SAS LN-RKP (Lan Chile) - Hvor er den?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 11/2/18.

Tags:
  1. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Crazy ass day på Amager, @Erwin Lansing. Hvis jeg var dig, ville jeg tage et glas cognac inden sengetid, for lige at få pulsen ned :)
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Så er RKP på vej mod LAX 30 min forsinket, sidder i den nu og kan så bedre forstå den upgrade jeg fik fra 30G til 20G uden jeg fik en mail om upgraden.
    Dælme nederen, men trøster mig med at det er svensken der belemres med flyet i disse dage.
     
    clager, PENSIONISTEN, frankbrix og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Hvorfor er denne flyver interessant? Der skrives mere i denne tråd end alle andre o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Fordi... (fra min egen vinkel), at det er en joker i dagene op til en tur, som jeg ender med at bruge lidt tid på. "Hvor er den nu?" "Risikerer jeg at komme til at flyve med den".

    I december fik jeg selv "fornøjelsen" for første/eneste gang på CPH-IAD. En PlusGrade opgradering fra Go til Plus gik igennem og den blev så konverteret til en OpUp til Business på selve dagen (formodentlig fordi der nu kun var halvt så mange Plus sæder til rådighed).

    Sædet var slidt, skærmen dårlig... men med bedre plads til benene og meget bedre forplejning, var jeg tilfreds! Jeg kiggede ned på Plus og med gamle (dog ompolstrede) sæder og en løbende udskiftning af iPads, så det ikke attraktivt ud. Go fik jeg ingen fornemmelse af (men rygtet siger, at forreste række stadig har god plads til benene?).
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Fordi det er en gammel maskine, som sættes ind på ruter, hvor man normalt bruger nyere maskiner med betydeligt bedre sæder og komfort. Derfor får man et langt dårligere produkt, hvis man kommer til at flyve med LR-RKP.

    Den oprindelige udmelding fra SAS var, at det er et reservefly (hvilket vi på IF tolker, som at den kun undtagelsesvis sættes ind). Men, som du kan se i tråden, flyver den stort set hele tiden. Så der er ikke meget reservefly over den.

    Svarer det på dit spørgsmål?
     
    DanielBahn, Ulrik, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Jeg har kun fløjet RKP på Biz og Plus - kan følgelig ikke udtale mig om Go (men mener ikke at forskellen er væsentlig hvis jeg husker korrekt).
    Jeg er enig i at på Plus er der markant forskel (reelt gamle Plus sæder - og uden IFE i skærme i sæderne foran - du får en iPad istedet du skal jonglere med). På Biz synes jeg faktisk ikke forskellen er markant. Der er lie flat - og servicen er den samme. Nej det er ikke helt så lækkert og lidt mere slidt, og 2-2-2 config vs. 1-2-1. Ingen wifi, og dårligere IFE - men i det store hele så rør det mig ikke så meget.

    Vil jeg foretrække de andre maskiner? Så absolut. Men udover på Plus så synes jeg faktisk ikke forskellen er væsentlig - OG, så vil jeg heller afsted end at sidde i gaten og føle mig som en DY passager.
     
    Henrik Olsen, AaB_CPH og Henry "Synes godt om dette"
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Yea, undrede mig bare over hvorfor alle folk var så optagede af lige denne maskine :)
    Det ved jeg så nu, tak for svar.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Takker for oplysningerne. Når jeg har læst tråden her, har jeg fået opfattelsen at, at der er væsentlig større forskel, end den, du beskriver.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg er nok lidt "alene", men hvis jeg havde en paid C eller Plus billet, så ville jeg hellere have 650,- euro og om ombooking end at flyve med RKP!

    (alt afhænger primært at ens tidsplan og kan den ikke ændres med arbejde/møde på destinationen er der andre ting som tæller, men det ændre ikke ved at RKP ikke er noget jeg vil flyve med om det kan undgåes).

    I Go er forskellen også at IFE er stinkende ringe, ingen WiFi og så er sædekomforten heller ikke så god. Men korrekt at forskellen er mindre end på Plus eller C.

    Med hensyn til C og lie-flat -> mener kun det er angled lie-flat og ikke fully lie-flat?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Denne tråd består nu af otte sider, hvoraf der reelt kun er noget relevant indhold i de første par stykker. Resten består af screenshots fra FR24, som ikke giver os noget nyt, bare en kopi af hvad vi selv kan finde på FR24. Kan mærke på mit knæ, at det bliver en laaaang sommer og laaaang tråd ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    650€ pga. flight change eller hvorfor?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Well den giver vel det nyt at dem der har interesse kan følge med i hvor og hvor meget RKP flyver. Heldigvis så har man jo mulighed for at undlade at følge / læse tråden hvis man ikke finder emnet interessant ;)
     
    asf, THammer, Peter F. og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Assumption var at afgangen ville blive forsinket med mere end 3 timer eller aflyst og dermed kompensation.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Den er full lie-flat. Ellers ville jeg have haft en anden mening.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Enig i @ThomasG80 's kommentar ovenfor, hvortil jeg vil føje til, at jeg ikke helt forstår formålet med din besked, incl. den mere sarkastiske, som du skrev i mandags?
    - Der er flere emner/tråde, som jeg ikke har interesse for og derfor undlader at læse, så det vil også være min anbefaling til dig. ;)
     
    Kenneth K, THammer, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Formålet med mine beskeder er at stille spørgsmål ved relevansen af at poste screenshots fra FR24. Jeg synes, det vil være meget mere interessant, hvis der var noget mere personligt: en anmeldelse, en oplevelse, et rejsebrev, 'breaking news'... og ikke bare hvor flyet befinder sig dag efter dag.

    Men når jeg nu synes denne tråd er blevet så inderligt uinteressant, og når jeg hurtigere kan slå oplysningerne om flyets position op på FR24 end jeg kan finde ved at bladre i denne tråd, så kan jeg naturligvis bare lade være med at læse den - det har du ret i. Og det er jo fint nok, hvis en masse andre får noget ud af det; det accepterer jeg fuldt ud ;).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    For en måned siden tog jeg min hidtil første og eneste tur på Business Class med SAS. Ikke fordi jeg ikke har haft lyst før, men det var først nu, at der var point på kontoen, som ikke skulle bruges til andre formål end ren forkælelse.

    Så jeg fløj CPH-IAD og retur - og nærmest som en selvfølge fik jeg Chile-flyveren på vej derover - men en af de andre på vej hjem. Det gav en unik mulighed for at sammenligne.

    Jeg må faktisk indrømme, at jeg er i tvivl. På mange måder var turen derover en bedre oplevelse. Nu var der også soft-block på sædet ved siden af mig, så jeg havde MASSER af plads - og fred og ro. Men derudover var der langt mere ro i kabinen, fordi den er delt op i to. Hjemturen var mere støjende, ikke fordi folk ikke kunne sove, men fordi der ganske enkelt er flere mennesker i kabinen.

    Når det gælder underholdningssystemet - ja, så er det bedre i den opgraderede kabine. Men faktisk var der ikke mere end højst et par film, jeg gad at se. Udvalget var besynderligt. Så det havde jeg ikke meget glæde af. Internetforbindelsen var ikke-eksisterende, så det havde jeg heller ingen glæde af.

    Sæderne... så længe jeg skal sidde eller ligge henslængt, synes jeg faktisk at Chile-sædet var bedre. De nye sæder skal man i hvert fald vænne sig til, med luftpuder der skal pumpes op og ned. Jeg lagde sædet helt ned for at sove, men nu er jeg forholdsvis lang (og bred), og fandt aldrig en virkelig komfortabel position. Hästens sengetøj - fint nok - men der var så varmt i kabinen, at jeg reelt ikke kunne glæde mig over dynen.

    Betjeningen er naturligvis den samme - og afhænger af dagsformen.

    Og naturligvis er den nyere kabine... nyere. Friskere. Men allerede lidt lurvet i kanterne. Toilettet - kæmpe forskel. Det er som en lille lounge. Men omvendt ikke det sted man håber at tilbringe størstedelen af turen. (evt. diskussion heraf må henvises til weekend-tråden...)

    På vej til lufthavnen var jeg vældig skuffet - nu havde jeg jo glædet mig til den ultimative luksusoplevelse. Men bagefter kunne jeg ikke få over min samvittighed at klage (læs: prøve at blokke SAS for noget billig kompensation). For jeg synes egentlig ikke, at jeg var gået glip af det helt store.

    Andre kan have en anden oplevelse - jeg tror i virkeligheden det handler meget om, hvordan ens krop passer ned i sædet?
     
    Baadsgaard, Erwin Lansing, Calle77 og 11 andre "Synes godt om" dette.
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Tak for en grundig og reelt samtidig sammenligning af de to kabiner på biz.Støjniveauet er jo nok afhængig af belægningen den dag. Toiletterne kan også være ganske små i det nye kabine layout - i de nye fly er det store wv desværre forsvundet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Tak for en rigtig fin og brugbar sammenligning
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,011
    Point:
    93
    Enig med de andre, tak for fin og sober sammenligning :).
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side