Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Nu er den “normale” catering tilbage hos Lufthansa og SWISS. Passagererne får både mad og drikke. Så vores frygt for at skulle tørste og sulte på flyet er gjort til skamme. Også selvom vi skal bære mundbind.
Lidt efter lidt vender normaliteten tilbage til Lufthansa, SWISS og andre flyselskaber. Efter et par måneder, hvor vi havde meget få flyvninger, kommer flyene gradvist på vingerne igen i juni. I de seneste uger har servicen om bord også været markant anderledes end normalt, især hos Lufthansa. Eksempelvis fik man kun en flaske vand på de europæiske ruters business class. Også på langdistanceflyvningernes økonomiklasse var udvalget af drikkevere meget begrænset. Nu er disse begrænsninger ophævet og selskaberne er tilbage med en catering, som vi kender det fra før COVID-19.
Lufthansas service på vej til normalisering
Siden 1. juni har Lufthansas catering på Business Class flyvninger inden for Europa været, som vi kender den fra tidligere. Udvalget af drikkevarer er også tilbage på det normale niveau. Du kan vælge mellem det kendte udvalg af sodavand og drikkevarer med alkohol. Dette er også situationen på mellemdistance flyvninger.
Udvalget af drikkevarer er også blevet normaliseret på langdistanceflyvninger. Både på first class, business class og økonomiklasse. Cateringen i first og business class er også tilbage på de tidligere niveau. Du kan igen vælge mellem forskellige retter. På økonomiklasse får passagererne igen et varmt måltid (før fik man kun en færdigpakket sandwich). På alle flyvninger får gæsterne et lille desinficerende håndklæde, når de går om bord.
Catering hos SWISS
Hos SWISS bemærker du næppe, at der er nogen begrænsninger. Selv ikke for flyvninger i Europa.
Økonomiklasse
I Economy Class er det sædvanlige udvalg af drikkevarer tilgængeligt på alle flyvninger over 60 minutter. Når det kommer til mad, får du den kendte madkasse med ris, grøntsager og kød på selskabets mellemdistanceflyvning til destinationer som Kairo, Moskva og Tel Aviv. På langdistanceflyvninger er der kun mindre begrænsninger på grund af hygiejnebestemmelserne.
Business Class & First Class
I Business Class er der det sædvanlige udbud af mad og drikke, som vi kendte det før Corona krisen. I nogle tilfælde er tjenesten blevet justeret noget. Det samme gælder for første klasse. Men det skyldes fortrinsvis hygiejnebestemmelserne.
Loungen er lukket
Den største begrænsning hos både Lufthansa og SWISS er, at loungen i lufthavnen stadig er lukket. Lufthansa har kun åbnet en lounge i Frankfurt og en lounge i München. Alle passagerer med tilstrækkelig status eller dyre billetter har adgang til disse lounger. Men lige nu er udbuddet af mad- og drikkevarer i loungen dog meget begrænset. Du kan skal ikke sætte næsen op efter mere end et glas vand og en færdigpakket snack. SWISS-loungerne er alle lukkede. Men passagerer, der rejser på SWISS Business og First Class såvel som passagerer med status hos Miles & More kan bruge Aspire Lounge i Zürich.
Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig bragt på vores tyske søsterside.
Er Du sikker på rigtigheden af denne information? Det er noget andet på lufthansas hjemmeside omkring midlertidige ændringer frem til udgangen af august 2020
https://www.lufthansa.com/dk/en/current-onboard-services?fbclid=IwAR0Aw0ATNo752JnmlDDYhv1O61ReABgxH5TMCSmfVt_m5JFBtIUqnZbOMOI
Her er eksempel på juni menuen i Business Class: https://lh-menu.de/en/download/2020–05-06/C/402/2