Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Fra den 9. maj 2019 vil man fremover skulle betale flere miles på flyvninger med Lufthansa Group samt deres partnerflyselskaber. Så det er med at begynde at planlægge din næste bonusrejse allerede nu.
Lufthansa har nemlig valgt, at devaluere deres bonus program Miles & More. Medlemmerne har endnu ikke fået besked om dette, men der er en meddelelse omkring dette på Miles & Mores hjemmeside.
Hvad betyder de nye ændringer?
Interkontinentale flyvninger:
Flyver man på Business Class vil en returrejse stige med i alt 7.000 miles.
Flyver man på First Class vil en returrejse stige med i alt 12.000 miles.
På Flyvninger inden for et kontinent (med undtagelse af Europa) vil beløbet for en returrejse stige med i alt 5.000 miles. F.eks. kan man flyve fra Toronto til Los Angeles i Economy Class for 35.000 miles.
Billettypen ”Round the world” vil stige med 10.000 miles i Business Class og 20.000 miles i First Class.
Billettypen “Three Regions” vil stige med 10.000 miles i Business Class og 20.000 miles i First Class.
Herunder kan du se et par eksempler på ændringerne
- Europa til USA på Business Class t/r – før: 105.000 miles. Efter de nye ændringer: 112.000 miles.
- Europa til USA på First Class t/r – før: 170.000 miles. Efter de nye ændringer: 182.000 miles.
- Europa til Asien på Business Class t/r – før: 135.000 miles. Efter de nye ændringer: 142.000
- Europa til Asien på First Class t/r: – før: 210.000 miles. Efter de nye ændringer: 222.000 miles.
- Europa til Mellemøsten på Business Class t/r – før: 70.000 miles. Efter de nye ændringer: 70.000 miles
- Europa til Mellemøsten på First Class t/r – før: 125.000 miles. Efter de nye ændringer: 130.000 miles
Du kan se en oversigt over de nye priser her (PDF). Til sammenligning er den eksisterende her (PDF).
Vi mener ikke, at ændringerne er voldsomme, men disse ændringer kommer ovenpå en devaluering af pointoptjeningen hos Miles & More sidste år. Samlet betyder de, at de fleste medlemmer hos Miles & More har optjent færre kilometer for deres flyvninger, og nu vælger Miles & More altså at sætte prisen op på deres bonusbilletter. SAS har også lige sat optjeningen ned for alle som flyver på de billigste billetter og følger de så i Lufthansas fodspor? Dette må tiden vise, men der er en god sandsynelighed for at dette sker.
Hvad mener du om disse ændringer? Kommer det til at påvirke dig, at priserne nu sættes op?
Forsidebillede: Lufthansa
Skriv et svar