Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Der har tidligere været et begrænset tilbud af mad og drikke i SAS loungerne i København, Oslo og Stockholm. Grundet reguleringer af lovgivningen, så har SAS fjernet dette i København og nu også Oslo indtil videre.
SAS oplyser at det er de opdaterede COVID-19 restriktioner i Danmark og Norge, som er grunden til at SAS må fjerne størstedelen af deres udbud af mad og drikke fra de to nævnte lounger i København og Oslo. Stockholm ser ud til at forsætte med det nuværende setup.
Så indtil videre må passagerer der har lounge adgang altså nøjes med det at kunne slappe af og nyde den gode plads (for der er meget plads i øjeblikket, da meget få rejser).
Du kan desværre heller ikke tage mad og drikke med ind i loungen for at nyde den der.
På vejen ud vil du blive tilbudt en pose med mulighed for at fylde den med ting som snacks, frugt og sandwich.
Så er du sulten og tørstig, så skal du altså supplere og købe det i de butikker, som er åben i de to lufthavne.
Der er tale om midlertidigt bekræfter SAS – det er et spørgsmål om at reglerne ændrer sig nærmest uge for uge og derfor er det svært at sige noget om hvornår det kommer tilbage igen.
Læs mere: Kom med ind i SAS Loungen i coronatider
Tidligere så det sådan ud da SAS loungen i København genåbnede sidste år:
Det er simpelthen forkert.
SAS er ikke skyld i denne regerings tiltag, som de skal indordne sig under – i dette tilfælde, lukning af restauranter, for andet end take away.
@Henrik Olsen, du har tilsyneladende IKKE været forbi SAS loungen selv, for SAS tilbyder faktisk et ret flot udvalg af mad/snacks, som man kan tage med efter loungebesøg. Der findes bl.a. flere forskellige slags frugt, sandwich (baguettes salat og pålæg), nødder, småkager, lækker mørk chokolade, vingummier m.m. Derudover tilbydes der vand (ved ikke om der er sodavand, da jeg ikke drikker det) samt kaffe og te.
Udvalget er større og kvaliteten er bedre end hvad fx Lufthansa tilbyder.
Jeg synes, at SAS fortjener, at du omskriver artiklen, samt retter overskrift herinde samt på Facebook.
Hej,
Vi skriver jo netop i indledningen af artiklen at SAS ikke er skyld i dette:
“SAS oplyser at det er de opdaterede COVID-19 restriktioner i Danmark og Norge, som er grunden til at SAS må fjerne deres udbud af mad og drikke fra de to nævnte lounger i København og Oslo. Stockholm ser ud til at forsætte med det nuværende setup.”
Så håber da du har læst artiklen 🙂
Hilsen
InsideFlyer
I tillæg kan det nævnes, at SAS værtinden hurtigt personligt henvender sig og beklager årsagen til dette.
De to ISS/SSP ansatte er søde og smilende og beder dig nærmest tilmed at fylde tasken, så du ikke mangler noget på flyveturen. Altså ikke noget med én pose nødder – nej, tag hellere fire + noget chokolade, siger de.
Det er jo netop det, som er pointen.
Du skriver i overskriften “SAS BYDER IKKE PÅ MAD OG DRIKKE I LOUNGERNE I KØBENHAVN OG OSLO”. Det er jo ikke korrekt, da de netop har et flot udvalg, som kan medbringes, som take away.
Jeg har læst artiklen og jeg synes den fremstår meget forfejlet. Den fremstår utrolig negativt overfor SAS , som trods alt forsøger, at løse et problem, som de ikke er herre over.
Jeg takker igen for din kommentar og feedback. Men syntes ikke artiklen er negativ eller på anden vis fortæller at SAS selv har taget denne beslutning.
Jeg tager din kommentar til efterretning.
Hilsen
Henrik Olsen
InsideFlyer