Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
KLM er klart i front med nye tiltag på de sociale medier. Igen bliver KLM det første flyselskab, som tilbyder deres kunder at bruger WhatsApp til for eksempel deres boarding kort.
WhatsApp kan fra den 5. september 2017 bruges til at modtage de forskellige informationer, du som kunde skal bruge når du er ude på rejse.
Det er følgende informationer du kan få på din WhatsApp:
- Bookingsbekræftelse
- Check-In information
- Boarding kort
- Flystatus
I første omgang kommer der support for 10 forskellige sprog og kan svarer på spørgsmål 24 timer i døgnet.
KLM’s præsident og CEO Pieter Elbers udtaler:
I am very proud that KLM is the world’s first airline with a verified WhatsApp account. This unique partnership with WhatsApp underlines our position as an aviation pioneer. We want to be where our customers are and, given the 1 billion users, you have to be on WhatsApp. With an account verified by WhatsApp, we offer our customers worldwide a reliable way to receive their flight information and ask questions 24/7. This truly is a major next step in our social media strategy.
KLM offentligjorde det på Twitter i går:
It's official: KLM is the first airline on WhatsApp with a verified account! Are you on board? pic.twitter.com/Kbilo3kL5Z
— Royal Dutch Airlines (@KLM) September 5, 2017
Så godt et år efter at KLM også var først med at kunne tilbyde support og bookingsbekræftelse via Facebook Messenger er de nu også at finde på WhatsApp. Det er imponerende hvad KLM’s team for sociale medier får lavet.
Du kan læse mere om den nye WhatsApp funktion her.
Ventetid på Twitter
At KLM er langt fremme kan også ses ved deres fokus på at give kunderne god service. På deres Twitter konto kan du se hvor lang tid den forventede svartid er. Dette ses som en dynamisk opdatering på deres hovedbillede.
Har du prøvet deres Facebook Messenger tidligere eller måske allerede den nye WhatsApp?
[…] i dag kunne vi fortælle at KLM har taget WhatsApp i brug. Nu har Finnair også taget et nyt skridt ind på de social medier med Chatrobotten […]