Norwegian forsat i fremgang og kommer nu med bedste kvartalsresultat nogensinde

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Norwegian fremlægger i dag det bedste kvartalsresultat, som selskabet har haft siden opstarten. Nettoresultatet var på 993 millioner norske kroner i tredje kvartal, hvilket er en forbedring på 160 millioner norske kroner fra sidste år. Belægningen var 91 procent. Den stærkeste vækst i antal passagerer havde Norwegian i Spanien.

I alt fløj 8,6 millioner passagerer med Norwegian i tredje kvartal, hvilket er en stigning på 12 procent. Den stærkeste vækst i antal passagerer havde Norwegian i Spanien primært affødt af nye, spanske indenrigsruter. Spanien er nu Norwegians næststørste marked målt i passagerer. Også antallet af amerikanske passagerer stiger markant. Samtidig med den internationale vækst opretholder Norwegian generelt markedsandelene i Norden. Nye ruter mellem Paris og USA startede i juli, og nye ruter mellem Barcelona og USA blev lanceret i september.

Belægningen i tredje kvartal var 91,3 procent, og flere fyldte fly indebærer en reduktion i udslip per passagerkilometer. I år har Norwegian indtil videre indfaset følgende fabriksnye fly:

  • 3 Boeing 787 Dreamliners
  • 14 Boeing 737-800

Med en gennemsnitsalder på 3,6 år har Norwegian en af verdens mest moderne flyflåder.

Norwegian omsatte for 8,4 milliarder norske kroner i dette kvartal, hvilket er en stigning på 15 procent fra samme kvartal sidste år. Samlet kapacitetsvækst (ASK) og trafikvækst (RPK) var på 17 procent i tredje kvartal.

Koncernchefen Bjørn Kjos udtaler:

Jeg er meget tilfreds med, at vores trofaste kunder verden over fortsætter med at flyve med Norwegian. Udviklingen er generelt god i alle markeder, hvor vi ser den største vækst på indenrigsruterne i Spanien. Ruterne mellem London og Paris og USA har også en god udvikling

Kåret til Europas førende lavprisselskab

Også i dette kvartal modtog selskabet en branchepris. For andet år i træk blev Norwegian kåret til ”Europas førende lavprisselskab” af World Travel Awards.

Bjørn Kjos siger til dette at:

Tilfredse kunder er helt afgørende og gode tilbagemeldinger fra branchekollegaer er glædeligt. Dette muliggøres kun af alle vores dygtige medarbejdere

Du kan se hele kvartalsrapporten her for flere tal og detaljer.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *