Lufthansa vil bruge et Airbus A319 til over 11 timers flyvning og tage over 25.000,- kroner for en returbillet

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Lufthansa har længe fløjet direkte mellem Frankfurt og Pune i Indien. Det er sket med et Boeing 737-700 fra PrivatAir. Nu vil Lufthansa selv flyve ruten – dog med en noget overraskende flymodel.

Lufthansa har valgt at stoppe samarbejdet med PrivatAir, som har været i gang siden 2008. Det har dermed været det eneste europæiske flyselskab, som har haft en direkte rute mellem Europa og Pune.

Ruten har indtil nu være drevet med i et samarbejde med PrivatAir, som har brugt et Boeing 737-700, som har haft 20 sæder i Business Class kabinen og 66 sæder i Economy kabinen. Dette samarbejde er nu opsagt og fra den 1. november 2018 vil Lufthansa selv drive ruten med et helt almindeligt konfigureret Airbus A319. Dette bliver en helt anden oplevelse og især for dem der normalt rejser i Business Class. Der findes nemlig ikke noget Business Class sæde ombord på en almindelig Airbus A319. Så det er nok uden tvivl verdens væreste flyvning vi taler om her. Det er svært at gætte på hvad Lufthansa helt reelt har tænkt på og hvem der kom med den ide.

Som normalt inden for Europa, så er det eneste du får i Business Class at midtersædet er spærret, samt at du får mad og drikke på turen. Ikke noget et stort Business Class sæde som det ombord på PrivatAir flyet. Så det er en helt klar forringelse af denne service.

Her er beviset for at Lufthansa mener det alvorligt at bruge en Airbus A319 på turen Frankfurt og Pune via Baku.

Ikke nok med det, så bliver det heller ikke direkte mere. Ruten skal nemlig mellemlande i Baku for at få nyt brændstof på. Så turen bliver på næsten 10 timer med to flyvninger på mellem 4-4½ timer, samt 45 minutters brændstofstop i Baku.

Dertil er prisen på godt 3.400,- euro for en returbillet ganske høj. Det er i hvert fald ikke prisen værd for det produkt Lufthansa tilbyder.

Tidstabellen ser sådan ud

For at komme fra Frankfurt og til Pune i Indien i en Lufthansa Airbus A319, så skal du som nævnt via Baku og have ekstra brændstof på flyet. Det tager 45 minutter og bringer den samlede tid i sædet op på næste 10 timers tid.

Tidstabellen ser således ud:

LH768

  • Frankfurt til Baku med afgang klokken 10:30 og med ankomst klokken 18:05
  • Baku til Pune med afgang klokken 18:50 og med ankomst klokken 00:50+1

LH769

  • Pune til Baku med afgang klokken 02:10 og med ankomst klokken 06:10
  • Baku til Frankfurt med afgang klokken 06:55 og med ankomst klokken 09:15

Som det ses er hjemturen en ren natteflyvning med sen afgang fra Pune. Du får derfor en samlet flyvetid på godt 11½ time ombord på et fly som normalt kun flyver europæiske flyvninger på 3-4 timer. Det er helt vildt at Lufthansa byder deres rejsende dette. Jeg må indrømme at jeg ikke ville flyve så langt i sæder med kort afstand til det foran dig, samt meget begrænset komfort.

Kilde: @Flight_Report

Forsidefoto: Transport Pixels from England – CC BY 2.0

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *