Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
I dag tog den første KLM Boeing 777 afsted fra Shanghai til Amsterdam med ikke kun fragt i lastrummet, men også på passagersæderne.
Mens passagerflyene holdes på jorden, kan en del fragt, som normalt transporteres i lastrummet, ikke komme afsted. Det får mange selskaber til at tænke nyt. KLM introducerer nu også et system, hvor fragt kan transporteres på passagersæderne. SAS brugte også et af deres A330er på samme måde i sidste måned.
Cargo-in-Cabin
Med det nye Cargo-in-Cabin koncept kan omkring 500 pakker udstyr transporteres i kabinen på hver flyvning. Hvis prøveflyvningen viser sig at være en succes, vil Beijing og Hong Kong slutte sig til Shanghai på listen over destinationer for denne nye tjeneste. KLM vil bruge tre Boeing 777’er på Cargo-in-Cabin-flyvninger. Også de udfasede B747-400 Combi fly, som i øjeblikket bliver taget i brug igen, vil blive konfigureret til at blive anvendt på lignende måde.
Det tog omkring 3 uger at udvikle det nye koncept. Pakkerne kan blive bundet til passagersæderne og opbevaret i bagagehylderne.
Udvikling og implementering af dette koncept var en særlig kompleks nødvendighed. Sikkerhed spiller en central rolle. Hver pakke skal være sikkert bundet til sædet for at sikre, at det forbliver på plads under hele flyvningen. Men der skal også tages hensyn til praktiske forhold, såsom hurtig og sikker lastning af kabinelasten uden at beskadige interiøret. Denne proces er specielt arbejdskrævende; som det er nu, forventes det, at dette vil tage mindst fire timer.
Executive Vice President Air France-KLM Cargo Adriaan den Heijer
Kompleksiteten af af- og pålastning i kabinen betyder, at der på alle flyvninger vil være en Cargo-in-Cabin Coordinator fra KLM Cargo. I følge selskabets egen tal kan lastkapaciteten på denne måde øges med det, der svarer til 6 paller i lastrummet, eller omkring 40% over den normale kapacitet.
Billeder: KLM
Skriv et svar