Sådan håndterer Hotels.com Rewards COVID-19

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Hotels.com Rewards forlænger medlemmer status med et år. Desuden har man mulighed for at bruge optjente bonusovernatninger til efter COVID-19 krisen. Endelig forlænger man perioden for optjening af status til 24 måneder.

Hotels.com Rewards har udsendt information om, hvordan loyalitetsprogrammet vil håndtere de udfordringer, medlemmerne har med at opnå status, bruge optjente bonusovernatninger og ændre reservationer under COVID-19 epidemien.

Hotels.com har deres eget loyalitets program, som du kan finde nærmere beskrevet her. Programmet er specielt populært hos rejsende, der bor på mange forskellige hoteller – og derfor vanskeligt kan optjene status og fordele hos en enkelt eller to hotelkæder.

Reglerne for brug af optjente bonusovernatninger og optjeningen af elitestatus er mere eller mindre, hvad du ville forvente:

  • Forældelsen af optjente bonusovernatninger er sat på pause. Dette gælder for alle optjente bonusovernatninger, der udløber mellem 1. april 2020 og 31. december 2020.
  • Status forlænges et ekstra år for alle medlemskaber på guld- og sølv niveau. Denne forlængelse gælder for alle medlemskaber, der udløber mellem 1. februar 2020 – 31. januar 2021 i et ekstra år.
  • Optjeningsperioden for at opnå sølv- eller guldstatus forlænges til 24 måneder.

Du behøver ikke at gøre noget for at få din status forlænget. Også den ændrede forældelsesfrist for bonusovernatning sker automatisk. Hvis du tjekker din medlemskonto hos Hotels.com Rewards, skal du være opmærksom på, at forældelsesfristen for bonusovernatninger endnu ikke er opdateret

Dine reservationer

Hotels.com forsøger at gøre det lettere at annullere eksisterende reservationer (men der kan stadig være problemer med at gøre det via hjemmesiden). Derfor har man givet denne vejledning til kunderne:

  • Du kan gratis annullere dine reservationer på de fleste hotelophold. Det er muligt at gøre det via hjemmesiden for visse reservationer. Du finder mere information her.
  • Hvis du har en ikke-refunderbar reservation, som du ønsker at annullere, vil hotels.com forsøge at tilbyde tilbagebetaling eller tilgodebeviser. Dette skal dog først aftales med de enkelte hoteller.
  • Du vil sandsynligvis opleve lange ventetider, når du ringer til medarbejdere i vores callcenter. Hvis du har brug for at kontakte hotels.com, beder firmaet om, at du venter med at ringe indtil der er færre end 10 dage til du skal tjekke ind. Det gør det muligt, at prioritere de mest presserende sager.

Hotels.com vil fortsat følge udviklingen nøje og løbende sende information til kunderne og medlemmerne af loyalitetssprogrammet. Dette skulle sikre, at du hele tiden er opdateret om selskabets håndtering af situationen.

Konklusion

Disse initiativer er stort set på linje med, hvad andre hotelprogrammer har gennemført overfor medlemmer af deres loyalitetsprogrammer. Det er dog ikke alle programmer, der forlænger perioden for optjening af status til 2 år.

Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig skrevet af James og offentliggjort på vores britiske søsterside.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *