KLM og Air France med halv kapacitet i vinterplanen

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Air France og KLM har yderligere justeret deres vinterflyplaner indtil udgangen af ​​året. På grund af de nuværende rejsebegrænsninger er planen skåret ned til lidt over halvdelen af den oprindeligt planlagte kapacitet.

Med den nye vintertidsplan forventer Air France at udføre omkring 50 procent af sine flyrejser planlagt til november og december 2020. For KLM er den planlagte kapacitet i øjeblikket omkring 55 procent af kapaciteten i 2019.

KLM og Air France fortsat til Danmark

For de danske lufthavne betyder den nye tidsplan også reduktion af antallet af afgange. Alle eksisterende ruter bliver dog fortsat betjent med op til flere daglige afgange. Vi er dog i en meget usikker tid, og flere afgange kan blive aflyst når vi kommer tættere på dagen. Det bliver også bekræftet af den tendens vi ser, hvor kapaciteten i starten af november er langt lavere end i slutning af måneden.

Vores stikprøver i slutning af november tegner følgende billede. Til og fra Amsterdam med KLM til Aalborg 3 gange om dagen, til Billund 4 gange om dagen og til København op til 5 gange om dagen. For disse lufthavne er det en reduktion med mellem 1 og 2 daglige afgange.

Air France fra Paris Charles-de-Gaulle flyver ikke til Aalborg. Til Billund er der planlagt 1-2 daglige afgange og til København op til 3, hvilket er en tilsvarende reduktion.

Langdistancekapacitet øges

Ved udgangen af ​​året vil Air France betjene 170 destinationer (næsten hele deres normale vinterrutenetværk) efter behov. Langdistancekapaciteten øges dermed yderligere. Dette gælder især for destinationer i Caribien og Den Indiske Ocean. Fra den 17. december 2020 og resten af ​​vintersæsonen vil flyselskabet ud over forbindelserne fra Paris-Orly også tilbyde forbindelser fra Paris-Charles de Gaulle til Pointe-à-Pitre (Guadeloupe) og Fort-de-France (Martinique). I alt er der op til tre daglige flyvninger mellem Paris og hver af de to øer. Fra begge knudepunkter i Frankrig har kunder adgang til hele Air France-netværket på kort, mellemlang og lang afstand.

KLM betjener 80 procent af sine destinationer på langruter med en kapacitet på 60 procent. I øjeblikket transporteres kun gods på en tredjedel af disse interkontinentale flyvninger. Derfor er sædekapaciteten meget lille. Flyselskabet vil igen tage passagerer med på disse fly, så snart de lokale rejsebestemmelser tillader det.

Fra begyndelsen af ​​september startede KLM igen to gange om ugen fra Amsterdam-Schiphol via Seoul-Incheon i Sydkorea til den kinesiske by Hangzhou og også to gange om ugen til Kairo. Riyadh vil også blive føjet til rutenettet som en ny destination (den oprindeligt planlagte start den 26. september blev udsat til 7. december). Den 29. oktober begynder en trekants flyvning fra Amsterdam via Calgary til Edmonton og tilbage til Amsterdam.

Næsten 100% af det europæiske rutenet betjenes

I Europa flyver Air France til 67 destinationer, hvilket svarer til hele dets rutenetværk på denne tid af året. I Frankrig betjenes 43 destinationer fra Paris-Charles de Gaulle, Paris-Orly og Lyon Saint-Exupéry, de fleste af dem dagligt.

KLM betjente næsten 100% af destinationerne på sit europæiske rutenet i august med kapacitet omkring 60 procent sammenlignet med niveauet før COVID-19. I september måtte det hollandske flyselskab lægge den planlagte opskalering på is på grund af de strammere rejseadvarsler. Karantæneforskrifterne i Storbritannien havde en særlig stærk indvirkning. Langsomme stigninger i frekvenser eller kapacitetsudvidelse ved brug af større fly overvejes gradvist.

Flytider kan ændres og er stadig underlagt påkrævede myndighedsgodkendelser. De nuværende sundheds- og hygiejneforanstaltninger i de forskellige lande eller rejsedestinationer tages også i betragtning.

Inden de rejser, beder begge luftfartsselskaber deres kunder om at kontrollere de adgangskrav og rejsedokumenter, der kræves ved ankomst til destinationslandet på deres hjemmesider eller i de respektive Air France og KLM-apps.

Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig bragt på vores tyske søsterside.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *