Norwegian opgraderer sæderne i Boeing 737 MAX flyene

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Et år efter introduktionen af transatlantiske flyvninger til mindre byer på USA’s vestkyst opgraderer Norwegian nu med nye RECARO sæder.

Der er 189 lædersæder med en sædeafstand på 30 tommer og en bredde på 17,2 tommer, hvilket er standardbredden i en 737 med en 3-3 sædekonfiguration. Ifølge Norwegian giver det bedre plads til knæene og dermed øget komfort på de lange flyvninger.

Hvert sæde vejer omkring 10 kg, hvilket er et kilo mindre end ældre modeller. Det er med til at gøre flyet mere end 200 kg lettere og dermed spare på det dyre brændstof.

Norwegian har netop modtaget den første Boeing 737 MAX med en opgraderet kabine med de nye sæder, som giver høje personer mere plads. Norwegian har bestilt mere end 100 Boeing 737 MAX og vil modtage 12 af disse i år. Sidste år modtog man de første seks Boeing 737 MAX, som ligeledes vil få de nye sæder installeret.

Flyene er I første omgang indsat på Norwegians transatlantiske ruter til New York og Providence nær Boston, fra Storbritannien og Irland. Som en del af selskabets moderniseringsplan, vil 737 MAX erstatte ældre Boeing 737-800 på korte ruter.

Thomas Ramdahl, Chief Commercial Officer hos Norwegian udtaler:

Mere end 370.000 kunder har fløjet mellem Storbritannien & Irland og USA’s østkyst og nu kan flere tusinde passagerer flyve i tyndere sæder, som giver mere plads på de lange flyvninger.

Dr. Mark Hiller, CEO RECARO Aircraft Seating siger:

Vi er glade og stolte af, at Norwegian er den første kunde til vores nye BL3710 sæde. Sædet fremhæver RECAROs høje kvalitetsstandarder og design principper, samtidig med at de sætter nye standarder i økonomiklassen. Med en ideel balance mellem letvægts design og komfort, hjælper RECARO flyselskabet med at tilbyde passagerne udvidet plads og en enestående komfort.

Norwegian var det første europæiske flyselskab, som modtog Boeing 737 MAX I 2017.

Foto:Norwegian

 

 

Kommentarer

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      SAS har valgt at bruge et andet sæde, hvor selve puden er større og dermed blødere. Det giver bedre komfort på længere flyvninger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *