spottede tilfældigvis en anden SAS-maskine under landingen. Har de et fly groundet i HKG disse dage?
SK har to 343 i HKG lige i øjeblikket OY-KBC LN-RKF Går ud fra de begge er til C-check hos LH Technik
Cruisede rundt ude ved Englandsvej og så lige RKP lande fra ORD. Mon ikke den bliver hjemme resten af dagen medmindre den ryger til Shanghai eller Beijing?