Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
KLM og Air France har kraftigt udvidet deres netværk gennem samarbejde med andre selskaber i Nordamerika og Asien. Nu satses også på det Sydamerikanske kontinent gennem et tættere samarbejde med det spanske selskab Air Europe.
Ud over det omfattende transatlantiske joint venture med Air France, Delta og snart Virgin Atlantic, og det kinesiske joint venture med China Southern og Xiamen Airlines, fokuserer KLM nu sammen med Air France på Sydamerika. KLM arbejder allerede tæt sammen med GOL inden for kontinentet, men i retning af Central- og Sydamerika ønsker flyselskabskombinationen at tilbyde flere interkontinentale afgange. Dertil ønsker de at indgå et joint venture med Air Europa i Spanien.
Air Europe
Air Europe er, ligesom KLM og Air France, medlem af Skyteam alliancen og har hovedknudepunktet i Madrid Barajas med flere destinationer i Sydamerika. Selskabet flyver med flytyper Airbus A330 og Boeing 787 på interkontinentale flyvninger. Indenfor Europa bliver visse ruter allerede udført som codeshare. Air Europa var også et Flying Blue-medlem indtil for nylig, men startede sit eget loyalitetsprogram.
Begge parter siger, at de undersøger mulighederne for et tæt samarbejde. De ønsker at øge tilbudet til kunder og muligvis også starte nye ruter. I øjeblikket er der hovedsagelig juridiske forhindringer.
Skyteam har sit eget flyselskab i regionen med Aerolineas Argentinas, men det ikke særlig tæt forbundet med resten af netværket.
Efter at have erobret Kina og Indien i samarbejde med Jet Airways, kan Brasilien sammen med de omkringliggende lande, nu blive et vækstmarked for Air France-KLM.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl.
Skriv et svar