KLM holder familien opdateret via WhatsApp mens du rejser

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Selvom du stadig er på flyet eller uden mobilroaming, kan KLM nu holde familien opdateret. Så ved de, hvor i verden du er, eller om du bliver forsinket ved ankomst. Servicen hedder ‘Family Updates’.

Du kender det sikkert, flyet forlader lufthavnen, men du har ikke internetadgang for at fortælle, at du i sidste øjeblik bliver forsinket. Familien står og venter i lufthavnen, men kunne lige så godt have ventet lidt længere derhjemme. KLM har igen fundet en innovativ løsning: Family Updates. De har nu introduceret et værktøj til at holde hjemmefronten informeret under din rejse overalt i verden. Familie og venner ved dermed hvor du er, allerede inden du har slået flight mode fra.

Family Updates

Skal du snart på en lang eller kort tur? Langt væk eller tæt på? Det er egentlig ligegyldigt. KLM tilbyder nu sine passagerer en ny tjeneste kaldet ‘Family Updates’. Med denne service bliver din familie holdt underrettet under din rejse. Tjenesten bruger WhatsApp. Dine familiemedlemmer, venner eller andre, der gerne vil blive informeret, modtager en push besked fra KLM på forskellige tidspunkter i løbet af flyvningen. KLM opretter en WhatsApp gruppe med alle medlemmer og de rejsende før afgang netop til dette formål.

Hvordan virker det?

Det virker faktisk ret simpelt. Når du bestiller din rejse via KLM.com, kan du efter afslutningen af ​​reservationen angive, om du vil modtage følgende oplysninger:

  • Booking bekræftelse
  • Flyoplysninger

Derefter har du mulighed for at angive, om du vil holde din familie og venner informeret af KLM under din rejse. Hvis du vælger ‘ja’, så får du et link for at aktivere din WhatsApp gruppe. Herefter opretter KLM automatisk din WhatsApp-gruppe. KLM sender efterfølgende en invitation, hvorefter du kan tilføje familie og venner.

Når familie og venner tilføjes, modtager de en personlig velkomstbesked. Familie og venner bliver holdt orienteret via WhatsApp under din rejse. Det er blandt andet ved:

  • Take-off
  • Landing
  • Forsinkelse
  • Annullering af flyvningen

Hvis et familiemedlem eller en ven har et spørgsmål til KLM under rejsen, kan de sende en besked til KLM ved at tilføje @KLM til WhatsApp gruppen. KLM vil svare på spørgsmål i gruppen. Hvis du ikke tilføjer @KLM, kan KLM ikke se din besked.

Når du er ankommet, vil KLM forlade gruppen. Gruppen fortsætter med at eksistere. Så kan det også bruges til at dele billeder og oplevelser bagefter.

Sikkert?

KLM er den første i verden til at tilbyde den type WhatsApp grupper. KLM bruger kunstig intelligence til at læse meddelelser til @KLM. KLM kan ikke læse andre meddelelser, så gruppen er et trygt sted at være.

Derudover, når den rejsende ankommer til destinationen, vil selskabet forlade gruppen helt. Det hele er selvfølgelig beskyttet af end-to-end kryptering af WhatsApp.

Jeg er spændt på at prøve denne nye service fra KLM via WhatsApp. På denne hjemmeside kan du finde flere oplysninger om den nye service. Skal du snart rejse med KLM, og bruger du tjenesten, så lad os høre din erfaring på vores forum.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Marco fra vores søsterside Insideflyer.nl



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *