Norwegian udvider sit partnerskab med Amadeus

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Norwegian vandt for nylig for fjerde år i træk, Skytrax’ udmærkelse “Bedste lavprisselskab på langdistancerejser”. Flyselskabet har højtflyvende planer og stort fokus på at tilbyde rejsende lave priser på langdistancerejser. Rejseudbydere har spillet en vigtig rolle i denne vækst, og Norwegians langdistancebookinger via Amadeus er vokset med 110 procent siden 2015.

For at bygge videre på denne fremgang meddelte Norwegian og Amadeus i mandags, at de har fornyet deres partnerskab. Flyselskabet har tegnet en distributionsaftale, der giver Amadeus’ rejseudbydere adgang til flyselskabets priser. Denne aftale inkluderer også det nye flyselskab Norwegian Air Argentina, som vil komme til at operere i en region, hvor flyselskabet for nylig er blevet godkendt på over 150 ruter. Flyselskabet vil også begynde at bruge Amadeus Customer Experience Management til at få mere relevant information om rejsende, hvilket gør det muligt at køre mere individualiserede loyalitetsfremmende programmer.

Det tætte partnerskab mellem de to selskaber kombineret med brugen af ny teknik har været afgørende for Norwegians vækst. Værdifuld indsigt i rejsendes booking- og betalingspræferencer fra Amadeus’ netværk af rejsebureauer har gjort det muligt for flyselskabet at tilpasse sin strategi og øge antal bookinger. Faktum er, at over 25 procent af alle Norwegians bookinger sker uden for Skandinavien. Flyselskabet har også haft mulighed for at forbinde rejseudbydere på en mere enkel og effektiv måde med Amadeus eTicketing-løsning.

Lars Sande, Salgschef for Norwegian udtaler:

Som et globalt flyselskab i vækst er det vigtigt for os at holde omkostningerne nede og tilbyde attraktive priser. På denne måde kan vi øge antal passagerer og tilføje de fly, som rejsende efterspørger. Det er altid svært at komme ind på et nyt marked, hvor du ikke er kendt, og vores samarbejde med Amadeus har forsynet os med den teknik, de kontakter og den indsigt, vi skal bruge for at kunne udvikle os og vækste. Rejseudbydere, der repræsenterer 20 % af alle vores bookinger, er en vigtig kanal for os. Vi er rigtig glade for at have fornyet og udvidet vores samarbejde med Amadeus.

Den nye aftale indebærer, at rejseudbydere vil få adgang til målrettede pakkepriser. Disse kombinerede tilbud inkluderer premium-tjenester og giver en bedre bookingoplevelse for rejsende og ansatte på rejsebureauer, hvilket er med til at understøtte vækst for flyselskabet.

Manuel Midon, ansvarlig for flyselskaber i Nord- og Vesteuropa hos Amadeus udtaler:

Vi er meget tilfredse med at kunne understøtte Norwegians langsigtede vækststrategi, og vores udvidede aftale er også et bevis på betydningen af forskellige salgskanaler. Vi har arbejdet tæt sammen med Norwegian for at hjælpe selskabet med at vækste gennem innovativ distribution og nye IT-løsninger. Vi har også forsynet dem med unikke indsigter fra vores omfattende netværk af rejsebureauer, hvilket har gjort det muligt for selskabet at tilpasse sin strategi baseret på lokale markedsforhold.

Norwegian har desuden brugt Amadeus Altéa Passager Service System (PSS) siden 2010. Værktøjet har hjulpet selskabet med at fungere smidigt og ens på alle markeder, samtidigt med, at det giver fleksibilitet og effektivitet for de rejsebureauer, der sælger flyselskabets rejser. Agenterne kan se flyinformation i realtid med et fælles PNR, få et overbliksbillede over tilgængelighed og ændringer af sitet samt spore og yde service til kunder under hele rejsen.

Amadeus samarbejder med over 110 lavpris- og hybridflyselskaber over hele verden, indgik aftale med 12 nye flyselskaber i 2017 og oplevede en gennemsnitlig stigning af bookinger gennem rejsebureauer med lavpris- og hybridflyselskaber på 11 procent i første kvartal af 2018.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *