Idag på vej til Athen som SK 777 Noget af en overraskelse for Grækenlands turister der får underholdning undervejs.
Passede lige med en Athen retur inden aftenturen som Sk901 hvor den nu er på vej over atlanten til Newark
Denne her tråd er gået hen og er blevet meget lang. Kan vi ikke bare lave en 'sticky' med et link til Flightradar, så kan vi alle følge det meget omtalte fly og så nøjes med at skrive her, når der er noget spændende nyt?
Jeg tænker også lidt, "get over it", LN-RKP er blevet fastsat til udfasning i forbindelse med køb af ny 330E - alle der klager over flyet bliver vist også kompenseret, det vigtigste er vel, at man kommer fra A til B... https://www.sasgroup.net/en/sas-orders-one-airbus-a330e-to-replace-one-airbus-a340/
Som jeg skrev i #56: Det må trods alt være bedre at sidde i flyet og være på vej - end at sidde på en stol i lufthavnen og ønske, at bare der gik et fly
Korrekt at SAS bekræftede at det skal skiftes ud - det skrev vi om for noget tid siden. Men jeg vil dælme forsat være skuffet over at ende i den kabine om jeg skulle flyve Business - uanset at den blev kompenseret.
Så har RKP været på tur igen i dag. Men denne gang noget anderledes. Den havde en rotation fra CPH-ARN her til aften. Så enten med mange passagerer eller at det oprindelige fly på ruten gik mechanical og SAS så indsatte RKP.
Jeg fløj CPH-ARN på afgangen inden RKP (18:05) i en fuldt pakket "gris" (B737-600), så de må da vist være noget udfordret på tilgangen til A320 maskiner.... Buen må være spændt til det aller yderste når de skal bruge RKP i Skandinavien. /DSGM #2
mon nu ikke det var det, at en maskine eller 2 var spærret inde i Hamburg, når nu lufthavnen lukkede ned? og som manglede i ruteplanlægningen?
Det er naturligvis fuldt ud muligt. Men man er vel stadig ude i det alleryderste når man har behov for at sætte RKP ind på intra-Skandinavien, med mindre der også har været andre årsager til at sætte den ind.
RKP laver forsat ARN-HKG-ARN segmenter siden at RKR "gik i stykker" den 8. juni: Så lige nu er det den man kommer med om turen går med SAS til Hong Kong.
Den kommer fra baghaven i stedet for FR24 Der plejer ikke at komme en A340 på dette tidspunkt på døgnet, så snuppede et hurtigt billede med telefonen, hvor det ikke ligefrem er nemt at se, at det er en 340, eller læse registreringen. Og så alligevel et billede fra FR24, som ikke gjorde mig ret meget klogere om hvad SAS997 har gang i. Mon det er en ferry til ARN? WF313 kom i øvrigt meget tæt på halen på 997, og viste sig også at være en go-around. Det er de store ting der sker på Amager i dag. Kan det ses, at jeg ikke har været udenfor i 2 dage med et syg barn?
Selvom det kunne være sjovt at sprede lidt rygter og intriger, så har FR fundet hvad spøgelsesflyet er. Det er desværre "blot" LN-RKG til PVG. Jeg må helt klart prøve at komme lidt mere ud