Selvbetjening for at melde bagage tabt hos KLM

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Passagerer der rejser til Amsterdam med KLM og ved ankomst ikke finder deres bagage på båndet, kan fremover selv udfylde en såkaldt Property Irregularity Report (PIR).

I aankomsthal 2 (Schengen) på Schiphol lufthavnen ved Amsterdam er der opstillet 6 blå kiosker med den nye feature. De giver mulighed for selvbetjening for at melde bagage tabt hos KLM. Passagerer kan gennem et antal forskellige valgmuligheder melde deres kuffert tabt. Udover information om flyrejsen og med videre, inkluderer det også en beskrivelse af kufferten. Efter rapporten er afgivet, starter eftersøgningen.

Selvbetjening for at melde bagage tabt hos KLM
På trods for alle forebyggende bestræbelser, bliver bagage stadig tabt i ny og næ

Passagerer i kontrol

Den nye tiltag følger tendensen hvor passagerer får stadig flere selvbetjeningsmuligheder på rejsen. Blandt andet gennem automatisering af indtastningen af PIR skal det sikres at køen ved skrankerne bliver mindre. Skrankerne forbliver i øvrigt åbent, ligesom det separate område for SkyPriority passagerer. Partner Air France har i længere tid haft mulighed for selvbetjening for at melde ens bagage tabt.

Lufthavne og luftfartselskaber gør selvfølgeligt alt for at undgå at bagage bliver tabt eller forsinket. Vi har samlet nogle tips hvis uheldet alligevel skulle være med dig.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *