Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Vi har snakket længe om hvordan det nye SAS design kommer til at se ud og nu ser det ud til at vi er meget tæt på det endelige design. Dertil har vi dato på hvornår SAS offentliggøre det nye design.
Lad os starte med det sidste før – datoen. Det bliver den 19. september mellem klokken 11:00 og 14:00 at SAS vil vise det endelige design frem. Det bliver på en presseevent i København. SAS sendte invitationerne ud i går og InsideFlyer er selvfølgelig på pletten for at kunne bringe designet ud til dig så snart det er offentliggjort.
Læs mere: Vores første gæt på SAS designet
Men – SAS kom også med endnu en teaser i går. En kort video med små billeder af flyet. Se den her:
Coming Soon 19.09 #TravelersForTheFuture #flysas #aviation pic.twitter.com/P0uaFPjFwF
— SAS – Scandinavian Airlines (@SAS) September 9, 2019
Vi har leget lidt med billederne og sat dem sammen til et og det giver faktisk en ret godt billede af hvordan det kommer til at se ud:
Især snakken om hvilken farve de to motorer vil få har været diskuteret meget. Men ud fra ovenstående er det helt klar. Vi ser på en forstørrelse af billedet her:
Farven bliver blå i fronten og ellers primært hvid.
Så det bedste bud ser sådan ud lige nu (lavet af brugeren Rane Viking fra Flyprat):
Faktisk viser det sig at der er i en tidligere udgave af SAS magasinet Scandinavian Traveler (juli 2019 udgaven – siden 109) var en artikel omkring “Green Flights”. Der vidste SAS en tegning af et SAS fly i et andet design end deres normale. Måske var det faktisk der SAS afslørede hvordan fremtidens design ville se ud. Der er i hvert fald mange ligheder – døm selv.
Åh nej da. Ikke endnu et flyselskab med denne fantasiløse bemaling af vertical stabiliser, som så forlænges i en ret linie over den bagerste del af flykroppen. SAS har været kendetegnet af at vove noget nyt. Det at kroppen ikke er hvid men en grå nuance, den markante farve på motorerne, koblet med det “gammeldags” logo som vel daterer sig helt tilbage til starten. Og nu gør man som Lufthansa, LATAM (delvis), Brussel Airlines, Aer Lingus, Iberia, Air Arabia, UIA, Helvetic, Emirates (delvis), Vueling (prikket mønster), Eurowings og RwandAir. Dette var hvad jeg fandt ved at tage afgangstabellen fra en fuldstændig tilfældig europæisk lufthavn (BRU) over nogle få timer denne eftermiddag.
DETTE KAN I GØRE BEDRE HOS SAS – hvis det er det vi skal se på. SAS har ikke været et selskab som gør som alle andre på designsiden, men hvis dette er på vej bliver det ganske ordinært.