Norwegian fornyer sit fordelsprogram og angriber SAS

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Fordelsprogrammet Norwegian Reward introducerer i slutningen af marts en række nye fordele for de, der flyver mest. Dette er også et direkte angreb mod SAS og deres EuroBonus medlemmer.

Norwegian Reward fornyes ved at give lidt flere fordele, men også indførselen af et yderligt niveau. Dette betyder at medlemsprogrammet nærmer sig et traditionelt medlemsprogram med niveaudelte fordele. Men det grundlæggende i programmet er det samme.

Optjening af CashPoints er kernen i programmet. Desuden får Reward-medlemmer fordele, jo oftere de vælger at rejse med Norwegian. Rejser man ekstra ofte vil man nu få endnu flere fordele at vælge imellem.

Større frihed til at vælge mellem fordele

Reward-medlemmer vil få en ny fordel for hver ottende flyvning i løbet af 12 måneder, inklusiv mellemlandinger. Den første fordel er altid 2 procent ekstra CashPoints på alle Norwegian-flybilletter. Herefter bestemmer medlemmer selv sine fordele. Udover gratis indtjekket bagage, sædereservation, fast track og yderligere 2 procents optjening af CashPoints, kan medlemmer nu også vælge gratis håndbagage i bagagehylden som fordel.

Vi ved fra vores medlemmer, at de fordele, man selv kan vælge imellem, er en af de største styrker i Reward-programmet. Udover den større fleksibilitet ved valg af fordele, bliver det nu muligt at tilvælge gratis håndbagage, hvilket har været stærkt efterspurgt.

Christoffer Sundby, marketingdirektør i Norwegian.

Et nyt medlemsniveau introduceres

I løbet af foråret vil Norwegian også lancere flere særlige fordele til de, der flyver mest. Det bliver med et nyt medlemsniveau.

Rejsende med mere end 32 flyvninger om året, får adgang til alle fordele i Reward-programmet. Derudover får de adgang til helt nye, eksklusive fordele, der bliver tilgængelig i løbet af foråret, heriblandt gratis kaffe og te ombord flyvninger med servering, prioriteret ombordstigning, ingen udløb af CashPoints og prioriteret kundeservice.

Flere og flere forretningsrejsende vælger at flyve med os i Norwegian. Det er en gruppe af kunder, som vi ved, sætter særlig pris på vores punktlighed og regularitet. Derfor indfører vi nu skræddersyede fordele til de, der rejser mest med os. Vores mål er at tilbyde komfortable, nemme og effektive rejser med det lille ekstra. Vi gælder os til at lancere de nye fordele i løbet af foråret.

Christoffer Sundby, marketingdirektør i Norwegian.

Optjening og brug af CashPoints

Reward-medlemmer tjener stadig CashPoints hver gang, de rejser med Norwegian, foretager et køb hos Norwegian Rewards partnere eller bruger sit Norwegian-kreditkort. Hvor mange CashPoints man optjener på rejsen, afhænger af hvilken billettype, man har:

  • 1 procent CashPoints på Lowfare-billetter
  • 2 procent CashPoints på Lowfare+-billetter
  • 5 procent CashPoints på Flex-billetter

CashPoints kan bruges til at betale helt eller delvist for flybilletter, herunder også indtjekket bagage, sædereservation, forhåndsbestilte måltider og mere. Et CashPoint svarer til en norsk kroner. Der findes ingen begrænsninger i antallet af tilgængelige sæder per flyvning for de, der vil benytte sig af sine optjente CashPoints. Det er kerne i Norwegian Reward-programmets popularitet og blandt hovedårsagerne til, at det flere gange er kåret som Europas bedste fordelsprogram.

Ændringerne i Norwegian Reward gælder fra og med 28. marts 2023. Mere information om de nye fordele for de, der rejser mest, offentliggøres i løbet af foråret.

Angreb på SAS

Der er ikke nogen tvivl om at Norwegian med dette ønsker at tiltrække endnu flere af de SAS kunder, som måske ikke er helt tilfredse og heller ikke opnår den status i EuroBonus, som tidligere.

Det er naturligt de kunder som primært flyver rundt i Europa, som kan tiltrækkes, da det er der Norwegian har deres rutenetværk.

For disse kunder kan det være attraktivt, men vi mangler fortsat to af de mest vigtige fordele ved at have høj status – det er Fast Track og adgang til lounge. Det er noget af det vi forventer vil komme til i det nye Norwegian Reward. Når det er en del af det, så vil det være meget svært for SAS at holde på kunderne, som rejser på samme destinationer som Norwegian flyver på.

Foto: Norwegian Air Shuttle B737-8JP (SE-RRO) i Copenhagen Kastrup Airport (CPH) (BongoPlanes)



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *