IHG Rewards Club sælger point til halv pris

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

IHG Rewards Club har udsalg af point. Ligesom resten af hotelbranchen er IHG hårdt ramt af COVID-19 pandemien – og dette er naturligvis en måde at få penge i kassen.

Normalt fraråder vi, at du køber point i hotellernes loyalitetsprogrammer. De er simpelthen for dyre. Men, du kan være heldig at falde over et godt tilbud. Hvis det kan kombineres med en billig bonusovernatning, så kan det give god mening at købe point. IHG Rewards Club tilbyder sommetider værelser betalt med point til lave priser, de såkaldte Point Breaks. Dette kan være en god måde at bruge de indkøbte point.

100% bonus på pointkøb

IHG Rewards Club har lige startet den nye kampagne. Indtil 15. juni får du 100% bonus på de købte point. Eller sagt med andre ord: Du får pointene til halv pris.

Du kan højst købe 250.000 point hvert år. Hvis du ikke allerede har købt point i år, kan du faktisk få hele 500.000 point ind på din konto ved at købe 250.000 point og få bonussen på 250.000 point oven i hatten.

Du kan få bonussen på 100% allerede ved køb af 3.000 point. Men den bedste stykpris får du først, når du køber mindst 26.000 point, hvor du får pointene til 0,5 amerikanske cent.

Skal du købe point nu?

Der var to tilsvarende kampagne i efteråret 2019, så de lave priser er set før. Du kan se vores omtale af kampagnerne her og her. Også dengang anbefalede InsideFlyer, at du kun købte point, hvis du havde et helt klart formål med købet – d.v.s. du allerede vidste, hvordan du ville bruge pointene. Det kan sjældent betale sig at hamstre point – der kommer sikkert et tilsvarende udsalg igen.

Dertil kommer, at IHG Rewards Club har annonceret, at de indføre dynamiske priser – hvilket i realiteten betyder, at prisen på en bonusovernatning følger prisen i kontanter. Konsekvensen er, at det fremover kan blive rigtigt svært at finde gode priser på bonusovernatninger.

Under COVID-19 pandemien vil nogle af de trofaste gæster gerne støtte de trængte hoteller, restauranter og flyselskaber. Men hvad enten du køber gavekort eller point, så har disse kun en værdi, hvis hotelkæden og flyselskabet overlever krisen, så du kan indløse dit tilgodehavende. Denne overvejelse bør nok også indgå i dit beslutningsgrundlag.

Artiklen er inspireret af en artikel skrevet af Craig Sowerby og bragt på vores britiske søsterside.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *