Fløj med den i dag til Athen. Åbenbart en favorit rute at sætte den ind på. Da jeg tjekkede ind i går (lørdag) var det en A321, og havde valgt række 19A.
Da jeg kom til lufthavnen, valgte jeg tilfældigvis at ændre sæde, for at se om jeg sad alene. Og jeg fik noget store øjne da der stod jeg havde række 52A, og der lige pludselig var to midtergange.
Jeg fik bekræftet at der var sat en A340 ind i stedet for A321, hvilket bestemt ikke gjorde mig noget. Når man er flynørd og samtidig uddannet pilot, kan det næsten ikke blive for stort
Jeg gik bare og glædede mig til at tilbringe 3 timer i en A340 med den nye kabine og lækker underholdning. Det var inden jeg fandt ud af at SAS bruger LN-RKP som stand-in fly med en lidt ældre kabine.
Dog var ændringen kommet noget sent, så vi havde ikke noget crew til at flyve maskinen. Så det endte med vi blev 40-50 minutter forsinket, da de skulle have fløjet en kaptajn ind fra Stockholm. Nogle glemte dog et kort øjeblik at tænke sig om, og begyndte straks at beklage sig til gate-dispatcheren. I stedet for at sætte pris på at vi overhovedet havde mulighed for at komme afsted.
Anyway.. Da jeg kommer ombord, ser jeg, lettere skuffet, at det er den gamle kabine der stadig er i brug. Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Det er stadig en god opgradering fra det der ellers havde været en fyldt A321, at have hele bagenden af flyveren til en selv. Ud over mig, sad der to familier fra række 50 og derefter. Så plads var der masser af.
Da vi kom i luften blev skærmene også tændt og gjort brugbare for os, hvilket jeg ikke havde regnet med på sådan en kort tur. Men det passede med at man kunne nå at se en film inden vi igen skulle ned og lande.
Den gamle kabine gør brug af det gamle dobbeltstik til lyd, så jeg spurgte en stewardesse om hun tilfældigvis havde et par liggende ude bagved. Hun var ikke sikker men ville lige kigge efter. Der var ikke pakket hovedtelefoner til flyvningen, da der normalt ikke var entertainment på turen. De havde bare været søde og tændt det for os. Efter et par minutter kom hun tilbage med et par, hun havde fundet i en sædelomme i den forreste del af flyveren. Super god service, og ikke noget jeg havde forventet hun gjorde bare for mig.
Så alt i alt en super tur for mit vedkommende. Godt nok er kabinen brugt, der er store kasser under hvert andet sæde til underholdningen og skærmen er lille, men stadig super service fra SAS' side, og meget venlig og hjælpsomme i kabinen.
Turen hjem kommer dog til at foregå i en A321, hvis ikke der er problemer igen. Men så 'heldig' regner jeg ikke med at være.
Click to expand...