Norwegian indgår samarbejde med norske BagID om digitalt bagagemærke

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Med det digitale bagagemærke fra BagID monteret på kufferten kan man tjekke sin bagage ind hjemmefra og dermed undgå kø og berøring i lufthavnen. Via GPS kan den rejsende også se, hvor bagagen til hver tid befinder sig.

Med bagID GO kan passagerer tjekke bagagen ind hjemmefra – før rejsen starter. Det digitale bagagemærke genbruges og fungerer som egen check-in automat, hvilket betyder, at rejsende ikke længere behøver at printe bagagemærke til hver enkelt rejse. BagID GO bidrager til at nedbringe anvendelse af engangsbagagemærker, der består af papir og silikone. Via GPS kan de rejsende også til hver tid følge med i, hvor bagagen befinder sig.

Lyt til vores podcast om digitale/elektroniske bagagemærker

Vi er altid på udkig efter innovative løsninger, der kan gøre det enklere for vores kunder at rejse. Denne nyvinding er smart og spændende, og vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder at kunne checke bagagen ind hjemmefra. Vi er imponerede over det stykke arbejde, som selskabet har gjort og ser frem mod det videre samarbejde.

Tor-Arne Fosser, koncerndirektør for produktudvikling og digitalisering i Norwegian.

Samarbejdsaftalen er vigtig for den norske iværksættervirksomhed, og hos BagID er man optimistisk for den videre udvikling.

For BagID AS udgør dette klart et gennembrug i markedet for flypassagerer. Norwegian er en stor og vigtig spiller i det skandinaviske flymarked. Samarbejdet løfter det virksomheden. Vi er nu en international aktør med styrket lønsomhed, og vi får en solid platform for yderligere vækst

Jan Vidar Nalbant, grundlægger og daglig leder i BagID.

Fakta om bagID GO

  • Et digitalt bagagemærke, som lader rejsende checke bagagen ind via mobiltelefonen. Den rejsende kan ankomme til lufthavnen med allerede indchecket bagage og dermed gå direkte forbi check-in skranken.
  • Lader rejsende spore bagagen via GPS på telefonen. Rejsende vil modtage en notifikation om, at bagagen er ankommet sammen med dem. Skulle bagagen være endt et andet sted, kan man nemt se, hvor i verden den finder sig i mobil-appen.
  • Når de rejsende selv checker bagagen ind, reduceres kødannelse ved check-in skrankerne, og der bliver færre fælles kontaktfalder i lufthavnen.
  • bagID GO modtager information om flyrejsen fra Norwegian og viser en stregkode i displayet. Denne stregkode anvendes på samme måde som de tradionelle stregkoder på papir.
  • Løsningen er kun afhængig af strøm med check-in. Hvis den løber tør for strøm under rejsen, vises stregkoden fortsat i displayet, sådan at bagagen kan identificeres.
  • bagID GO er udviklet i tæt samarbejde med flyselskaber og lufthavne, og er lavet sådan at den tåler stød, regn og hårdhændet bagagehåndtering.
  • bagID GO kan købes på BagID’s hjemmesider.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *