Nordic Choice Hotels skærper sit fokus på færre brands

Nordic Choice Hotels

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I januar 2016 begyndte Nordic Choice Hotels konsolideringen af sine fem mærkevarer Clarion-, Clarion Collection-, Quality-, Quality Resort – og Comfort Hotel. Det er nu besluttet at videreudvikle og fokusere hotelkæderne Comfort Hotel, Clarion Hotel og Quality Hotel ind mod tre tydelige gæstesegmenter. 

Katalin Paldeak, COO – Chief Operating Officer Nordic Choice siger i en pressemelding:

I Nordic Choice tror vi ikke på et standardprodukt, fordi der ikke findes en standardgæst. Vores gæster har ikke samme behov og ønsker for rejsen, og derfor har vi altid ønsket at give dem valgmuligheder i form af ulige kæde-brands og en portefølje af fritstående hoteller. I dagens marked ser vi tre tydelige markedssegmenter i Norden. På baggrund af dette har vi nu valgt at spidse Clarion Hotel, Quality Hotel og Comfort Hotel mod disse tre gæstesegmenter. Det er et skridt i den regtige retning siden gæsterne efterspørger tydelige mærkevarer

Nordic Choice Hotels er nu begyndt at arbejde med at samle Clarion- og Clarion Collection-hotellerne i et brand, Clarion Hotel, for at møde de mere erfarne og kvalitetsøgende gæster som ønsker mere end bare et hotel. I tillæg konsolideres Quality – og Quality Resort Hottel, som sigter mod et gæstesegment  som kan lide en varm, social og sjov hoteloplevelse hvad enten man er på ferie med familien eller konference med kollegaer. Comfort Hotel skal på sin side levere et afslappet og urban hotelprodukt til deres gæster.

-Arbejdet vi nu har påbegyndt, handler i hovedtræk om at tydeliggøre hver kæde mod sine respektive målgrupper i endnu større grad. Ved at tilpasse serviceoplevelsen og hotelkoncepterne, skal gæster på Clarion- og Clarion Collection Hotel opleve samme atmosfære uafhængigt af om de besøger et lille eller stort hotel. Og for Quality Resort-hotellerne som nu vil indgå i Quality Hotel, er målet en repositionering af nye Quality Hoteller som vil give gæsterne en “Fun & Friendly” hoteloplevelse. Gennem videreudvikling af de tre kæder, vil gæsterne opleve at det bliver endnu mere enkelt at vælge den rette kæde og rette hotel til anderledes rejseformål, siger Katalin Paldeak, COO – Chief Operating Officer Nordic Choice.

I løbet af 2016 vil hver af de tre hotelkæder få nye tilskud i hotelporteføljen. I løbet af foråret får Comfort Hotel tre nye hoteller; Comfort Hotel Karl Johan, Comfor Hotel Gøteborg og Comfort Hotel Norrköping. Og i oktober begynder et nyt og spændende kapitel for både Nordic Choice Hotels og Clarion Hotel, når kæden åbner sinde to første hoteller i Helsinki i Finland med kun få dages mellemrum.

 

Kilde: Pressemeddelse fra Nordic Choice Hotels



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *