Singapore Airlines overvejer “Dine on Demand” for deres Business Class kunder

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det er et område vi længe har ventet på at Singapore Airlines ville forbedre. Det er efterhånden et “krav” at det er muligt at vælge hvornår og hvad du vil spise.

Singapore Airlines har i forvejen en sublim service i deres Business Class. Du kan bruge “Book the Cook” og vælge hvilke retter du vil have længe inden du tager afsted til lufthavnen. Med “Dine on Demand”, så vil det samlede produkt blive forbedret ved at den rejsende på de lange flyveture selv kan vælge hvornår du vil spise eller sove og ikke indpasse sig efter den normale rytme hvor du spiser, sover/slapper af og så spise 1-2 timer inden landingen.

Ifølge hjemmeside Executive Traveller, så overvejer Singapore Airlines at afprøve “Dine on Demand” i første halvdel af 2020.

Singapore Airlines udtaler følgende til Executive Traveller:

Singapore Airlines is always looking to evolve the meal service inflight, whether it be a flexible dining approach or a (full) dine on demand approach, and passengers are telling us this maybe is something that we should be working towards.

Antony McNeil, Singapore Airlines Director of F&B

Et større udvalg og ændring i “Book the Cook”

Når “Dine on Demand” bliver indført (som vi forventer det gør i løbet af 2020), så vil du som rejsende kunne vælge frit fra hele menuen ombord og samtidig på forhånd kunne bestille en ret via “Book the Cook”. Det gør at du kan tage kødet fra en ret og så grøntsager og ris fra en anden ret, hvis det passer dig.

Det kræver ret meget af logistikken og måden det pakkes på af Singapore Airlines catering partnere (SATS i Singapore), samt at personalet ombord. De skal være endnu bedre forberedt til at servere tingene som du ønsker – og ikke mindst hvornår du ønsker det. Det gør også at deres rutiner på en flyvetur ændrer sig.

Singapore Airlines giver mulighed for at bestille en Lobster Thermidor via deres “Book the Cook” koncept. Foto: Henrik Olsen

Singapore Airlines fortæller også til Executive Traveller at “Book the Cook” konceptet vil ændre sig. En af de mest efterspurgte retter er deres Lobster Thermidor og den vil sandsynligvis blive en af de retter som bliver forandret – måske til en mere sund version eller andre varianter af hummerretter.

Fordele og ulemper

Der er helt sikkert fordele ved “Dine on Demand” konceptet for den rejsende. Vi ser det som en klar forbedring af det at gøre rejsen mere personlig og tilpasset dig som rejser i Business Class.

En af ulemperne er at folk netop er forskellige og det betyder at du på en lang flyvning vil kunne opleve at der er gang i galleyet og der er mere trafik i kabinen, da folk spiser og sover på forskellige tidspunkter. Et eksempel kunne være at du sidder ved vinduet og de to på midterrækken ved siden af dig vil spise lige præcist når du vil til at sove. Der vil besætningen komme flere gange ned i gangen og servere 4-5-6 retter samt dertilhørende vine.

Overordnet set mener vi dog at dette er et positivt tiltag, som vi hilser velkommen. Det bliver spændende at se hvornår det bliver afprøvet og på hvilke ruter Singapore Airlines vælger at prøve det af på.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *