Nu skal jeg ikke forsvare LN-RKP, men man skal lige huske på, at da den artikel blev skrevet, var en noget anden kabine SK havde i deres fly. I forhold til SKs gamle kabine, var LN-RKP faktisk en forbedring (med mindre man fløj Plus, her var det lidt et gamble om man blev opgraderet eller nedgraderet). At SK (endelig) fik deres kabiner opgraderet tror jeg alle er enige om var tiltrængt, men det har selvfølgelig så gjort at LN-RKP ikke længere er så attraktiv at ende på (tror alle her faktisk helst vil være fri, hvis de kunne).
Enig - for i forhold til den gamle SAS kabine, så var RKP faktisk bedre og der var det en fordel at ende i den kabine. Sjovt som tiderne ændre sig
Ingen tvivl, det er bare interessent hvordan holdningen omkring chileneren har ændret sig så drastisk på blot 4 år. I sidste ende er det kun positivt, at den er gået fra at toppe skalaen til at ligge i bunden uden at ændre sig, da det jo er et tegn på, at resten af flåden er blevet forbedret markant.
Man bliver hurtigt "vanedyr" i de nye kabiner og når man så pludselig får en til tider "ufrivillig" date med Chileneren så daler humøret bare i hvert fald hos mig
Enig - også herfra. OG - så synes jeg faktisk Biz på LN-RKP er OK - og Go er også ganske udemærket så vidt jeg husker. Plus er noget rigitg skidt. Men jeg vil til enhver tid hellere afsted i et lidt dårligere sæde, end jeg vil sidde i lufthavnen og kigge ud på en tom gate. Vil jeg helst undgår LN-RKP, ja da. Men det er vigtigere for mig at komme afsted til tiden. Men som "reserverfly" er den godt nok flittig brugt. I de sidste syv dage har den været i SFO, BOS, ORD (x3) og EWR
Den skal nok snart af sted igen, returen fra BOS blev cancelled efter boarding var færdiggjort grundet et hydraulisk problem med en flap på vingen. Blev først ombooket til MUC, og havde set frem til LH's A350 Biz kabine, men grundet min kæreste var booket til FRA kunne vi kun komme med Swiss til ZRH og deres gamle A340 hvilket var ok, men ikke fremragende.
ARGH!! Det forekommer mig efterhånden, at det er vigtigere for SAS at svare hurtigt tilbage, når man sender dem en mail, end at der faktisk afgives et svar, man kan bruge til noget Jeg får lynhurtigt svar - men svarene fører nowhere/giver ingen mening... Skrev til guld-mailen i sidste uge om kompensation efter LN-RKP segment ORD-ARN forrige mandag. Guld-mailen kunne ikke hjælpe. Jeg skulle kontakte Customer Care. Efter tre henvendelser til CC, gennem foreskellige spor, jeg blev ledt igennem, er jeg nu havnet hos én, der svarer citat: Sadly I can´t help you whit this case :/ please contact this link https://www.sas.se/en/eurobonus//. Hvis ikke det var fordi, at jeg er træt af at blive ledt ned af blindegyder i SAS' organisation, så ville jeg tage den pågældende medarbejder på ordet og skrive til webmasteren på sas.se. Bare for at se, hvor han/hun så ville sende mig hen... Kantinelederen i Frølunda måske? Nogle der vil DM mig kontaktoplysninger på en medarbejder somewhere i SAS, der kunne tænkes faktisk at gide hjælpe?
Har du er sags nr ? Husk ikke at skriv på engelsk når du kontakter CC Så skal jeg se hvad jeg kan gøre.
Jeg har bare skrevet til CC (endda på engelsk). I begge tilfælde fik jeg svar næste dag. Jeg fik dog forskellig “erstatning” — i første tilfælde 10.000pts og i andet tilfælde refusion af hele mit PlusGrade bud. Nu håber jeg bare på at den bliver væk fra CPH-SFO 5. okt og IAD-CPH 17. okt
Update: så kunne Guld-mailen alligevel hjælpe. Skrev igen igår aftes og klagede over dels manglende stillingtagen til mit krav om kompensation og dels at blive sendt hovedløst rundt i SAS' organisationen. Har netop fået svar tilbage, og nu fortjener SAS til gengæld MEGET stor ros: Fuld refusion af point (42K) brugt på upgrade fra eco til biz. Den havde jeg ikke set komme. Thumbs up!
Hvor ser I, hvad flyet er sat op til på kortsigt? Min kæreste flyver HKG-ARN på søndag, og hun er blevet opgraderet til biz. Har siden fået en lumsk mistanke om, at LN-RKP er sat op til flyve den afgang på søndag...
Jeg tror man ser det på expertflyer, men jeg mener ikke at de bruger Chileneren ud af ARN med mindre den er kommet fra en USA rotation da den har base i København
Jeg oplevede sidste uge, da jeg blev opgraderet til biz på flyet, at jeg ikke kunne vælge sæde på forhånd. Det har jeg kunnet ved opgradering til ny biz. Nu kan min kæreste ikke vælge sæde til på søndag. Derfor den lumske tanke opstod. Men tilsyneladende ingen kausalitet.
De indsætter den jo ofte pga issues andre steder så den sukker op ud af det blå mange gange. Når den indsættes planlagt er det nor de andre fly er til planlagt maintenance.
Ser ud til den er sæt ind på SK901 fredag aften den 28 sep mellem CPH og EWR Så fruens opgraderet tur på BIZ herover bliver lige pludselig ikke nær så spændende for hende. Kan de ikke snart bare dumpe det skod fly langt oppe i Sverige hvor der ikke er nogen der kan finde det...
Har fuld forståelse for frustrationerne (dem ville jeg også have hvis jeg røg ombord på Chileneren igen). Omvendt kan alternativet være slet ikke at komme afsted, dersom de ikke har andre alternativer at sætte ind på ruten Når det så er sagt, så siger erfaringen mig at SAS er til at tale med efter endt rejse. Jeg ville skrive en pæn mail til dem og gøre opmærksom på biz ingenlunde levede om til den standard der normalt tilbyders. Er herefter sikker på de kommer med et fornuftigt kompromis til jer efterfølgende
Som skrevet før, "get over it", den bliver udskiftet på et tidspunkt næste år.. folk bliver rigeligt kompenceret, hvis de kommer på den, forstår ikke der kan være 12 sider om det fly..